עבדים היינו למכונת הצילום הסלולרית שלא נותנת לנו מנוח

תענו בכנות: הסמארטפון שלכם הוא טלפון או מכונת צילום חברתית שבמקרה אפשר לבצע עמה גם שיחות? ● אתם יודעים מה התשובה, וגם אנחנו יודעים - ומכיוון שכולנו חיים את העונש הזה - בואו לפחות נוציא ממנו את המיטב

החיים כתמונה. צילום: FTiare/BigStock

הנה שאלה שבטח כבר שאלתי פעם אחת או יותר את הקוראים של המדור, וגם בכל מעגל חברתי אחר כמעט שאני מכיר: הטלפון שלכם הוא טלפון או מכונת צילום חברתית שבמקרה אפשר לבצע עמה גם שיחות?

קשה כמובן לומר שהשאלה הזו באה משום מקום. מספיק לראות את הפרסומות של היצרניות הגדולות, וגם חלק מהקטנות, למכשירים שלהן. מספיק לבחון את הטיזרים לקראת ההשקות ההולכות ומתקרבות של תערוכת ברצלונה. וכן מספיק ללמוד שבקרוב יהיו עוד כמה מכשירים עם הרבה יותר מצלמות ממה שאתם חושבים שאתם בכלל צריכים.

וכמובן שהרשתות החברתיות – ולא משנה אם קוראים להן אינסטגרם (Instagram) או סנאפצ'ט (Snapchat) – דוחפות את המשתמשים לצלם עוד ועוד ועוד, עד כלות הנשמה או בעצם כמעט עד כלות המקום בזיכרון של הטלפון שלכם.

אז הנה כמה אפליקציות שיעזרו לכם גם להכין יצירות מוצלחות יותר מהתמונות שאתם מצלמים וגם בסופו של דבר לדאוג לעשות קצת סדר בבלגאן.

בהדגשה על הרגשה של פעם – KUNI Analog Filters

לשם שינוי, על ההתחלה דווקא אפליקציה שעולה כסף, אבל ברמה שאולי תגרום לכם לבדוק אם יש לכם כסף קטן בחריץ הזה של העודף בארנק. טוב 0.99 דולרים ליתר דיוק.

כך או כך, אחרי שזה ירד מסדר היום, אז מה שצריך לדעת זה שמדובר באפליקציה שמנסה להקנות לתמונות שלכם הרגשה של תמונות שצולמו במצלמת האנלוגיות של פעם, עוד לפני שמישהו חשב בכלל על מצלמות קומפקטיות דיגיטליות, וכשסרט היה משהו שקונים בצלמנייה ולא רק רואים בקולנוע.

המסננים שמציעה האפליקציה הזו, למעלה מ-60 במספר, מבוססים על מסננים אמיתיים שפעם שימשו מצלמות של קוג'י (Kuji), קודאק (Kodak) ואחרות.

מעבר לכך היא מאפשרת להוסיף או להוריד גרעיניות מהתמונות, להדגיש או להחליש את הצבעים השולטים בתמונות, ואף להוסיף תאריך בקצה למטה בסגנון של פעם. אפשר לייבא תמונות לתוך האפליקציה, אפשר תמיד לחזור אחורה עד למקור אם רוצים לבטל את השינויים, ואפשר בסופו של דבר להכין זה את גם להעלאה לאינסטגרם.

לגרסת האנדרואיד לחצו כאן.

לגרסת ה-iOS לחצו כאן.

בהדגשה על קולאז'ים – Fotor Photo Editor

מכירים אפליקציית עריכת תמונה שאין בה מסננים? ברור שלא. זה חלק מהעניין, אז גם ב-Fotor החינמית תמצאו בין התכונות הרבות שהיא מציעה כמה וכמה מסננים, אבל כאמור רק הם חלק מהרבה מאוד יכולות שמציעה האפליקציה עבור מי שרוצה לערוך את התמונות שהוא מצלם, כולל אפשרות לשיפור אוטומטי של התמונות בלחיצה על כפתור אחד בלבד, תוך בחירת רמת השיפור שמבקשים לבצע, כולל אפשרות לשנות את המיקוד בתמונה זמן רב אחרי שהיא צולמה, וגם כולל להוסיף כל מיני עיטורים וטקסטים לתמונות.

אבל למרות שלל כלי העריכה שמציעה האפליקציה, הייעוד "האמיתי" שלה הוא לא התמונות עצמן אלא הכנת קולאז'ים, וכמות התבניות שכבר קיימות באפליקציה, מעבר למה שעוד ניתן להוריד כרגע בחינם – בטח בהמשך יהיו גם חבילות בכסף – פשוט מרשימה, שלא לומר מילים מוגזמות (כי אתה אלה אשמור לעוד רגע).

לאחר שבוחרים תבנית בוחרים את התמונות שרוצים לשלב, מציגים ואז מגיעים שוב לשלב עריכה עם כל כך הרבה אפשרויות שאפשר קצת להתבלבל מהעושר ומכמות היצירתיות שאפשר לגלות בעריכה של הקולאז'ים הללו.

ועכשיו למילים המוגזמות. מעבר לתבניות "הרגילות" מציעה האפליקציה להשתמש גם בתבניות מגזיניות. כמו במקרה של התבניות מהפסקה הקודמת כבר יש כמה אוספים להורדה בחינם, והתבניות הללו פשוט מרהיבות עין, נותנות רעיונות נפלאים להכנת כרזות, מאפשרות לראות עד כמה יצירתי ניתן להיות, והכי חשוב, הן פשוטות יחסית לשינוי ומאפשרות למי שקצת משקיע להוציא מתחת למסך ולעולם דברים שאולי גם הגרפיקאי האישי הצמוד אליכם ישמח לומר שהם שלו.

וזה בחינם, ויש גם תזרים של עבודות שביצעו משתמשים אחרים, ואם מתחברים לאתר יש גם שירותי Pro בכסף.

לגרסת האנדרואיד לחצו כאן.

גרסת ה-iOS לחצו כאן.

לגרסת התוסף לכרום לחצו כאן.

בהדגשה על ניקיון – Tidy Gallery

את האפליקציה הבאה מצאתי לשמחתי בקבוצה "מפרגנים לחברים שמפתחים אפליקציות – ומקדמים אפליקציות כחול-לבן" שמה שאני חושב על מצבה הנוכחי אשמור לפעם אחרת, אולי.

כך או כך באמת שמחתי לגלות אפליקציה חדשה וכזו שעוד מתאימה לנושא באופן מושלם כל כך. ולמה? כי בסופו של דבר מרוב צילומים ומרוב עריכות ומרוב רשתות חברתיות, וכמובן מלא תמונות של חתולים וכלבים, צריך מתי שהוא לעשות לרגע עצירה ולפצוח במסע ניקיון.

האפליקציה, קודם כל ולפני הכל, היא גם סוג של גלריה לכל דבר ועניין, אבל היוצר שמאחוריה, גיל נפתלי, הוסיף לה אפשרות פשוטה: אם מחליקים את התמונה שמאלה מוחקים אותה, ואם מחליקים את התמונה ימינה משאירים אותה. פשוט? אכן. אבל זה כמובן לא נגמר בזה.

אם לוחצים על תמונת המסנן למעלה אפשר לדוגמה להציג את התמונות לפי גדלים, לפני נושאים וגם לפי סרטונים ואפילו לפי תקופת צילום. ואם אתם חושבים שזה מוצלח, אז תדעו שההיבט הכי מוצלח באפליקציה הזו, שעובדת היטב רוב הזמן למרות שהיא מוגדרת עדיין במצב בטא, הוא האפשרות להציג תמונות כפולות ולמחוק את המיותרות בקלות, ואם אתם פעילים מאוד בווטסאפ (WhatsApp) או בפייסבוק (Facebook), יש סיכוי טוב מאוד שתמונות עשו דרככם סיבוב שני או שלישי.

ואמרתי כבר שהיא בחינם?

לגרסת האנדרואיד לחצו כאן.

לגרסת ה-iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים