אקזיט ענק: NCR רוכשת את מתחרתה הישראלית ריטליקס תמורת כ-750 מיליון דולרים במזומן

הסכום משקף פרמיה הגבוהה בכ-40%-50% מערך המנייה של ריטליקס ● לאנשים ומחשבים נודע, כי העסקה צפויה להיחתם בשבוע הבא ולהסתיים ברבעון הראשון של 2013 ● ביל נוטי, מנכ"ל ויושב ראש NCR, אמר ש-"ריטליקס מתאימה לנו באופן אסטרטגי; היכולות שלה בעולם התוכנה והשירותים לקמעונות יספקו לנו תוספת ראשונה במעלה להיצע שלנו"

עוד אקזיט ענק בתעשייה: NCR האמריקנית תרכוש את ריטליקס (Retalix) הישראלית תמורת כ-750 מיליון דולרים במזומן. הסכום משקף פרמיה הגבוהה בכ-40%-50% מערך המנייה של ריטליקס, לצד קופת המזומנים שלה, בה יש יותר מ-130 מיליון דולרים.

NCR הודיעה, כי הרכישה תבוצע במזומן, לפי שווי של 30 דולרים למנייה של ריטליקס. לאנשים ומחשבים נודע, כי העסקה צפויה להיחתם בשבוע הבא ולהסתיים ברבעון הראשון של 2013.

שווייה של החברה הרוכשת עומד על כ-3.8 מיליארד דולרים, היא נוסדה ב-1884 ומיוצגת בארץ על ידי י.א. מיטווך ובניו. החברה פועלת בעולם הקמעונות ומספקת לרשתות ולחנויות מוצרים ותוכנות. פעילות נוספת שלה היא בעולם הפיננסי. מטה החברה נמצא בדולות', ג'ורג'יה, ארצות הברית.

על פי NCR, "העסקה תביא לחיזוק ההובלה שלנו בעולם הקמעונות. היא מעידה על המחויבות שלנו לאסטרטגיה של המעבר מעולם מבוסס חומרה לעולם מוטה תוכנה".

"ריטליקס מתאימה לנו באופן אסטרטגי", אמר ביל נוטי, מנכ"ל ויושב ראש NCR. "היכולות שלה בעולם התוכנה והשירותים לקמעונות יספקו לנו תוספת ראשונה במעלה להיצע שלנו".

ריטליקס מספקת פתרונות תוכנה לעולם הקמעונות, לחנויות נוחות, לתחנות דלק, למפיצים של מוצרי מזון וצריכה ולמכולות פרטיות. פתרונות התוכנה שלה ממכנים ומסנכרנים את פעולות הקמעונאי ואת שרשרת האספקה. 400 אלף מוצרי ריטליקס מוטמעים ביותר מ-70 אלף חנויות ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, שמשנעים מיליארדי דולרים. מטה החברה בארץ שוכן ברעננה והמטה שלה בארצות הברית נמצא בפלאנו, טקסס. מייסד החברה הוא בארי שקד.

קבוצת אלפא וקרן פימי הן בעלות השליטה העיקריות במניות ריטליקס. קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, החלה להשקיע בריטליקס בפברואר 2008. בספטמבר 2009 צירף דוידי קבוצה של חמישה בכירים לשעבר מאמדוקס, היא קבוצת אלפא. הקבוצה רכשה, בין היתר, את חלקו של שקד. ריטליקס נסחרת בבורסות תל אביב ובניו-יורק.

"השילוב שלנו ב-NCR ייצור תוכנה בעלת עוצמה לארגונים", אמר שוקי שפר, מנכ"ל ריטליקס. "נספק פתרונות רבי ערך שיביאו ללקוחות חוויית שירות וצריכה משופרת".

אנליסטים ציינו, כי NCR הסכימה לשלם מחיר הגבוה מהערך של ריטליקס מאחר שהעריכה שהנרכשת תסייע לה להגדיל את ההיצע שלה, תוסיף ערך ללקוחות וכן תמצב ותחזק את מעמדם בעולם הקמעונאי.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים