פייסבוק הסירה אפליקציה בגלל טענות להפרת פרטיות

אפליקציית האבטחה Bolt Lock - שאותו פיתחה אונבו הישראלית, חברה בת של פייסבוק - הוסרה מ-Google Play ארבעה ימים בלבד לאחר העלאתה, עקב טענות על כך שהיא אוספת שלא בצדק נתונים פרטיים של משתמשים

האם גל העזיבה יימשך? צילום אילוסטרציה: Bigtunaonline, BigStock

בסוף השבוע (ו') הסירה פייסבוק (Facebook) מ-Google Play אפליקציית אנדרואיד (Android) של אונבו (Onavo), חברה ישראלית בבעלותה, לאחר שמבקרים הצביעו על כך שזו אספה נתונים לא חוקיים אודות אופן השימוש של המשתמשים ביתר האפליקציות המותקנות על הסמארטפון שלהם, ושלחה אותם לרשת החברתית.

אונבו היא חברה שעוסקת באבטחת נתונים ושנרכשה על ידי פייסבוק ב-2013. האפליקציה שלה, Bolt App Lock, שהושקה והוסרה במהירות מהחנות, מאפשר למשתמשים לנעול אפליקציות אחרות במכשירים שלהם. אלא שבעוד שעל פניו, המטרה של Bolt App Lock הייתה להגן על אפליקציות אחרות מפני גישה לא מורשית, היא כנראה אספה גם נתונים על האפליקציות והשירותים שבהם עושים המשתמשים בצורה שעוררה זעם רב.

הסרה לאחר "מבחן קצר ומהיר"

האפליקציה הועלתה בדיסקרטיות ל-Google Play ביום ב' ו-TechCrunch דיווח עליה בראשונה ביום ו', אבל שאר ההתרחשויות סביבה היו מהירות במיוחד – כבר בשלב מוקדם יותר באותו יום הגדיר Gizmodo את היישום כ-"מוליך שולל", ומספר מומחי אבטחת סייבר קראו למשתמשים שלא להתקין את האפליקציה. פייסבוק, כאמור, הורידה את האפליקציה כמעט מיד עם הישמע הביקורת אודותיה, כשאת הסרתה בתוך זמן כה קצר לאחר השקתה מהחנות הסביר דובר הענקית כ-"מבחן קצר ומהיר".

ה-Bolt App Lock היא האחרונה ברשימה ארוכה של אפליקציות לנייד המסייעת למשתמשים לנעול אפליקציות אחרות בסמארטפונים שלהם – באמצעות קוד PIN, תבנית או טביעת אצבע. היא נראתה כאלטרנטיבה מודרנית ומשוכללת יותר לאפליקציות הקיימות, אך עם זאת, הפירוט בתיאור האפליקציה ב-Google Play בישר למשתמשים שהיא אוספת נתונים לגבי היישומים שבהם משתמשים הצרכנים ושולחת אותם לפייסבוק לצורך "בניית חוויות טובות יותר". הפירוט אודות האפליקציה הסביר גם כי אונבו "תאסוף מידע על המכשיר הנייד שלך ועל היישומים המותקנים בו", וכן שהאיסוף כולל גם את פירוט הזמנים שבהם האדם משתמש באפליקציות האחרות, במכשיר וברשת.

אונבו כבר "זכתה" בסלידת הציבור בחודש האחרון, לאחר ששחררה את שירות Protect VPN שלה, שעליו המליצה פייסבוק למשתמשים. גם שירות זה, שאמור היה לשמור על הביטחון האישי של הגולשים באינטרנט, אסף נתוני משתמש ושלח אותם לרשת החברתית.

פייסבוק פרסמה באחרונה את ה-Protect VPN ישירות בתוך הניווט הראשי שלה ב-iOS, תחת תפריט הגנת הפריט. כאשר לוחצים עליו, הקישור לוקח את המשתמש לדף ההורדה של היישום ב-App Store. כמו כן, החברה הציגה בעבר קישור דומה באפליקציית פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים