שירות Google Earth סייע לחשוף את מערכת מחנות הכפייה של צפון קוריאה

יושב ראש גוגל, אריק שמידט, ספג ביקורת רבה על שיצא השבוע לביקור בצפון קוריאה, אך Google Earth סייע לחשוף אחד מהסודות האפלים ביותר של המדינה - על פי פעילים לזכויות אדם ● מעריכים שכ-250 אלף אסירים פוליטיים ובני משפחותיהם מתוך 23 מיליון תושבי צפון קוריאה מתגוררים בתנאי רעב במחנות, שממוקמים בעיקר בהרים מרוחקים

Google Earth, השירות הפופולרי של גוגל (Google), שמבוסס על תצלומי לוויין, חושף לא מעט סודות אפלים ממעוף הציפור. פעילים לזכויות אדם נעזרו בו באחרונה כדי לחשוף עשרות מחנות כפייה ברחבי צפון קוריאה.

ארגונים בינלאומיים לזכויות אדם מעריכים שכ-250 אלף אסירים פוליטיים ובני משפחותיהם מתוך 23 מיליון תושבי צפון קוריאה מתגוררים בתנאי רעב במחנות, שממוקמים בעיקר בהרים מרוחקים.

השבוע מבקר במדינה המבודדת אריק שמידט, יושב ראש גוגל. הביקור של שמידט, שעושה במדינה יחד עם המושל לשעבר של ניו-מכסיקו, ביל ריצ'רדסון, ספג ביקורת ממשרד החוץ האמריקני בעיקר בשל התזמון שלו – שבועות ספורים לאחר שצפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל, תוך הפרת הסנקציות של מועצת הביטחון.

פעילים לזכויות אדם מפקפקים בתועלת שיכולים להניב ביקורים של דמויות ידועות בצפון קוריאה. עם זאת, הם מוכנים להעניק נקודות זכות לגוגל, שמבקשת לפעול בהתאם לסיסמה הבלתי רשמית Don't Be Evil, בשל היכולת של Google Earth לחשוף סודות אפלים של משטרים חשוכים.

"מה שאריק שמידט יעשה או לא יעשה בפיונגיאנג יישכח, קרוב לוודאי, תוך שבועות ספורים", אמר ג'ושוע סטנטון, פרקליט מוושינגטון שעוסק בזמנו הפנוי בעריכת בלוג שעוסק בזכויות אדם בצפון קוריאה. "Google Earth, גם אם זו לא הייתה הכוונה, מסייע לספר את האמת על צפון קוריאה – דבר שישפיע, בסופו של דבר, על ההיסטוריה של מדינה זו".

בגוגל הגדירו את הביקור של שמידט בצפון קוריאה כ-"פרטי" ושמידט עצמו סירב למסור תגובה לפני שיצא לפיונגיאנג, בירת המדינה המבודדת. החברה סירבה להגיב על השימוש שעושים ארגונים לזכויות אדם ב-Google Earth לצורך מעקב אחר הנעשה בצפון קוריאה.
ריצ'רדסון עצמו הביע בשבוע שעבר תקווה שהביקור יסייע לשחרר את קנת ביי, מדריך תיירים מארצות הברית שנעצר בה בנובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים