משרד הביטחון פרסם מכרז לאספקת סלולר לקציני ונגדי צה"ל

החברה הזוכה תספק מכשירי ושירותי סלולר לכ-60 אלף אנשי קבע ● בשוק צופים כי המחירים שישלמו לה הקצינים והנגדים יהיו זולים יותר – בגלל התחרות המתפתחת

צילום אילוסטרציה: Lucid waters, BigStock

משרד הביטחון פרסם אתמול (ד') מכרז לבחירת חברה שתספק שירותים סלולריים לכ-60 אלף קציני ונגדי צה"ל.

כיום מספקת את השירות סלקום, שזכתה במכרז הקודם, באפריל 2012, לאחר שהדיחה את מירס. במכרז זה נקבה סלקום בסכום שהיה אז נמוך יחסית – 5.1 אגורות לדקה.

HOT mobile וגולן טלקום עדיין לא התחילו את פעילותן בתקופת המכרז הקודם. בנוסף, בגלל שינוי בתנאי המכרז הקודם, רק שלוש החברות הגדולות – פלאפון, סלקום ופרטנר – יכולות היו להשתתף בו. זמן קצר לאחר זכיית סלקום, כשנכנסו שתי החברות החדשות (ועוד חברות) לשוק, הן שינו את המודל העסקי והחלו להציע חבילות בסדרי הגודל המוכרים לנו כיום. נגדי וקציני צה"ל נאלצו להמתין ל-2014, תקופת הארכת המכרז, כדי לקבל חבילות בלתי מוגבלות במחיר של 46 שקלים לחודש – סכום שגם הוא נחשב כיום לגבוה, בזכות התחרות.

יועץ מערכות התקשורת מיקי ברקאי אמר לאנשיים ומחשבים שיש להדגיש שמדובר ברשת תקשורת לשימושים האזרחיים של הקצינים והנגדים. לדבריו, אין למכרז זה קשר לרשת הסלולרית הצבאית שבאחריות אגף התקשוב, שם צה"ל מפעיל בעצמו תשתית המבוססת על מערכת ותיקה של מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), שיש כוונה לשדרגה או להחליפה.

"יכול להיות שינוי משמעותי באספקת מכשירי הקצה"

"התנאים מאז המכרז האחרון השתנו ממודל שכלל מחיר של כך וכך אגורות לדקה ודמי שימוש חודשיים למודל פלאט, כלומר: מחיר קבוע לחודש. לכן, במסגרת המכרז הנוכחי צפויים קציני ונגדי צה"ל לקבל מחירים נמוכים בצורה דרמטית מאשר המכרז הקודם", אמר ברקאי.

"כמו כן", ציין, "יכול להיות שינוי משמעותי באספקת מכשירי הקצה: בזמנו הייתה קטגוריה של מכשירים איכותיים ויקרים, ואילו כיום ניתן לספק מכשירים בביצועים טובים לא רק מהיצרנים המובילים, אלא גם מיצרנים סיניים כמו וואווי (Huwaei) ומייזו (Meizu). לא ברור אם המכרז יאפשר או ימנע אספקה של מכשירים תחליפיים כאלה".

"אמנם, מדובר במספר גדול של לקוחות, אבל לא מרשים, אלא אם יתווספו אליו בני משפחותיהם של אנשי הקבע", הוסיף ברקאי. "60 אלף זה מספר יפה, אבל צריך לזכור שלשלוש החברות הגדולות יש הרבה יותר לקוחות, מה שאומר שאחוז העוברים מחברה לחברה כתוצאה מהמכרז הזה יהיה קטן".

\ממשרד הביטחון נמסר כי "איננו מוסרים את פרטי המכרז. הודעה תצא לכשיוכרז הזוכה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים