קנס גבוה לפלאפון: גבתה תשלום מלקוחות על שירות שלא ביקשו

משרד התקשורת קנס את החברה ביותר ממיליון שקלים לאחר שמצא שהיא סיפקה אוטומטית נפח גלישה ללקוחות שהגיעו לתקרת הנפח - וגבתה על כך תשלום, ללא רשותם

פלאפון

מימון שמילה, המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת, הטיל היום (ב') קנס בסך 1.165 מיליון שקלים על פלאפון בגין הפרת הוראות רישיונה, לאחר שהמשרד מצא שהחברה סיפקה ללקוחות שירות וגבתה עבורו כסף בלי שקיבלה מהם בקשות מפורשות.

בעקבות פניות שהתקבלו במשרד התקשורת, ולאחר שערך בירור בנושא, עלה שפלאפון נקטה פרקטיקה חדשה, שנוגדת את הוראות הרישיון, כדי לגבות ממנוייה סכומי כסף משמעותיים, מעבר לחבילה המקורית שאותה ביקשו ורכשו בעת שהתקשרו עם החברה. מנוי שהגיע לתקרת חבילת הגלישה שלו קיבל באופן אוטומטי, ובלי שביקש זאת במפורש, נפח גלישה נוסף של 1 ג'יגה-בייט וחויב בתשלום של 5.9 שקלים. הגדלת הנפח – ואתו התשלום – יכולה הייתה לחזור על עצמה חמש פעמים בתקופת החשבון, כך שבמקרים כאלה נגבו מהלקוח עד 29.5 שקלים נוספים.

לאחר בדיקתו קבע המשרד כי הפרקטיקה שבה נקטה פלאפון מנוגדת להוראות הרישיון, שאוסרות אספקת שירות בלי קבלת בקשה מפורשת מהמנוי.

ממשרד התקשורת נמסר כי הוא "ימשיך להגביר את הפיקוח והאכיפה על חברות התקשורת, במטרה להגן על זכויות צרכני התקשורת בישראל ולשמור על התנהלות הוגנת של החברות כלפי ציבור הצרכנים".

לא התקבלה תגובת פלאפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים