נציגי המפלגות בוועדות הבחירות יזדהו באמצעות חתימה אלקטרונית של קומסיין

קומסיין אושרה לצורך כך על ידי משרד המשפטים ● המטרה בחתימה האלקטרונית היא למנוע ככל הניתן תקלות והתערבות חיצונית אפשרית בבחירות

זאב שטח, מנכ"ל ובעלי קומסיין. צילום: ניב קנטור

בפעם הראשונה במדינת ישראל ייעשה בבחירות הנוכחיות שימוש בחתימות אלקטרוניות מאושרות לצרכי זיהוי ודאי של נציגי המפלגות בוועדות הבחירות – המרכזית והמחוזיות. זאת, עקב החשש הגובר מתקלות והתערבות חיצונית אפשרית בהליך הבחירות.

התעודות החכמות והחתימות האלקטרוניות המאושרות שיונפקו הן של קומסיין, שאושרה על ידי משרד המשפטים לשמש כגורם מאשר להנפקת חתימות אלקטרוניות עבור מערכות ובעלי מקצוע שונים בישראל, בהם שופטים, קצינים ועורכי דין. הן יונפקו בהליך מאובטח ומסודר, בהנחיית אגף המחשוב של משרד הפנים ועל פי חוק חתימה אלקטרונית.

הפעילות תתקיים בעקבות החלטת ועדת הבחירות המרכזית, בראשותו של השופט חנן מלצר, על מנת לזהות את 680 נציגי המפלגות בוועדה המרכזית בירושלים וב-19 הוועדות המחוזיות באמצעות כרטיסים חכמים, שיבטיחו זיהוי ודאי ומוחלט של כל אחד ואחת מהם.

ההנפקות הניסיונות בוצעו בהצלחה

ארגון וביצוע הבחירות לכנסת נחשבים למבצע אזרחי גדול, מורכב ומשמעותי ביותר בשגרת חייה של המדינה. מבקר המדינה העיר לא אחת על תקלות ואי סדרים בתפקוד ועדות הבחירות – המרכזית והמחוזיות.

לדברי שרון לוי, סמנכ"לית השיווק והמכירות של קומסיין, כבר בוצעו הנפקות ניסיוניות של תעודות חכמות לגורמים המתאימים והן עברו ב-100% הצלחה. "בבחירות הקרובות לא יצביעו עדיין באמצעים אלקטרוניים, אך יש פעולות רבות אחרות במסגרת ההליך הדמוקרטי שניתן לייעל ולאבטח באמצעות חתימות אלקטרוניות מאושרות, ואנחנו שמחים שמדינת ישראל מתקדמת לקראת התייעלות זו", אמרה.

תמי לנצקרון, סמנכ"לית האסטרטגיה של קומסיין, ציינה כי "אנחנו מתקדמים בצעדי ענק למצב שבו החברה הישראלית, על כל רבדיה, תוכל ליהנות משירותים דיגיטליים ממוכנים בכל גזרה בחיים, לרבות שירותים משפטיים. החתימה האלקטרונית עשתה את המהפך משימוש במחשב לצרכי הדפסות בכמויות ענק לעבודה דיגיטלית נטו. אין כל סיבה שמדינת ישראל לא תתחיל כבר עכשיו להיערך לבחירות אלקטרוניות בבחירות הבאות, בהנחיית ובהובלת משרד הפנים".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים