מחריף המשבר בין הנהלת הוט לעובדים; הרצל עוזר: "העובדים יזכו לתנאים טובים יותר במיקור-חוץ"

יושב ראש ומנכ"ל הוט שלח בסוף השבוע מכתב לעובדי המוקדים של החברה בו הוא טוען, כי טענותיהם לא נכונות ● לדבריו, בניגוד לטענות העובדים, הנהלת הוט לא כלאה אותם, העברת העובדים למיקור-חוץ נעשית בצורה וולונטרית ו-"אלה שלא היו מעוניינים לעבור, ובחרו להישאר כעובדי הוט - נשארו, ללא כל שינוי במצבם" ● המכתב לא הרגיע את העובדים ונציגם, עומר אשכנזי, פרסם מכתב נרגש של אחת העובדות בו היא טוענת ש-"ישבתי כל המשמרת ובכיתי"

שיאן השכר ב-2014. הרצל עוזר, יו"ר HOT

מחריף המשבר בין עובדי המוקדים של הוט (HOT) להנהלת החברה, סביב החלטתה להעביר אותם לעבודה במיקור-חוץ: יושב הראש והמנכ"ל, הרצל עוזר, שלח בסוף השבוע מכתב חריג לעובדים בו הוא טוען, כי טענותיהם אינן נכונות וכי הם יזכו לתנאים טובים יותר לאחר המעבר לעבודה בחברות אחרות. בתגובה לכך קרא עומר אשכנזי, ממובילי המאבק של העובדים, להיכנס למשא ומתן עם ההנהלה ופרסם דברים נרגשים של אחת העובדות בחברה.

במכתבו כתב עוזר, כי "מערך שירות הלקוחות של הוט מורכב מזה שנים הן מעובדים של החברה והן מעובדים במיקור-חוץ ואנחנו פועלים להרחבת שיתוף הפעולה בינינו לביניהן". בהמשך הוא ציין, כי בניגוד לחברות אחרות, הוט לא נקטה בצעד של פיטורי עובדים במסגרת המעבר.

בהתייחסו לתהליך המעבר כתב עוזר ש-"מדובר במתווה וולונטרי, שחל רק על עובדים שבחרו בכך. עובדים שלא היו מעוניינים לעבור ובחרו להישאר כעובדי הוט – נשארו, ללא כל שינוי במצבם". עוד הוא טען שהנציגים שעברו להעסקה במיקור-חוץ קיבלו מהוט את מלוא הפיצויים ומועסקים בחברה החדשה בתנאים טובים יותר מאשר אלה שקיבלו בחברת הכבלים.

עוזר שב והכחיש פרסומים בתקשורת לפיהם עובדים נכלאו באחד המוקדים של החברה בדרום, במטרה למנוע מהם להתאגד. הוא חזר על עמדת הוט לפיה החברה רואה ברצון העובדים להתארגן זכות בסיסית והיא לא מתכוונת להתנגד לה.

עובדת: "הלקוחות הזדהו אתי"
מכתבו של עוזר לא עזר להרגיע את חששות העובדים. אשכנזי פרסם הבוקר (א') שני פוסטים בפייסבוק (Facebook) – אחד בשמו ושני הוא מכתב אישי של עובדת בחברה. בפוסט שפרסם בשמו הכחיש אשכנזי את הניסיון של ההנהלה לייצר מצג שווא, לדבריו, כאילו המעבר של העובדים למיקור-חוץ נעשה מרצונם. כמו כן, הוא קרא לעוזר לשבת מייד עם נציגות העובדים למשא ומתן. אשכנזי ציין שמעבר לכך שהעובדים חרדים לגורלם, הם אוהבים את הוט ורוצים להמשיך לעבוד בה.

במכתבה של נציגה באחד המוקדים של הוט אותו פרסם אשכנזי, שלא זוהתה בשמה, היא טענה ש-"ישבתי כל המשמרת ובכיתי. אף אחד לא היה לידי. אפילו הלקוחות לא כעסו עליי כשאמרתי להם שהטכנאי יגיע בעוד שבועיים. הם הזדהו אתי ושאלו אותי למה לא משחררים אותי".

המשבר בין הנהלת הוט לעובדים פרץ עקב כוונת החברה להעביר חלק גדול מ-32 המוקדים שלה ברחבי הארץ למיקור-חוץ ועקב כוונת העובדים להתאגד במסגרת כוח לעובדים. לטענת העובדים, המשמעות של החלטת ההנהלה היא פיטורים מידיים של מאות מהם, מבלי שזו דאגה לזכויותיהם ולהעסקתם בחברות החדשות. אשכנזי טען שההנהלה כופה על העובדים לעבור לעבודה באחד המוקדים המופרטים, לא מותירה להם ברירות ולמעשה זורקת אותם אחרי שנים של עבודה נאמנה ומאומצת. הפוסטים שהוא מפרסם זוכים לתגובות חיוביות רבות של עובדים בהוט כמו גם של עמיתיהם מחברות הסלולר והתקשורת האחרות.

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) התערב בסכסוך ולאחר שפורסם, כי הנהלת הוט כלאה את העובדים למשך זמן מה במהלך המשמרת שלהם, הוא הגיע למוקד החברה בבאר שבע ולדבריו, לא נתנו לו להיכנס. מקורות בהנהלת החברה דחו טענה זו וטענו שרוזנטל הוזמן למוקד אבל בחר שלא להיכנס, "כדי ליצור כותרות".

כך או כך, יצוין שכבר כיום נעזרת הוט בשירותיהן של כלנית, תקשוב וחברות נוספות לתפעול המוקדים שלה. מכלנית נמסר בתגובה: "הוט הנה שותפה עסקית שלנו מזה שנים. פעילות מוקד השירות שהועברה אלינו, נעשתה בתהליך ארוך ומסודר שהתחיל לפני חודשיים והעובדים כולם הוזמנו להיות עובדי כלנית. ראוי להבהיר, כי לא רק שהעובדים לא נפגעו, אלא הם מתוגמלים מעבר למה שתוגמלו לפני תהליך המעבר". מחברת תקשוב לא נמסרה תגובה.

השתתף בהכנת הידיעה: דני זודקביץ'

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביתר

    מתייחסים לעובדים כמו אל כלבים ואח"כ לא מבינים למה גם הלקוחות מרגישים שזה היחס כלפיהם.

  2. שני

    פשוט מעליבים את העובדים... הרי ידוע לכולם שהעברה למיקור חוץ לא עושה טוב לאף עובד, עובדי הוט עובדים בהוט גם בכלל הביטחון שבחברה גדולה ומבוססת... אל תוותרו עובדי הוט! רק עמידה של וועד עובדים מאוגדים מול ההנהלה יתן תוצאות. עובדים בלי ועד = עבדים!

אירועים קרובים