מי רוצה לרכוש תכשיט, בגד או אביזר לבית בלי לראות אותו?

למרות כוונת אמזון לעודד את בעלי אלקסה לרכוש באמצעותה מוצרים נוספים באתר החברה, דו"ח בעניין מגלה כי נכון ל-2018, רק 2% מבעלי המכשיר ביצעו רכישות באמצעותם

מצליח במיוחד. שילוב אלקסה ברמקול אקו. אילוסטרציה: BigStock

אמזון (Amazon) מכרה אולי מיליוני מכשירים תואמי אלקסה (Alexa) , העוזרת הקולית שלה, בין היתר מתוך תקווה לפתות את המשתמשים לרכוש בעזרתה עוד ועוד מוצרים מאתר הקניות שלה, אבל נראה שזה לא ממש מצליח לה. לפי דו"ח שפורסם, למרות שמכרה 50 מיליון מכשירים תואמי אלקסה, כמעט אף אחד מהם אינו משתמש בהם כדי להזמין מוצרים בחנות של אמזון.

לפי הדו"ח, נכון ל-2018, רק 2% מהאנשים בעלי מכשירי אלקסה ביצעו רכישות באמצעותם. מתוך אלה שקנו מוצר כלשהו בעזרת אלקסה, כ-90% עשו זאת פעם אחת ולא יותר. 20% ממשתמשי אלקסה בכל זאת השתמשו במכשיר כדי לעקוב אחר משלוח של הזמנה שנעשתה במכשיר אחר,או כדי לבדוק מבצעים.

בדיקת מזג האוויר, הפעלה של מכשירים מחוברים אחרים והאזנה או צפייה במדיה

עוד עולה מן הדו"ח כי רוב האנשים שמשתמשים באלקסה או במכשירים דומים (כמו Google Home) , בעיקר משתמשים בהם לצרכים אחרים כמו בדיקת מזג האוויר, הפעלה של מכשירים מחוברים אחרים והאזנה או צפייה במדיה.

יש בכך היגיון, טוענים אנליסטים, שכן חיפוש מוצר בחנות של אמזון נוח הרבה יותר באמצעות דפדפן וצפייה במוצים בהשוואה להזמנת מוצר אחד באמצעות דיבור. זאת, בשל כמה גורמים, שאחד מהם הוא אי נוחות של ממשק המשתמש, שמערים קשיים למשל בבחירת שיטת המשלוח או התשלום, ובעיקר העובדה שאי אפשר לראות את המוצר או לראות את הביקורות שנכתבו עליו.

כותבי הדו"ח אומרים כי נראה שהדרך עוד ארוכה להפוך את מכשירי אלקסה למכונות רכישה בחנות שלה והדבר תלוי בעיקר במציאת הדרך הנכונה לשכנע אנשים לרכוש מוצרים באמצעות ניתוח נתונים, וגם זה לא ממש בטוח. מי בדיוק רוצה לרכוש תכשיט, בגד, אביזר לבית ועוד ועוד בלי לראות אותו?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים