Elephone U Pro: כמעט כמו להביט בחד-קרן

אם יש מישהו שמכיר אתכם ממש ממש טוב, זה הרי השוק הסיני אשר יודע להגיב במהירות גבוהה מאוד למגמות בתעשייה ● במקרה של U Pro - נוכל רק להזהיר אתכם שמדובר בבראד פיט של המכשירים - חתיך הורס וחווייה לעיניים ● שלא תסתנוורו לנו, הא?

Elephone U Pro. צילום: יח"צ

אחד ההיבטים של השוק הסיני רחב הידיים, במיוחד בהקשר של טלפונים, אפשר היה לראות בסקירה של ה-K3 של אוקיטל (Oukitel), וזה היכולת להציע מכשירים ברמה שמתאימה לכל אחד. היבט אחר, שמורגש יותר ויותר בשנה עד שנתיים האחרונות, הוא היכולת של היצרניות, כולל הכי קטנות, להגיב במהירות גבוהה מאוד למגמות בתעשייה.

ויותר מאשר רק להגיב לפעמים – במקרה של U Pro של אלפון (Elephone), לפחות מבחינת עיצוב (אבל לא רק) – זהו מכשיר שמפתיע לטובה. קשה מאוד שלא להתרשם ממנו מהרגע שמוציאים אותו מהקופסה שלו, ואם נקצר כבר עכשיו, מדובר בפירוש במכשיר יפהפה שמאמץ את המראה הארוך עם שוליים צרים במיוחד, מציע שוליים קמורים בסגנון ה-Edge שהביאה סמסונג (Samsung) לעולם, ועם גב מתכתי מלוטש שלפחות בצבע הכחול שלו, שיותר דומה לטורקיז, הוא פשוט חוויה לעיניים, וגם לו יש קימורים מעניינים ומבריקים.

האם זו מסגרת או פשוט הילה של צבע?

עד כמה השוליים צרים? במבט מקדימה, בגלל או בזכות הקימורים, בקושי רואים פס מתכת דקיק שנראה יותר כמו הילה של צבע מאשר מסגרת של ממש. למעלה ולמטה, ושוב בסגנון שהקנתה לעולם סמסונג, יש מסגרת, כשלמעלה היא משמשת כמובן כדי לאחסן את המצלמה הקדמית ואת המבזק שלה.

עוד דבר שנראה טוב מבחינת העיצוב מאחור הוא שצמד המצלמות שנמצאות זו מעל זו, כשהמבזק הכפול לצדן מימין, נמצא במתחם מעט שקוע יחד עם חיישן טביעות האצבע כמכלול אחד. למרות הקרבה של הכפתור למצלמות, אין שום בעיה בזיהוי טביעת האצבע, והוא מגיב היטב ובמהירות של כחצי שניה ולא יותר, כשגם תהליך ההגדרה של טביעות האצבע מהיר יחסית למרות גודלו הקטן משהו של הכפתור.

המצלמות מאחור מציעות שני חיישנים בגודל של 13 מגה-פיקסלים, אחד צבעוני ואחד מונו, והם מספקים ביחד את אפקט העומק בעזרת אלגוריתם שנכתב בידי ARCsoft. התוצאות לא תמיד אחידות, גם בגלל שאפליקציית הצילום דורשת קצת למידה כדי להוציא ממנה את המיטב.

למעשה, ממשק המשתמש בכלל – שכמו כל חברה סינית שמכבדת את עצמה הוא קנייני לאלפון – זקוק לליטוש בעוד כמה וכמה היבטים, ולא רק בהיבט הצילום. אבל לזכות החברה אפשר לומר שבזמן הבחינות המכשיר קיבל כמה וכמה עדכונים – אחד מהם הציע שיפור משמעותי באיכות העבודה עם המצלמה. אפשר להיות אופטימיים בהיבט הזה.

יש גם אפשרות להשתמש ב-Edge כדי להגדיר קיצורי דרך לפעולות ולאפליקציות שרוצים שיהיו זמינות במהירות, כשהתפריט ממוקם בדיוק בקצה המתעקל, אבל כמו כל המערכת, זה לא מלוטש ולא קרוב למה שמציעה סמסונג במכשירים שלה.

פרצוף יפה לא תמיד עוזר

המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן בגודל של 8 מגה-פיקסלים, והיא כאמור מצוותת יחד עם מבזק אור רך שמתאים לצילומי סלפי. היא גם מאפשרת שימוש בפנים כדי לפתוח מנעילה. תהליך ההגדרה של האפשרות הזו קל, אבל פה ושם, בתלות בתאורה מסביב, זה לא עובד.

כמו כן להבדיל משימוש בטביעות אצבע, כשהנחת האצבע מפעילה את המכשיר גם ממצב שינה, במקרה של השימוש בפתיחה באמצעות פנים צריך להציב את המכשיר בגובה הנכון ואז לבצע גרירה מלמטה למעלה כדי לוותר על הכנסת סיסמה. למעשה זה בדיוק כמו במכשירים אחרים שתומכים בפתיחה מנעילה באמצעות פני המשתמש – יותר קל ונוח למרות הכל להשתמש באצבע.

התצורה הטכנית מרשימה גם היא, בוודאי עבור מכשיר שמיועד לשוק הביניים ולא להתחרות במכשירי הצמרת. הוא מגיע עם מסך 5.99 אינץ' ברזולוציית +FHD ועם כיסוי הגנה של Gorilla Glass 5.0. המערכת על שבב היא Snapdragon 660 עם שמונה ליבות במהירות מרבית של 2.2 גיגה-הרץ ועם השבב הגרפי Adreno 550. מבחינת זיכרון – ממש, אבל ממש אי אפשר לבוא בתלונות, כי המכשיר שהגיע לבדיקה מציע לא פחות מ-6 גיגה-בייט זיכרון עבודה עם 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון – ושלא תשכחו, זה מכשיר לשוק הביניים.

גם מבחינת קישוריות מציע ה-U Pro את היכולות המעודכנות עם תמיכה ברצועות 1, 3 ו-7 של LTE, עם WiFi 802.11ac ועם בלוטות' 5.0. הסוללה היא אולי יחסית קטנה עם 3,550mAh – וזה קצת מצחיק לומר זאת כשמסתכלים שנה אחורה – וכנראה שבגלל שהממשק כאמור עדיין לא בשל לחלוטין, הגיע המכשיר בבדיקת הזמן שלנו למעט יותר משבע שעות, וזה במונחים של היום מספיק אמנם ליום עבודה ויותר, אבל נמצא בחלק הבינוני ומטה של טבלת הזמנים. בנוסף תומך המכשיר בטעינה מהירה, שנמשכת כשעה וחצי פחות או יותר, וכן בטעינה אלחוטית עם התקן שניתן לרכישה בנפרד.

נכון לכתיבת שורות אלו, U Pro הוא כנראה המכשיר היוקרתי ביותר שאלפון שחררה לשוק אי פעם, וגם אם הוא לא זול, הוא בהחלט גם לא יקר מדי בהתחשב בתכונות שלו וגם בעיצוב הנהדר שלו.

ב-GearBest, החנות ששלחה אותו לבדיקה, הוא עולה כרגע כ-1,600 שקלים לפני מע"מ. הוא מגיע עם אנדרואיד 8.0, ואם זה לא היישר מהקופסה – זה מיד לאחר ההתקנות הראשוניות. מתנה יפה לחג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים