Mi MAX: הכירו את גוליית של הטלפונים

את כתר הגודל הכי מרשים בהחלט לוקח המכשיר של שיאומי, עם מסך בגודל 6.44 אינץ' ● אך יחד עם זאת הוא ממש לא מפחיד למראה, ואף מציע דברים השווים את תשומת ליבכם ● שימו עין

ה-Mi MAX של שיאומי. צילום: יח"צ

טלפונים עם מסך גדול הם כבר ממש לא משהו יוצא דופן בשוק הנוכחי. מכשירים עם מסכים בגודל של 6 אינץ' ומעלה כבר אינם מראה נדיר, ויש לכך סיבה פשוטה מאוד: רוב המכשירים שמגיעים לשוק כיום מציעים מסכים בגודל של 5.5 אינץ'.

משום מה גודל מסך זה הפך למעין תקן למסכים בטלפונים שממוקמים במה שמוגדר כשוק הביניים לפחות, ובמקרים מסוימים אף למטה מכך.

כשהרף "התחתון" החדש נמצא כל כך גבוה, ובטח נמצא מעל 5 אינץ', ומה שנחשב פעם לגודל של פאבלט (Pahblet) כבר לא ממש מרתיע אף אחד, לא פלא שיש חברות שמציעות מכשירים עם מסכים ש-6 אינץ' נמצאים די רחוק מהגבול הדרומי שלהם.

זו כמובן לא הפעם הראשונה בה אתם נחשפים לטלפון עם מסך בקנה מידה שכזה. לפני קצת יותר מחודשיים הצגנו כאן סקירה של המכשיר Phab 2 Plus הענק של לנובו (Lenovo) עם מסך בגודל 6.4 אינץ'. למרות הגודל המרשים הזה, הכתר מבחינת גודל מסך אינו שייך לו. בארץ המלך הנוכחי הוא ה-Mi MAX של שיאומי (Xiaomi) שמציע מסך בגודל 6.44 אינץ', והוא זה שנמצא כאן לניתוח ביצועים.

אם היד אינה קטנה מדי

אחד הדברים הראשונים שאפשר לומר על ה-Mi MAX, ובכך הוא זהה למדי ל-Phab 2 Plus, זה שלמרות גודל המסך הוא ממש לא מפחיד למראה. להיפך. ברגע שלוקחים אותו ליד מגלים שהוא אפילו יחסית נוח אם היד אינה קטנה מדי.

כפי שטענו כאן יותר מפעם אחת, ברגע שלטלפון יש מסך בגודל של 5.5 אינץ' ומעלה, ועבור אנשים רבים אפילו 5 אינץ' ומעלה, הוא כבר אינו מיועד לשימוש ביד אחת, אז מהבחינה הזו ה-MAX אינו מטיל מגבלה כזו או אחרת על מרבית המשתמשים.

גופו דקיק יחסית עם עובי של 7.5 מ"מ בלבד, והעיצוב שלו בסגנון שמכונה 2.5D אולי אינו מקנה לו מראה יוקרתי, אבל מקל על האחיזה. הגב הטיפה-מחוספס מבטיח בסופו של דבר, יחד עם ההיבטים האחרים של העיצוב, שהמכשיר לא יעוף מהיד. המשקל, 203 גרם, אולי קצת מכביד על היד באחיזה ממושכת, אבל אי אפשר להתחמק מגודל המסך לגמרי, נכון? התייחסו לכך כאל סיבה מספיק טובה לא להאריך בשיחות.

המראה החיצוני של המכשיר בהחלט נעים לעין, ואהבנו את השילוב של הצבע הלבן מקדימה, עם הגב המוזהב ופס האלומיניום שמקיף את המכשיר מסביב. קווי האנטנה מאחור בולטים לעין, אבל בזכות הגב הגדול, שהאלמנט הבולט בו הוא לא המצלמה אלא חיישן טביעות האצבע, הם לא מתאימים באופן יחסי.

המצלמה עצמה ממוקמת בפס העליון, ממש בקצה של המכשיר, שזה אולי הגיוני בדיעבד, אם מבינים שהמטרה היא לחמוק מהאפשרות שאם היא הייתה ממוקמת באמצע הפס אז הסיכוי להסתיר אותה עם האצבע היה גדול מאוד. למה היא לא ממוקמת באמצע הגב, מעל לחיישן טביעת האצבע, כבר נסתר מבינתנו, במיוחד אם מתייחסים לגב הגדול.

יומיים ללא טעינה

והמצלמה, דרך אגב, היא מה שכמובן מבדיל באופן מיידי, בסקירה חיצונית, בין ה-MAX ל-Phab 2 Plus מכיוון שהאחרון, או בעצם הראשון אם אנחנו מתייחסים לסדר הסקירות שלנו, נושא מצלמה כפולה בעוד שה-MAX מתספק באחת.

המצלמה שלו היא בגודל 16 מגה-פיקסל, עם מפתח f/2.0 ועם יכולת התמקדות אוטומטית תוך כדי תנועה, והיא מלווה במבזק לד כפול. המצלמה הקדמית, זו שמיועדת לצילומי הסלפי, היא בגודל של 5 מגה-פיקסל. הצילומים שצילמנו לאורך הבדיקות שלנו בהחלט משביעי רצון רוב הזמן, במיוחד בתנאי תאורה טובים ביום בחוץ, וגם בצילומי פנים, עם מבזק פעיל, התוצאות היו טובות – למרות שאי אפשר להימלט מגרעיניות מורגשת בתמונות.

תצורת הבסיס של ה-Mi MAX, אותה בחנו, מבוססת על מעבד Snapdragon 650 שמכיל שש ליבות עיבוד, ארבע במהירות של 1.4 ג'יגה-הרץ ושתיים במהירות של 1.8 ג'יגה-הרץ שגם מתקדמות יותר, וכן את השבב הגרפי Adreno 510. יחד עם 3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון זו חבילה שמציעה ללקוח ביצועים טובים למדי במיוחד אם בוחנים אותה בהשוואה לשוק הביניים אליו הוא שייך.

הכי אהבנו בהיבט של הבחינות, את מבדקי הסוללה שלנו. הוא הוציא מסוללת ה-4,850mAh שלו במבחן זמן העבודה של PCMark לא פחות מ-11:53 שעות וזו התוצאה הכי מרשימה שקיבלנו במבחן הזה כבר זמן רב. בעבודה סטנדרטית שאינה כוללת צפייה בסרטים מלאים או משחקים עד צאת הנשמה, הוא יכול להחזיק גם יומיים ללא טעינה, וכשזה כבר מגיע לכדי זה, הוא תומך בטעינה מהירה.

גודל זה לא דבר מפחיד

המסך מציע רזולוציה של 1,920×1,080 וזה אולי קצת מאכזב. הוא, דרך אגב, מכוסה בהגנת Gorilla Glass 4. אם יש משהו שקצת מאכזב במכשיר הזה, זה שהתמיכה שלו במגע קצת לא יציבה לפעמים. בדרך כלל אין שום בעיה, אבל לפעמים יש הרגשה קלה שצריך ללחוץ קצת חזק מדי. צריך לשחק עם הגדרות הרגישות כדי למצוא את נקודת האיזון.

מצד שני, אהבנו מאוד את חיישן טביעות האצבע המהיר מאוד והמדויק מאוד שמאפשר להדליק את המכשיר בנגיעה קלה גם ממצב כבוי. אהבנו גם את הממשק הקנייני MIUI 8 שכבר הגיע לבגרות, גם בשפה העברית.

המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי, מציעה עם המכשיר אחריות מורחבת במיוחד, ומחיר רשמי של 1,499 ש"ח שהוא יותר מסביר. עכשיו אתם רק צריכים להחליט שגודל זה לא דבר שמפחיד אתכם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מני

    יש לי את המכשיר למעלה מחצי שנה. אחד המכשירים הטובים והנוחים שהיו לי. רכשתי אותו בהרבה פחות מ1490 שח בMDK בראשון לציון. תודה לשרון שעזר לי.

אירועים קרובים