מנהל קבצים – וקצת יותר מזה

אם בימי ה-PC השתמשתם במנהל קבצים, אין סיבה שלא תעשו את זה גם בטלפון שלכם ● Ace File Manager מאפשרת לכם לעשות זאת, אם תצליחו להתגבר על כמות המודעות

אפליקציה לניהול קבצים - עם יותר מדי מודעות. Ace File Manager

האם יש לכם עדיין ספק שהטלפונים שבידיים שלכם הם קודם כל מחשבים קטנים ורק אחר כך טלפונים? עוד לפני שמתייחסים אליהם כאל מצלמות שאנחנו לוקחים אתנו לכל מקום, צריך להתייחס לבסיס. הבסיס הוא מחשב קטן, ובמקרים רבים כבר אפילו לא ממש חלש. יש בו מעבד ראשי, יש כרטיס זיכרון, יש זיכרון RAM, יש זיכרון אחסון ויש חיבורים… יש בו פשוט הכול.

כן, הכול, כי כשעוברים את שלב הורדת המשחקים, אפליקציות המסרים המיידיים והרשתות החברתיות ומתחילים לחקור קצת מתחת לפני השטח, מגלים שיש אפליקציות פחות "סקסיות".

בדיוק כמו שקרה לנו עם ה-PC, כשקיבלנו אותו חדש מהמפעל או מהחנות השכונתית, לוקח זמן מה, לפחות ללקוחות הפחות מקצוענים, להתקין אפליקציות שכונו, מכונות ויכונו לעד "אפליקציות שירות". אני לא מתכוון כאן לאפליקציות שבמהותן לוחמות ברושעות, כופרות ושאר וירוסים עם שמות לא נעימים.

אני מתכוון לאותן אפליקציות שמאפשרות לכם להציץ אל תוך הקרביים של הטלפון שלכם, ובעצם גם לטאבלט. במקרה של האפליקציה שבה עוסק הטור השבוע, מדובר במכשירים מבוססי אנדרואיד (Android). היא יודעת לבדוק מה שיש, מה שיש פה בפנים, וגם אם היא לא ממש פותחת את הריץ' רץ', היא בהחלט מספקת הצצה נוחה להרבה מאוד מידע שאנחנו רוצים לדעת – או שלא (אבל אז הרי לא ממש תטרחו. האין כך?).

אפליקציה לניהול קבצים? אפליקציה לבחינת קבצים!

האפליקציה שבה עוסק הטור השבוע היא Ace File Manager. אפשר להבין משמה שהיא אפליקציה לניהול קבצים, אבל היא לא ממש כזאת. מדובר באפליקציה שמאפשרת לנו קודם כל, ויותר מהכול, לבחון את הקבצים שלנו כשהם מסודרים ומקוטלגים לפי נושאים, או כשבוחרים לראות אותם ברצף כזה.

מעל החדירה הזו לפרטים יש ממשק פשוט יחסית להבנה ולשימוש, שהבעיה העיקרית שלו היא שהוא עמוס במודעות. כמו שהקוראים הקבועים של הטור הזה יודעים, אני מאלה שטוענים שגם עבור שימוש בחינם צריך לשלם, ואם התשלום הוא מודעה אחת פה או שם – זה מאוד מקובל. רק שבמקרה של Ace File Manager זה כבר קצת יותר מדי, ועל אף שהמודעות האלה לא מפריעות לראות את הנתונים, זה קצת מעצבן, במיוחד אם לוחצים בטעות על מודעה.

כך או אך, כשנכנסים לאפליקציה מגלים למעלה, מעבר לתפריט הראשי, שנמצא בצד, שלוש קטגוריות ראשיות לצפייה בקבצים. האחת היא Recent, שמאפשרת לבחון את הקבצים האחרונים שנשמרו במערכת לפי לוח זמנים, שמתקדם מהשעות האחרונות עד השבוע האחרון ואז כל מה שהיה לפני כן. כך ניתן לראות בקלות יחסית, ואולי גם לאבחן, אילו קבצים הצטרפו למערכת באחרונה.

תחת Storage מקבלים את תמונת התיקיות "הרגילה" של סביבת אנדרואיד, ולמעשה זו הרגילה של כל סייר קבצים שנולד אי פעם למערכת מחשוב. לחיצה על ציור של תיקייה מכניסה את המשתמש פנימה ומאפשרת לראות עוד תיקיות ועוד קבצים- גם כאן, כמו בכל מערכת מחשוב. במקרה שלוחצים על אייקון של קובץ אפשר לבחור לראות אותו ואם מסמנים קובץ אחד, או יותר, יש כמה פעולות לבחירה: שוב, כמו בימי ה-PC העליזים, מדובר במחיקה, העתקה, גזירה וכמובן שליחה.

איפה זה נהיה קצת יותר מעניין? תחת Category. שלוחצים על האפשרות הזו, Ace File Manager מבצעת ניתוח של המערכת ומציגה חלוקה של הקבצים לשישה סוגים: אפליקציות, וידיאו, מוזיקה, תמונות, הורדות ומסמכים. ייתכן שחלק מהקבצים השונים יופיעו ביותר ממקום אחד, אבל אין ספק שמדובר בדרך קלה להגיע אל סוג מסוים של קבצים לעבוד איתם.

מתחת יש אפשרות לנתח את כלל נפח האחסון כדי לראות כמה ממנו תפוס, וכן לקבל מידע על כמה מקום תופסים בפועל הקבצים לפי חלוקה לסוגי הנושאים המוזכרים לעיל. בכניסה לכל נושא שכזה רואים את רשימת הנושאים הרלבנטיים. במקרה של האפליקציות זה אומר אפשרות להפעיל אותן, במקרה של תמונות – לצפות בהן כמו בגלריה, ובמקרה של מסמכים – לפתוח אותם לקריאה או לעריכה. בדיוק כמו בכל מנהל קבצים במחשב כזה או אחר. עם זאת, יש כאן אפשרות מעניינת – להעביר קבצים באופן אלחוטי לכל מכשיר שמריץ את האפליקציה ונמצא בטווח קליטה מהטלפון. זה אפילו עובד מהר יחסית.

בשורה התחתונה, אם בימי ה-PC השתמשתם במנהל קבצים, אין סיבה שלא תעשו את זה גם בטלפון שלכם , אם תצליחו להתגבר על כמות המודעות.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים