מכירות סמארטפונים Q2 2016: סמסונג צומחת, אפל צונחת, ואופו רותחת

לפי הדו"ח של גרטנר, העתיד של יצרניות הטלפונים נמצא בשווקים המתפתחים ובאסיה

רשמה גידול נאה במכירות. אופו

מכירות הסמארטפונים העולמיות למשתמשי קצה הסתכמו במהלך הרבעון השני של 2016, הסתכמו ב-344 מיליון יחידות, עלייה של 4.3% לעומת הרבעון המקביל של 2015, כך לפי הודעה של גרטנר (Gartner). רק חמש יצרניות טלפונים מתוך 10 המובילותה הראו צמיחה – וארבעה מתוכן הן סיניות: וואווי, (Huawei), אופו (Oppo), שיאומי (Xiaomi) ו-BBK. החמישית גם היא אסיאתית, הענקית הדרום קוריאנית סמסונג (Samsung). יש לציין ש-BBK היא הבעלים של המותג Vivo של אופו. מבין חמשת היצרניות שבמקום הראשון, אופו רשמה את הגידול הגבוה ביותר ברבעון השני של השנה לעומת זה של השנה שעברה – 129%.

ברבעון השני של 2016, לסמסונג היה נתח שוק גדול ב-10% יותר מאשר לאפל (Apple), הממשיכה במגמה שלה, ורשמה ירידה של 7.7% במכירות. המכירות של יצרנית האייפון ירדו בצפון אמריקה ובמערב אירופה, אך הנתון הגרוע ביותר היה בסין ובאזור אסיה-פאסיפיק, שם נרשמו ירידות של 26% במכירות.

"הדרישה לסמארטפונים פרימיום הואטה ברבעון השני של 2016, וציבור הצרכנים מחכה להשקות חדשות של מכשירים בחציון השני של השנה", אמר אנשול גופטה, מנהל מחקר בגרטנר.
כל השווקים הבכירים (Mature markets) לבד יפן הראו האטה בדרישה, מה שהוביל לירידה במכירות בגובה של 4.9%. לעומת זאת, בשווקים מתעוררים (Emerging markets), מלבד באמריקה הלטינית, נרשם גידול בדרישה, מה שהוביל לעלייה במכירות בגובה של 9.9%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים