LeEco Le Max 2: עממי במחיר – אבל עם התנשאות של טלפון יוקרה

לא כולם מושלמים ● ובכל זאת, אם חיפשתם חבר אמת - הכירו מכשיר שנראה נהדר, אם כי קצת כבד, שאמנם סובל משהו מממשק לא הכי מוצלח בעולם, אבל כזה שמציע ביצועים מצוינים

ה-Le Max 2 של LeEco. צילום: יח"צ

מתי טלפון הופך לקנייה משתלמת באמת? האם שווה לרוץ לחנות הפיזית או הווירטואלית ולרכוש אותו מיד כדי למצות כל יום שהוא מציע איזושהי עדיפות טכנולוגית כזו או אחרת? האם לחכות כמה וכמה חודשים כדי לראות איך השוק מגיב אליו? אולי לחכות אפילו יותר כדי שהמחיר שלו ירד?

שאלות טובות ורבות שלא בטוח שהתשובה עליהן אינה בסגנון על טעם ועל ריח אין להתווכח. אבל בכל מקרה, לדעת כותב שורות אלו, השאלה האמיתית תמיד צריכה להיות מה התמורה, וכן, אם עבור מישהו הדבר הכי חשוב הוא עליונות טכנולוגית, וידו משגת – עניין המחיר לא משמעותי.

אבל עבור רוב האנשים המחיר הוא פקטור חשוב, ותקופה של חילופי דורות, במיוחד בתחום המעבדים, היא תקופה מצוינת לבדוק את השטח ולראות מה קורה למחירי המכשירים מהדור הקודם, כשבדרך כלל אפשר למצוא כמה מציאות שישאירו הרבה כסף יחסית בכיס שלכם, ובכל זאת יגרמו לכם להרגיש טוב כשתסתובבו עם הרכישה שלכם בראש חוצות.

דוגמה טובה לכך היא ה-Le Max 2 של LeEco, מכשיר שנמכר כעת בדרך כלל בפחות מ-230 דולר בחנויות הסיניות שמוכרות היטב לרוכשים הישראלים. מדובר במכשיר שמציע קודם כל עיצוב נהדר, כמו כל מכשיר כמעט שיוצא מקו הייצור של החברה הזו, שגורלה הכלכלי דרך אגב לא ממש בטוח.

נראה, מרגיש ומתנהג כמו טלפון יוקרה

זו חברה שמהרגע הראשון מציעה מכשירים בעיצוב ייחודי משהו, עם צדדים שאולי לא מציעים קימורים כאלה או אחרים, אבל הם בהחלט שוליים לחלוטין וכמעט ולא מורגשים ולא נראים לעין, והיא עושה את זה כבר זמן מה עוד לפני שחברות אחרות התחילו בחודשים האחרונים להפוך את זה למעין תקן.

למרות מחירו היחסית נמוך, המכשיר נראה, מרגיש ומתנהג כמו טלפון יוקרה, ואם מישהו מחפש את אפקט הוואו, ה-Max 2 בהחלט מספק זאת – החל אפילו בשלב הקופסה שהיא אחת היפות והמעוצבות בהן פגשנו לאחרונה.

כאמור, מבחינת תצורה, הטלפון אולי לא מגיע עם Snapdragon 835 החדש של קוואלקום (Qualcomm), כי הוא הושק עוד לפני כן, אבל הוא מגיע עם מעבד הדגל הקודם Snapdragon 820 שהוא טוב יותר מכל מעבד אחר של כל חברה שמיועד לשוק הביניים, כולל מעבדי ה-Snapdragon 6xx החדשים של קוואלקום עצמה. ורק להזכיר, זה גם המעבד שנמצא בתוך ה-G6 החדש והמוצלח למדי של LG שהושק לאחרונה.

אבל זה לא רק המעבד. במידות שמתאימות בדרך כלל למכשיר עם מסך בגודל 5.5 אינץ', הצליחה החברה לדחוס מסך IPS מרהיב בגודל של 5.7 אינץ' ברזולוציית 2K.

המסך מציע צבעים נהדרים, חיים ומלאי עוצמה והוא גם מציע זוויות צפייה לא רעות בכלל. המכשיר אותו קיבלנו לבדיקה הגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ועם לא פחות מ-64 ג'יגה-בייט, וזה – רק נזכיר – בטלפון שלא מגיע לקו ה-1,000 שקלים כולל מע"מ.

מספיק לכל חובבי הסלפי

המצלמה האחורית של המכשיר מגיעה במבנה שהוא עוד סממן חיצוני מוכר של המכשירים של LeEco – מעין בליטה מרובעת גדולה יחסית שמוגנת בזכוכית נגד שריטות, שלצידה המבזק הדו-גווני ומתחתיה משטח לקריאת טביעות אצבע מרובע, ולא עגול כמו במכשירים אחרים, שגם עבר הברקה.

החיישן הוא בגודל של 21 מגה-פיקסל, ובמפתח צמצם בגודל f/2.0, ויש גם מייצב תמונה אופטי, ואפשר להוציא ממנה תמונות נהדרות, רק שאפליקציית הצילום קצת מפריעה לעשות זאת, במיוחד בצילומי מקרו, אבל לא רק. למצלמה הקדמית יש חיישן בגודל של 8 מגה-פיקסל והוא מספיק לכל חובבי הסלפי.

אם כבר הזכרנו אפליקציה, אפשר לומר שהממשק של המכשיר, בגרסה בו הוא מגיע לבית הלקוח מהחנות שהיא הגרסה הבינלאומית, הוא החסרון שלו.

בבדיקה שביצענו עם מספר אנשים שרכשו את הטלפון הזה, התברר שרובם התקינו ROM עצמאי. זה לא שהגרסה שמגיעה, eUI 5.6 שנמצאת מעל אנדרואיד 6.0 לא תומכת בעברית, אבל היא רחוקה מלהיות מושלמת, הן מבחינת השפה, והן מבחינת התפעול. קיצורי הדרך לפעולות השונות לא נמצאים בתפריט שנגלל מקצה המסך העליון, לדוגמה. כדי להגיע אליהם צריך ללחוץ על כפתור התפריט השמאלי בתפריט כפתורי המגע הראשי.

מעבר לכך, יש לפעמים גם בעיות תצוגה של תפריטים שלא תמיד מופיעים בסדר על המסך. זה אולי לא נורא, ובהחלט אפשר לתפעל את המכשיר, אבל קצת קשה להבין למה החברה שחררה משהו לא אפוי לחלוטין, שכולל גם התעקשות מיותרת לחבר את המשתמשים לעולם התוכן והענן של LeEco עצמה.

לא מושלם – אך שווה את המאמץ

אבל אז מגיעים לביצועים, ומי שרוצה מכשיר עם ביצועים, יכול להבין עד כמה פוטנציאל המכשיר/כסף פה גדול. Le Max 2 פשוט סיפק תוצאות נהדרות לכל אורך הבדיקות.

הוא אולי לא בצמרת הגבוהה ששמורה למכשירים העילית החדשים, ובעיקר לא ל-Galaxy S8 של סמסונג (Samsung), אבל הוא בהחלט ניצב בגאון בשורה השנייה הנמצאת מיד מתחת, ובהפרש סביר לחלוטין.

זה בא לידי ביטוי במבחנים הסינטטיים בהם נבדקת בעיקר עוצמת העיבוד הראשי, וגם במבחני הגרפיים בהם נמדד ה-Adreno 530, השבב הגרפי שמשוב ב-Snapdragon 820.

אז בשורה התחתונה מדובר במכשיר שנראה נהדר, אם כי קצת כבד, שמציע ביצועים מצוינים, וסובל משהו מממשק לא הכי מוצלח בעולם. אנחנו קיבלנו אותו לבדיקה מהחנות הסינית GearBest, ואם תרצו לרכוש אותו, או לקבל עליו פרטים נוספים, לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבריאלי סימןטוב

    הטלפון הזה קיים בשוק כבר הרבה זמן יחסית .... נשמע מהסיקור שזה מכשיר שיצא זה עתה ... אגב לחברה יש כבר טלפון חדש יותר "LeTV LeEco Le Pro3/X720" (הגיעו למסקנה שמסך 2K לרוב המשתמשים לא אומר כלום מאחר ולא יראו הרבה הבדל מול מסכי FHD .) מעבד Snapdragon 821 סוללה גדולה יותר ועוד .... ביקורות לא רעות מהעולם ..... לגבי הממשק שלהם ... אכן ממשק לא אפוי לחלוטין ... אבל ניתן להסתדר איתו שני הדגמים לטעמי הם אחלה מכשירים

אירועים קרובים