משרד התקשורת חילט לגולן ערבות בסך 28 מיליון שקלים

הערבות חולטה בשל אי ציות ממושך ושיטתי להוראות הרגוליציה לעניין פריסת הרשת ● המשרד דחה את ערעור החברה, אולם הפחית את סכום החילוט בשלושה מיליון שקלים

גולן טלקום

שר התקשורת, איוב קרא, החליט לחלט כ-28 מיליון שקלים מהערבות שהפקידה בזמנו גולן טלקום, בשל אי ציות ממושך ושיטתי להוראות הרגוליציה לעניין פריסת הרשת. בכך החליט השר לדחות את ערעורה של גולן על החלטת החילוט שהתקבלה לפני שנה, אך עם זאת, הפחית את הסכום בכשלושה מיליון שקלים, מ-31 מיליון בהחלטה המקורית.

בכך הסתיימה היום (ג') סאגה ארוכה בנושא הפרת הרישיון של גולן טלקום בתקופה שהייתה בבעלות מיכאל גולן ופירקה את רשת הסלולר העצמאית שהתחייבה לפרוס לפי תנאי רישיונה.

השר קרא ציין כי "אני רואה בחומרה רבה את התנהלות גולן בעניין פירוק אתרי הרשת שלה ואת הנזק שגרמה לאינטרס הציבורי באי ציות ממושך ושיטתי להוראות הרגולציה לעניין פריסת רשת – נזק שאותו לא ניתן לתקן באופן רטרואקטיבי".

גולן טלקום נמכרה לאלקטרה צריכה, וזו תיאלץ עכשיו לשלם את הקנס, תוך שמשרד התקשורת מאפשר לה לעשות זאת בשלושה תשלומים: כעת, באוגוסט 2018 ובאוגוסט 2019. החברה תיאלץ להשלים ערבות חדשה או להשלים את יתרת הערבות עד גובהה בכל אחד מהחילוטים. בהודעת המשרד נמסר שאי השלמת סכום הערבות יהווה הפרה מהותית של תנאי הרישיון ועלול לגרור חילוט נוסף מסכום הערבות.

"גולן תיקנה את ההפרה ומכירה באחריותה"

לעניין הפחתת סכום החילוט ציין קרא ש-"בהתחשב במטרת כלי חילוט הערבות, יש לזקוף לזכות החברה שהיא תיקנה את ההפרה, כך שהיא עומדת בחובתה הרגולטורית בעניין פריסת רשת, וכן שהיא מכירה באחריותה להפרה".

קרא אף הנחה את הגורמים הנוגעים בדבר במשרד לפקח מקרוב כדי לבחון את עמידתה של גולן טלקום בהוראות רישיונה, ובפרט בתחום פריסת הרשת ויישום הסכם השיתוף.

מגולן טלקום נמסר בתגובה כי "מדובר בהפרה המתייחסת לעבר ואינה רלוונטית יותר. מאז רכישת גולן טלקום על ידי אלקטרה וחתימת הסכם שיתוף הרשתות עם סלקום, החברה אינה עוד בהפרה והיא מקיימת את רישיונה ואת כל התקנות במלואן, כשכל לקוחותיה נהנים משירות מצוין. לצד ההסכם ומאז הרכישה, גולן טלקום ממשיכה לחדש ולהוביל את המהפך בשוק הסלולר- כחברה הזולה והיעילה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים