בעקבות פרשת בזק: קריאה להשעיית מנכ"ל משרד התקשורת

לטענת התנועה לאיכות השלטון, שלמה פילבר שימש לכאורה "סוכן" של בזק במשרד התקשורת ועל כן - יש להשעות אותו עד לסיום בירור החשדות הפליליים נגדו

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. צילום ארכיון: Mikes doghouse

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (א') מכתב לנציב שירות המדינה ובו היא מבקשת להשעות את מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, מתפקידו לאור פרשת בזק, שבמסגרת חקירתה הוא מצוי בימים אלה במעצר בית בן שבועיים. עילה נוספת לבקשה היא דו"ח מבקר המדינה, שפורסם בשבוע שעבר וכלל ביקורת חריפה כלפי משרד התקשורת וכלפי פילבר עצמו בכל הנוגע להתנהלותם אל מול החברה.

התנועה קוראת לנציב להשעות את פילבר עד לתום בירור החשדות נגדו, לפי סעיף 47 לחוק שירות המדינה. לטענתה, החשדות והביקורת בדו"ח המבקר מעלים לכאורה שפילבר שימש "סוכן" של בזק בתוך משרד התקשורת.

עוד על פי התנועה, העובדה שפילבר הוא עובד ציבור לא צריכה להביא להקלות עליו בעניין זה, כי אם להחמרה. בנוסף, טוענים שם, עובדי ציבור זוטרים הושעו בעבר בגין חשדות חמורים פחות.

"חולשה רגולטורית" מול בזק

פילבר נחקר בשבוע שעבר פעמיים בפרשת בזק ונשלח למעצר בית ביום ה'. הוא חשוד בעבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך. במסגרת תנאי השחרור שלו, נאסר עליו ליצור בתקופת מעצר הבית קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, כולל אנשי משרד התקשורת – צעד שהמשמעות שלו היא הרחקתו מהמשרד שאותו הוא מנהל. בנוסף, הוחלט נגדו על הוצאת צו איסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה והפקדת ערבות בסך של 400 אלף שקלים.

בדו"ח המבקר, שפורסם יום לפני מעצרו של פילבר, נכתב כי משרד התקשורת תחת הנהגתו הפגין "חולשה רגולטורית" מול בזק, שהביאה לעיכוב ביישום רפורמת השוק הסיטונאי. על פי המבקר, התנהלות המשרד בנושא זה "אינה עולה בקנה אחד עם תפקידו כרגולטור האמון על האינטרס הציבורי".

כך, נכתב בדו"ח, "מנכ"ל משרד התקשורת הגיע עם בזק להסכמות בנוגע לקידום ביטול ההפרדה התאגידית מבלי שחלק מגורמי המקצוע היו מודעים לכך" ומבלי שהדיונים עם בזק בנושא תועדו. כמו כן, פילבר שלח מכתב בנושא להנהלת בזק מבלי שחלק מהסוגיות נבדקו באופן ממצה, ייתכן שעקב טענות בזק שיש לסיים את ההפרדה התאגידית עד סוף דצמבר 2016.

בתגובת משרד התקשורת בחרו להתייחס לשר החדש, איוב קרא. נכתב בה כי "השר מילא טופס לבדיקת ניגוד עניינים בתחילת כהונתו כשר. עם כניסתו לתפקיד שר התקשורת, קרא התבקש לבחון את הצורך לעדכן את הטופס הקיים. למען הסר ספק, הוא מילא שוב את השאלון בטופס".

"השר מכהן בתפקידו חודש בלבד והוא לומד לעומק את המשרד", נמסר. "מן הראוי שהתנועה לאיכות השלטון והוועדה לביקורת המדינה תפעלנה בצורה עניינית ותענקנה לשר את 100 ימי החסד להם הוא זכאי. אין זה הזמן ליצירת כותרות ולרדיפה אובססיבית אחריהן. השר פועל בנאמנות לביצוע תפקידו על הצד הטוב ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים