Home run: להביא את הבייסבול מהמגרש לידיים שלכם

אולי ב-NBA אתם כבר מומחים, ובסופרבול אתם די בעניינים - אבל אומרים שהספורט האמריקני האמיתי, זה שמוביל לפני כולם - הוא הבייסבול ● ובשביל לחוות אותו בצורה הכי מציאותית שאפשר, הגיע הזמן להכיר את MLB 9 Innings

ברוכים הבאים למחוזות הבייסבול. MLB 9 Innings

עבור רבים מבין חובבי הספורט האמריקני בישראל, המונח הזה מסתכם במשחקי ה-NBA. כולם יודעים מי זה לברון ג'יימס, ולא רק בגלל מה שהוא עשה או לא עשה לדייוויד בלאט, וכמעט כולם יודעים שראסל וסטברוק מאוקלהומה סיטי שבר את שיא הטריפל דאבל האגדי של השחקן האגדי לא פחות אוסקר רוברטסון.

כן, יש בסביבה הקרובה לכם, גם אם אתם לא מודעים לכך, כמה עכברי נתונים אמיתיים של משחק ההופס האמריקני.

אבל אומרים שהספורט האמריקני האמיתי, זה שמוביל לפני כולם לאורך 162 משחקי עונה ואחר כך משחקי הפלייאוף, הוא הבייסבול.

מתחילת אפריל בכל שנה, במקביל לפלייאוף ב-NBA וגם ב-NHL – שהיא ליגת ההוקי המקצוענית של צפון אמריקה, ועד שלהי אוקטובר במקביל למשחקי ה-NFL – ליגת הפוטבול הקצרצרה שגם מושכת תשומת לב גבוה יחסית בארץ, עולים שחקנים מ-30 קבוצות על המגרש, שלוש-ארבע פעמים בשבוע לפחות כדי להגיש, לחבוט ולרוץ בין בסיסים לאורך תשעה סיבובים וגם יותר אם יש שוויון בסוף הסיבובים הללו.

האצטדיון שלה מתמלא כמעט מיד

זה יכול לקחת שלוש, ארבע שעות ואפילו יותר, אבל בחלק גדול מהאצטדיונים של הקבוצות המובילות בענף אי אפשר למצוא כרטיס לאורך שלבים ארוכים של העונה. ואם קבוצה בינונית לכאורה מצליחה, גם אז האצטדיון שלה מתמלא כמעט מיד.

יש שיאמרו שהמשחק משעמם, והקצב שלו איטי, ואולי זה אכן כך, אבל ה-MLB פורח. ולא רק הוא. אולי בישראל המשחק לא ממש תפס, אבל במדינות רבות בדרום אמריקה, וגם במזרח אסיה, יש ליגות ענפות וביפן יש ליגה מקצוענית חזקה ביותר. לא מעט שחקני בייסבול קובנים קיפחו את חייהם בניסיון להגיע לארצות הברית דרך הים, ורבים מאלו שהצליחו הפכו לכוכבי ענק.

וכמעט כמו בכל תחום, יש אפליקציה גם לזה, ובעצם יותר מאחת. יש יותר מקצועיות, ויש פחות. אבל בשילוב של משחקיות, ניהול קבוצה בסגנון מסוים של Fantasy League וגרפיקה משכנעת, אחת הבולטות ביותר היא MLB 9 Innings הוותיקה למדי שלקראת העונה החדשה יצאה כמובן עם גרסה חדשה, שלדעת כותב שורות אלו היא אחת ההדמיות הטובות ביותר של משחקי ספורט בכלל עבור מכשירי הטלפון, ולא משנה אם מדובר ב-iPhone או במכשיר מבוסס אנדרואיד.

דומים כמה שיותר למקבילים האנושיים

ואתחיל דווקא עם דבר שנראה בהתחלה פחות משנה, אבל מתברר מהר מאוד כאחת הנקודות החזקות של המשחק, בעיקר בהיבט של ההדמיה: השדרן שמלווה את המשחקים, ועושה זאת באיכות של שידור טלוויזיוני בקצב מדויק, בלי השתהויות אחרי המשחק, בלי משפטים שנקטעים באיבם, ועם שמות מלאים של השחקנים ועם התאמה מלאה לסטטיסטיקות הכלליות ולסטטיסטיקות המשחק המסוים בו משחקים. פשוט הברקה.

גם הגרפיקה של המשחק טובה, אם לא לומר מאוד טובה. כל 30 האצטדיונים הועברו למשחק באופן אותנטי לחלוטין, ואני לא ממש בטוח, אבל נראה שגם עם חלק מהפרסומות. גם השחקנים מעוצבים היטב, במטרה שיהיו דומים כמה שיותר למקבילים האנושיים שלהם, והחברה שעומדת מאחורי המשחק, com2usa, מעדכנת את התחום הזה לא מעט תוך כדי העונה.

המשחק, כמו הדמיות ספורט רבות אחרות, מבוסס למעשה על קלפי שחקנים בהם משתמשים לבנות את הסגל בפועל של הקבוצה, ואותם גם אפשר להמיר תמורת קלפים אחרים.

יש חמש רמות של קלפים, ומעבר לכך שזה אומר שלחלק גדול מהשחקנים יש קלפים בכמה רמות, מתברר שיש גם שחקנים מכמה שנים. השחקן צריך להחליט בינו לבין עצמו האם הוא בונה סגל מעודכן לעונה, סגל לא כל כך מעודכן אבל כזה שמבוסס על שחקני הקבוצה שהוא אוהד, או הסגל הכי חזק שהוא יכול להשיג – למרות שלא ניתן להשתמש בשני מופעים של אותו שחקן באותו סגל.

אפשר לתת למשחק לבחור את הסגל הכי טוב מבין כל השחקנים שיש במלאי. ניתן לקבוע זאת ידנית, וזה יכול לקרות בין כל משחק לכל משחק עם מגבלה אחת: את החובטים הפותחים אפשר להחליף רק אחת לחמישה משחקים.

ניתן לשפר את השחקנים באימונים באמצעות נקודות או כוכבים, אפשר להמיר שחקנים שלא זקוקים להם לשחקנים אחרים בתקווה להשיג קלפים טובים יותר. יש גם אפשרויות לשדרג את השחקנים ביכולות שונות ומגוונות – למשל חובטים שמצטיינים במקרים בהם הבסיסים מלאים, מגישים שטובים כשמולם חובט ביד שמאל, וכדומה. את השדרוג משיגים באמצעות ניסיון שהשחקנים צוברים, במיוחד במשחקי הליגה.

הדמיית ספורט מעולה שתעשה לחובבי בייסבול טוב על הלב

איך מתנהל המשחק עצמו? קודם כל בוחרים בתחילת כל משחק אם להגיש, לחבוט או את שניהם – עדיפות לשניהם, זה כל הכיף. במצב החבטה זה יחסית קל, אבל צריך הרבה סבלנות כדי לדעת באיזו הגשה לנסות לחבוט, ועל מה לוותר. יש גם גלגלת בצד שמאפשרת לנסות לכוון את החבטה לכיוונים שונים במגרש, אבל זה לא קל.

כשעולים על המגרש כדי להגיש, צריך לבחור את ההגשה מרשימה מוכנה, עם הגשות יותר טובות מאחרות לכל מגיש באופן יחידני, לבחור לאן לזרוק ולשחרר. ככל שהמגיש הולך ומתעייף איכות ההגשות שלו הולכת ויורדת, והסיכוי לשיגור כדורים לא טובים הולך וגדל. צריך לדעת מתי להחליף. יש גם אפשרות לגשת להגדרות ולהפוך את השליטה בשחקנים, ולא רק בזמן ההגשה/חבטה למורכבת יותר, אבל זה כבר רק למי שממש שולט במשחק.

יש עוד הרבה דברים במשחק הזה שצריך ללמוד, אבל בשורה התחתונה החשובה: פשוט הדמיית ספורט מעולה שתעשה לחובבי בייסבול טוב על הלב, ולאלו שלא מכירים – האפליקציה מספקת דרך טובה להציץ ואולי להיפגע. קדימה Tampa Bay Rays.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים