מאוששים את הנייד מאפליקציות זוללות סוללה

Kaspersky Battery Life: Saver & Booste היא אפליקציה חינמית שתספק לנייד שלכם - בדיוק כמו שמבטיח שמה - חיי סוללה ארוכים יותר ● היש דבר שכולנו זקוקים לו יותר?

Kaspersky Battery Life: Saver & Booste

לא מעט מפתחות תוכנה מציעות אפליקציות בחינם. בעוד שהדבר מקובל מאוד אם מדובר במפתח צעיר או בסטודיו, והרי חנויות האפליקציות עמוסות באפליקציות חינמיות, מתברר שהתופעה גם די מקובלת בחברות שמוכרות אפליקציות ונחשבות לממוסדות וגדולות. אולי האפליקציות שמוצעות בחינם במקרים כאלה אינן קשורות בדיוק למוצר המרכזי שמציעה החברה, אבל הן שם, וזה לא קורה לא אחת.

והכי מעניין שזה קורה בעיקר עבור מפתחות של מוצרי אבטחה, ובעיקר עבור מכשירי אנדרואיד (Android), כשבדרך כלל מדובר באפליקציות שאפשר לתאר גם ככלים שעוזרים לעבוד טוב יותר עם המכשיר, לאו דווקא באופן בטוח יותר.

לקספרסקי (Kaspersky) יש כמה וכמה דוגמאות לאפליקציות שכאלה, והאחרונה שבהן כבר מוצגת ב-Google Play ונקראת Kaspersky Battery Life: Saver & Booster. וכן, קל מאוד להבין במה בדיוק היא רוצה לעזור.

גרסת בטא חינמית זמינה להורדה

ספויילר קצר: למרות שהיא מסומנת כאפליקציה שטרם שוחררה לשוק, או כ-בטא בשפת העם, ניתן להתקין אותה במכשירים תואמים, וזה אומר כרגע שאין כל בעיה במכשירים המבוססים על אנדרואיד 5 ו-6, שהם החלק המסיבי והעיקרי של שוק האנדרואיד. אבל מנגד אי אפשר להתקין אותה במכשירים שכבר יוצאים לשוק עם הגרסה הנוכחית, גרסה 7 נוגט – במכשירים בהם התקנתי אותה לא נתקלתי בבעיה כלשהי במהלך ההרצה, אבל חייבים להזכיר שזו עדיין גרסת בטה, עם היתכנות של בעיות.

כך או כך, האפליקציה מתייחסת לנושא שהיה כאוב, שהוא כאוב גם כיום, וככל הנראה שגם יהיה כאוב בהמשך החיים של כולנו – זמן העבודה שמצליחים לחלץ מהסוללה. אמנם הסוללות של המכשירים בדורנו גדולות בהרבה, אמנם מערכת ההפעלה יודעת לנצל את היכולות שלה בכדי לספק לנו יותר זמן עבודה, ואפשר גם לומר שהטעינה מהירה יותר ושלמרות שההספק של הסוללות הניידות גדל מאוד והן אט לאט גם הופכות לקטנות יותר, אבל בשורה התחתונה השאלה היחידה שנותרה היא: מתי יגיע הרגע שבו ניתקע עם סוללה כמעט ריקה או ריקה לחלוטין. זה חוק טבע ושום דבר לא ישנה את זה.

אבל האפליקציה הזו רוצה למנוע את חישוב הקץ לאחור, או לפחות להאריך במידה רבה את הדרך לשם, וכמו רבות אחרות היא עושה זאת על ידי חיסול מוקדי הבעיה העיקריים של כל סוללת טלפון באשר היא: אפליקציות. טוב, יותר נכון להגדיר אפליקציות מיותרות, כי אחרת מה בדיוק עושים עם הטלפון, מדברים עם אנשים אחרים?

אבל כאן נכנסת לתמונה בעיית שימוש ממוצעת אחרת – הרבה מאוד אנשים פשוט מפעילים אפליקציות ומשאירים אותן פתוחות. מה זה אומר? זה אומר שהן שומרות בזיכרון תמונת מצב שלהן. מה זה אומר? שכדי לשמור על תמונת המצב הזו בזיכרון צריך לרענן אותה מדי פעם, או לפחות לספק לתא הזיכרון מספיק חשמל בכדי שהוא יהיה מוכן ומזומן לקריאה להפעלה חדשה.

ואני מתכוון כאן רק לאפליקציות שבמקרה נשארות פתוחות. אסור גם לשכוח שיש אפליקציות שמשאירים פתוחות בכוונה – מה, בעוד שעה אני אצטרך את האפליקציה של הבנק שוב, למה לסגור? וגם כאלה שמשאירים פתוחות כי הן עוזרות לנו בכל זאת במהלך השוטף של היום, כגון אפליקציות לניהול סדר יום.

קספרסקי, שיש לה כבר באופן טבעי יכולת לעקוב אחר אפליקציות בגין תוקף חייה כחברת אבטחה, יודעת לנתח את האפליקציות הפתוחות ולהראות במסך הראשי שלה שני דברים: כמה זמן עבודה עוד נותר במצב הנוכחי של הפעילות, וכמה זמן אפשר יהיה להוסיף אם ייסגרו כל האפליקציות הפתוחות באותו רגע, ויותר חשוב מכך – רשימה של האפליקציות הפתוחות וכמה זמן כל אחת מהן יכולה לתרום בחזרה אם תוסר.

האינטרסים שלכם ושל קספרסקי לא תמיד זהים

כאן נכנס לתמונה הגורם האנושי. ליד כל אפליקציה ברשימה מופיעה תיבת סימון קטנה. אפשר לבחור באמצעותה האם לסגור את האפליקציה או לא. כי אתם יודעים, קספרסקי מצד אחד ואתם המשתמשים מצד שני – לא תמיד האינטרסים זהים. נכון? בנוסף אפשר באמצעות התפריט לבחור 'אפליקציות מועדפות' (Favorite Apps) ולהוסיף לרשימה אפליקציות שאתם לא רוצים בכלל שה-Battery Life תציע לסגור אותן. כמובן שתמיד אפשר למחוק מהרשימה אפליקציות ששמורות בה.

עוד נקודה חשובה שקשורה לאפליקציה – היא מאפשרת לקבל  מספר התראות שקשורות לצריכת יתר. של זיכרון. זה אומר שברגע שהיא מזהה שאפליקציה צורכת יותר מדי זיכרון, או בגלל בעיית פיתוח או מכל סיבה אחרת, היא תדע להתריע על כך לפני שההשלכות על הסוללה תהיינה משמעותיות.

ואם עוד לא הבנתם, אז אם אתם מצוידים בטלפון אנדרואיד תואם, ועדיין לא מותקנת במכשיר שלכם אפליקציית 'אישוש' סוללה, אז זה הזמן – כל עוד שאתם לא שוכחים שמדובר בבטא.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם צנטרום

    נו שויין, מה עם מי שיש חו אייפון? גורנישט? עושים כתבה יפה תעשו תחקיר עד הסוף.. שיבוסם לכם

אירועים קרובים