מומחי אבטחה פרצו לסורק האישון של ה-Galaxy S8

סמסונג התגאתה בכך שהסורק קשה מאוד לפריצה - אלא שמומחי אבטחה הזדרזו ועשו זאת, בלי תחכום רב ● תגובת החברה מאכזבת למדי: נבדוק את העניין

סורק האישון נפרץ - למרות מה שאמרה סמסונג. Galaxy S8. צילום: יח"צ

כשהושקו דגמי ה-Galaxy S8 ו-S8 Plus, התפארה סמסונג (Samsung) ב-"תכונת האבטחה הייחודית" שהוטמעה בו, נוסף על ההגנות המקובלות בסמארטפונים: סורק אישון, שלדבריה יהיה קשה מאוד לפרוץ. היו כאלה שהביעו חששות שתכונה זו עלולה לסכן את מי שישתמש בה, ונראה שחששות אלה היו מוצדקים.

השבוע למדנו שקבוצת מומחי אבטחה אכן פרצה לסורק האישון של ה-Galaxy S8 בלי תחכום מיוחד – הם השתמשו בתמונה ובעדשת מגע בלבד. גם זיהוי הפנים של המכשיר נפרץ בלי תחכום רב, באמצעות תמונת המשתמש.

בעקבות הפריצה, פרסמה סמסונג הצהרה שתמציתה, למרבה הצער, היא "נבדוק את העניין".

בהודעה, כך נמסר באתר Gizmodo, נכתב כי "אנחנו מודעים לבעיה, אך רוצים להבטיח ללקוחותינו שטכנולוגיית סורק האישון במכשיר ה-Galaxy S8 פותחה בתהליך בדיקות מחמיר, כדי לספק דיוק ברמה גבוהה ולמנוע ניסיונות לסיכון האבטחה שלו, כמו תמונות של אישון העין של המשתמש. אם יש פגיעות פוטנציאלית, או מקרה של שיטה חדשה שמאתגרת את מאמצינו לוודא את האבטחה כל הזמן, נגיב במהירות האפשרית כדי לפתור את הבעיה".

מצד אחד, טוב לדעת שסמסונג חוקרת את העניין, אבל מנגד – זה מסוג הדברים שהחברה הייתה צריכה לגלות בשלבי הבדיקות, במהלך הפיתוח של המכשיר. נראה שסמסונג הייתה עסוקה מאוד בבדיקות של איכות הסוללה בעקבות אסון ה-Note 7, ואולי בדיקת סורק האישון נשכחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים