פלאפון נפרדת מהדור השני – ותפעיל רשת דור 4.5

החברה תתחיל לפרוס בקרוב את הרשת החדשה, בטכנולוגיית LTE Advanced, במתווה של איחוד תדרים ● במקביל, היא תקדים את סגירת רשת הדור השני עד ל-30 ביולי, בתיאום עם משרד התקשורת ● לקוחות ה-CDMA יוכלו לקבל את הציוד החדש ללא תמורה

פלאפון

משרד התקשורת אישר לפלאפון להפעיל רשת דור רביעי בטכנולוגיית LTE-A, שתאפשר לה לחבר רצועות תדרים ולספק ללקוחותיה מהירות גלישה גבוהה יותר. בפלאפון מסיימים כעת את ההכנות האחרונות של תוכנית פריסת הרשת החדשה, על מנת להתחיל בהקדם האפשרי בעבודת התאמתה. במקביל, תסגור החברה, בתיאום עם המשרד, את רשת ה-CDMA הוותיקה שלה עד סוף יולי.

אישור משרד התקשורת שניתן לחברה הוא אישור הנדסי, המאפשר לפלאפון לבצע איחוד רצועות תדרים (Carrier aggregation) בין תדרי 1,800 לתדר הנמוך בתחום, 850, וכן לתחום 2,100, לצורך הפעלת LTE-A בפועל, הדבר יביא להגדלת רוחב הפס הכולל המוצע למנוי, מה שעל פי החברה יאפשר את מהירות הגלישה הגבוהה יותר. בפלאפון אומרים כי חיבור עם תדר נמוך יאפשר כיסוי וחדירה טובים יותר לתוך מבנים של קצבי גלישה מהירים.

היה שלום, דור 2

בתוך כך, פלאפון הקדימה את סגירת רשת ה-CDMA שלה עד ל-30 ביולי. זאת, לאחר שהמשרד ביקש ממנה לפנות בדחיפות את תחום התדר שבו פועלת רשת זו, לאור הפרעות ספקטראליות בין מערכות תקשורת שונות. רשת ה-CDMA מצויה בסוף דרכה הטכנולוגית, במצב של "End of life", על פי המינוח המקצועי, והתנועה בה הפכה למינימלית. ברוב המדינות בעולם שבהן היא פעלה, היא כבר נסגרה או צפויה להיסגר.

החברה מפעילה כיום שלוש טכנולוגיות סלולריות: רשת דור 2 – CDMA, דור 3 – UMTS ודור 4 – LTE.

סגירת הרשת תשפיע על מנויים המחזיקים מכשירים אישיים או דיבורית ברכב, הפועלים בטכנולוגיית CDMA. החברה תפסיק לספק שירות למנויים בעלי ציוד זה ביום סגירת הרשת.

פלאפון הודיעה כי תחליף לכל לקוח זכאי, על חשבונה וללא תמורה ישירה או עקיפה, את הציוד הישן בזה החדש. תהליך ההחלפה יתבצע בכל אחד ממרכזי השירות והמכירה של החברה במשך שנתיים, כמפורט ברישיון שלה. החברה תפרסם ותיידע את המנויים הרלוונטיים על סגירת הרשת ועל תהליך ההחלפה באמצעים שונים, בהם מודעות בעיתונות, הודעות למנויים ובאתר החברה. סגירת הרשת לא תשפיע על מספר הטלפון של הלקוח או על תוכנית התעריפים לפיה הוא מחויב.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "הרשת של פלאפון תמשיך ותהיה המהירה בישראל גם באמצעות פריסת רשת דור 4.5 בזמן הקרוב. פלאפון מתמקדת בסלולר, ותמשיך להשקיע ברשת ובטכנולוגיות נוספות לטובת לקוחותיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים