מה מתכנן משרד התקשורת ל-2018?

המשרד פרסם את יעדיו לשנה הקרובה, בהם קידום הדור החמישי, המשך רפורמת השוק הסיטונאי והפחתת הרגולציה על שוק הטלקום

שר התקשורת המתפטר, איוב קרא. צילום: רמי ג'ואן, מתוך ויקיפדיה

משרד התקשורת מתכוון להמשיך ליישם את רפורמת השוק הסיטונאי, לקדם מכרז לאספקת הדור החמישי של הסלולר ולהפחית את הרגולציה על שוק הטלקום – כך עולה מתכנית העבודה של המשרד ל-2018. שר התקשורת, איוב קרא, הציג היום (ב') את עיקרי התכנית בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

במשרד אומרים ש-"התכנית מתמקדת השנה בשמונה יעדים מרכזיים, שיאפשרו לציבור בישראל שירותי תקשורת, מידע, דואר ושידורים מתקדמים, אמינים ומגוונים – בכל מקום, במחיר סביר ובאופן שיתרום לשיפור איכות החיים".

כאמור, אחד היעדים המרכזיים שהמשרד שם לו למטרה בשנה הקרובה הוא המשך יישום רפורמת השוק הסיטונאי, שבמסגרתה צפוי להיסדק הדואופול של HOT ובעיקר בזק בתחום תשתיות התקשורת ועתידות להיפרס תשתיות אולטרה-רחבות-פס נייחות וניידות. בינתיים, הרפורמה מדשדשת ובזק אף נקנסה בכ-11.5 מיליון שקלים, בטענה שהיא מפרה את ההוראות הקשורות בכך (טענה שבזק מכחישה). משרד התקשורת אף שלח בחודש שעבר מכתב לקבוצת התקשורת, בו נטען כי ההכנסות שלה מהפרת ההוראות היו גדולות מסכום הקנס שנקבע – שהוא הסכום המקסימלי הקבוע בחוק.

הדור החמישי בסלולר – השנה?

עוד נכללים בתכנית בחינת הצורך בעדכון המדיניות בעניין הפריסה האוניברסאלית וקידום מכרז לאספקת שירותי סלולר בדור החמישי. ישראל מפגרת בתחום זה מאחורי מדינות רבות במערב, שכבר משתמשות ברוחבי הפס המתקדמים שמאפשר הדור החמישי. לא ברור מה אומר המונח "קידום מכרז", אבל נותר לקוות שהעניין אמנם יקודם מאוד, ואולי אף יגיע לכדי מימוש, השנה.

במשרד אף מתכוונים "להתאים את הרגולציה על שוק הטלקום בישראל לעידן המודרני", ובכלל זה לעדכן את חוק התקשורת. כמו כן, הכוונה היא לקבוע מדיניות לעניין הסייבר ולהניח תשתית רגולטורית להקמת ערים חכמות. השר קרא מקדם פעילות בעניין זה ובשבוע שעבר אף השתתף בטקס חנוכת העיר החכמה ברחובות.

כן נכללת ביעדי משרד התקשורת לשנה החדשה, שלא קשורים במישרין לטכנולוגיה, הקמת מסגרת רגולטורית חדשה לשידורים בישראל. במשרד רוצים להסיר חסמי כניסה לשוק התקשורת ולעשות דה-רגולציה על גופים משדרים – למשל ערוץ 20, שיוכל להמשיך לשדר במתכונתו הנוכחית ולא כמעט רק שידורי מורשת, כפי שנקבע בזיכיון שלו.

עוד רוצים קרא ואנשיו לגבש תכנית אסטרטגית לדואר ישראל, שתצמצם את התקלות בו ותקל על האזרחים לקבל את החבילות שלהם בזמן. מטרה נוספת היא להפחית את הביורוקרטיה ולייעל את תהליכי העבודה – לדבריהם כדי לשפר את השירות לאזרח.

קרא אמר ש-"מאז כניסתי לתפקיד, אני מוביל מהלכים מהותיים בשוק התקשורת להגברת התחרות, שתוביל לרווחת הצרכנים בכל תחומי פעילות המשרד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מליחי רפאל

    נמאס לציבור מהעושק המתמשך של הוט,על פניו נראה השר חלבי מדי,לא ראינו עד עכשיו דברים בעלי משמעות... בקושי רואים אותו על מסכי הטלויזיה... נקווה שיתעשת ונשמע ממנו בקרוב בעזרת השם.

אירועים קרובים