iOS 10 – כל החידושים והשינויים

"השדרוג הגדול ביותר אי פעם ב-iOS" מורגש כמעט בכל פעולה שעושים עם המכשיר, ומכיל שיפורים במסכים, בעיצוב, ב-Siri ועוד

חדש, חדיש ומחודש. iOS 10

אפל (Apple) החלה להפיץ אמש (ג') את מערכת ההפעלה החדשה שלה, iOS 10, שהוצגה בפעם הראשונה בכנס המפתחים השנתי, שהתקיים ביוני השנה, כ-"שדרוג הגדול ביותר אי פעם ב-iOS". המערכת החדשה מתאימה למכשירי iPhone 5 ומעלה ו-iPad 4 ומעלה.

נראה שבשדרוג הזה אפל באמת "החליפה את המנגינה", ומציגה שינויים במראה ובחוויית השימוש, שהמשתמשים יחושו בהם כמעט בכל פעולה שהם עושים עם המכשיר. חוץ מהפונקציונליות שהשתנתה, העיצוב של iOS 10 נראה יפהפה, רענן ושונה.

את ההפעלה בעזרת החלקה החליפה אפל בהפעלה בעזרת לחיצה על כפתור הבית, כך שמיד בשימוש הראשון צריך להתרגל לממשק החדש. משיכה ימינה או שמאלה (תלוי בשפת מערכת ההפעלה) תפעיל את המצלמה, ומשיכה לצד השני תציג מסך עם ווידג'טים – מזג האוויר, לוח שנה, הודעות ועוד. אפשר להתאים את המסך ולהוסיף לו ווידג'טים בהתאמה אישית, מה שיאפשר גישה ישירה ומהירה לאפליקציות הנפוצות ואלה המועדפות על ידי המשתמש.

משיכה של המסך למטה תציג את ההודעות וההתראות בעיצוב מחודש. משיכה למעלה תציג את המסך המוכר של מעין מרכז ההפעלה – בלוטות' (Bluetooth), רשת, מצב טיסה ועוד.

בשיטוט אקראי במסכים השונים של iOS 10 אפשר להבחין בשינויים גדולים באנימציות ובעיצובי המסך. למשל, כשנכנסים למסך משני, המסך הקודם נשאר ברקע תוך טשטוש התמונה.

כניסה לאפליקציות של אפל תציג מסכים בצבעים חדשים ובפונטים שונים, שמציגים חוויה שונה מזו המוכרת. באפליקציית השעון, למשל, השתנה הרקע מלבן לשחור, כשהטקסטים מוצגים בלבן ובכתום. אפל הוסיפה בשעון כפתור של שעת שינה, שיציג התראות השכמה ותזכורת כשתגיע השעה ללכת לישון – על פי ההגדרות שיכניס המשתמש. אפליקציות המוזיקה והחדשות נראות גם הן שונות לחלוטין, עם רקע לבן ואותיות בולטות וצבעוניות.

פונקציית 3D Touch, שלא הייתה בעלת משמעות גדולה בגרסאות הקודמות של iOS, באה כעת לידי ביטוי משמעותי ומוטמעת בכל הממשקים של מערכת ההפעלה. כך, למשל, ביישום ההתראות, שכעת נראה שימושי הרבה יותר, ומציג מידע מפורט יותר ופעולות שאפשר לעשות בלחיצת כפתור – למשל שמירה, מחיקה ותזמון בלוח השנה. עוד הוסיפה אפל אפשרות של מחיקת כל ההודעות – דבר שבעבר נעדר ממערכת ההפעלה והמשתמשים היו צריכים לסמן כל הודעה שהם רוצים למחוק.

המלכה החדשה: אינטליגנציה מלאכותית

בהתאם למגמה שניכרת גם אצל גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), נושא האינטליגנציה המלאכותית תופס חשיבות גדולה במערכת ההפעלה החדשה של אפל. בכל מקום שאפשר, החברה משלבת את ה-"שכל" של העוזרת האישית Siri בלי לפגוע בעקרונות הפרטיות שהיא מבקשת להקפיד עליהם. רבים מהנתונים עוברים עיבוד במכשיר עצמו ולא בענן, וזאת כדי להקשות על פריצה.

מכל מקום, Siri כעת חכמה יותר, אבל היא לא "מחטטת" בעניינים פרטיים, כמו Google Now, למשל. היא יכולה, למשל, להזמין מונית ב-Uber, ובעתיד המפתחים בוודאי ישלבו אותה באפליקציות רבות. כעת, כוחה של Siri בולט בייחוד ב-iMessage, עם חיזוי אותיות משופר והצעות חכמות לתמונות או אימוג'ים, בהתאם לתוכן השיחה. למשל, אם תקבלו הודעה שיהיה כתוב בה "ניפגש ב-1 בצהריים", Siri תציע לכם להשיב: "ניפגש בשעה הזאת".

השיפורים הנחמדים ביותר ב-iMessage הם גם ה-"שטותניקיים" ביותר: אפשר להוסיף בקלות תמונות Gif, תוכן מאפליקציות אחרות (כמו שירים מאפליקציית המוזיקה), אימוג'ים, מדד קצב הלב, ציורים ותמונות ערוכות בסגנון סנאפצ'ט (SnapChat).

iMessage היא אמנם עדיין אפליקציה שעובדת רק במכשירי iOS, מה שפוגם בקצב האימוץ שלה, אבל ייתכן שעושר השינויים והשיפורים בה מעיד שאפל מעוניינת להשיב אליה משתמשים שנטשו לאפליקציות הודעות אחרות, כמו ווטסאפ (WhatsApp) ופייסבוק מסנג'ר (Facebook Messenger).

הפתעה: אפשר להסיר יישומים מותקנים מראש

חידוש נחמד נוסף ומפתיע הוא האפשרות שאפל נותנת כעת להסיר יישומים מותקנים מראש שלה. משתמשים רבים ירגישו תחושת חופש כשיסירו את אחת האפליקציות שהם לא משתמשים בהן ובמקומה יציבו במסך הבית אפליקציה שהם נכנסים אליה לעתים קרובות.

כמו כן, אפליקציית "הבית שלי" של אפל נוספה כעת למסך הבית, ומציעה שליטה על אביזרים מחוברים בבית.

גם הממשק של אפליקציית התמונות השתנה לחלוטין, ומציג קטגוריות וארגון תמונות מבוסס נושאים, תוכן או מקום. יש אפשרות לחפש בתוך התמונות לפי מילות חיפוש. כפתור חדש בשם "זיכרונות" מציג תמונות ממוינות לפי מקומות, אירועים או תאריכים חשובים, ואף יוצר סרטונים שאפשר לערוך בהם התאמות שונות, כמו שינוי גופן ופסקול. אפשר לשתף את הסרטונים האלה במגוון דרכים, כולל בפייסבוק, ובכך מביאה אפל למערכת תכונות שקיימות מזה זמן באפליקציות של גוגל, למשל.

שינויים קטנים נוספים אפשר למצוא באישורי קבלה של הודעות, מיטוב האחסון כאשר הזיכרון מתמלא, אפשרויות לעריכת תמונות בסיסית ועוד.

לסיכום, נראה שאפל עשתה עבודה רבה עם מערכת ההפעלה החדשה, שמביאה לממשק המשתמש תכונות וחוכמה שרבים ייחלו להן, מבלי להתפשר על פרטיות ואבטחה. כל התכנים מוגנים מקצה לקצה, וממשק המשתמש משדר יוקרה ועיצוב נקי. על אף שתכונות רבות שאפל הוסיפה קיימות כבר באנדרואיד (Android) של גוגל, איכשהו נדמה שהן נראות ומתפקדות טוב יותר ב-iOS, שמצליחה "לקלוע בול". ממשק המשתמש של אפל, הגורם המבדל של החברה מזה שנים, ממשיך ומממש את המוניטין שיצאו לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים