משרד התקשורת: הפרת הוראות יישום השוק הסיטונאי השתלמה לבזק

במכתב לבזק קבע המשרד שההכנסות שצמחו לה מהפרת ההוראות גדולות מסכום הקנס שהוטל עליה, בסך 11.43 מיליון שקלים ● החברה: "נהגנו על פי הנחיות המשרד, ולכן ההתייחסות לעניין כאל רווח משוללת יסוד"

בזק

משרד התקשורת יצא בטענות קשות נגד בזק במסמך שנחשף היום (א'), אותו שלח המשרד לחברה, שבו גם מפורטת הסיבה לקנס הכבד שהוא הטיל עליה – בסך של 11.43 מיליון שקלים. מדובר בסכום הקנס המרבי האפשרי במסגרת החוק.

המסמך נשלח לבזק באוקטובר משום שהפרה את ההוראות לספק שירותי טלפוניה במתכונת השוק הסיטונאי. הוא נחשף במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה על ידי עורכי הדין שחק בן מאיר ואופיר נאור, ועילתה הפרת בזק את הוראות החוק בדרך פסולה ומונופוליסטית, במטרה לסכל את רפורמת השוק הסיטונאי.

במכתב של משרד התקשורת לבזק, שנחשף כעת, הוא מפנה נגדה טענות קשות על כך שבשל ההפרה צמחו לה הכנסות, שלדעת המשרד גדולות בהרבה מסכום הקנס שהוטל עליה, וקנס קטן יותר לא יהווה הרתעה מספקת מפני ביצוע הפרות משתלמות. "לכן, קבע המנהל כי סכום העיצום הכספי שיוטל על החברה בנסיבות העניין הוא העיצום הכספי המרבי שניתן להטיל עליה על פי חוק", נכתב במסמך.

שירות הטלפוניה הסיטונאית היה אמור להיכנס לתוקף במאי 2015, אך בזק הצליחה לסכל במשך שנתיים את המהלך, שיצא לפועל באוגוסט האחרון במתכונת תשלום שונה. עם זאת, גם המהלך שכבר יצא לפועל לא צלח בינתיים, כי הוא לא כדאי כלכלית ומאפשר לבזק לשמור על יתרונה התחרותי על פני מתחרותיה.

מבזק נמסר בתגובה כי "לא ברור על אילו עובדות ונתונים הסתמך משרד התקשורת בחישוביו בעניין הטלפוניה הסיטונאית, ובכל מקרה הוא לא הציג לבזק נתונים אלה. אך מעל הכל, בזק פעלה בעניין הטלפוניה הסיטונאית על פי הנחיות המשרד ולא הפרה אותן בשום דרך, ולכן ההתייחסות לעניין כאל רווח היא משוללת יסוד מלכתחילה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים