מחשב ובו מידע על מגדל טראמפ נגנב ממכונית של סוכן השירות החשאי

המחשב הנייד הכיל תרשימים ותוכניות של מגדל טראמפ בעיר, נתונים על חקירתה של קלינטון בפרשיית השימוש בדואר הפרטי שלה, ועוד מידע מסווג הנוגע לביטחון הלאומי

מה מסתתר בין היסודות? צילום: BigStock

גנב בניו יורק גנב ממכונית של סוכן השירות החשאי – הגוף האמון על אבטחת נשיאי ארצות הברית – מחשב נייד, ובו בין השאר, תרשימים של מגדל טראמפ בעיר.

עוד דווח כי במחשב הנייד שנגנב היו נתונים בדבר החקירה של פרשיית השימוש בדוא"ל הפרטי של הילרי קלינטון – בעת שזו כיהנה כמזכירת המדינה, וכן מידע בנושאי ביטחון לאומי.

הגניבה מהמכונית של הסוכן החשאי התרחשה בברוקלין ביום ה' בבוקר, כך על פי הדיילי ניוז (New York Daily News), אשר ציטט מקורות משטרתיים.

המכונית חנתה בחניית הביתית של הסוכן החשאי. בנוסף למחשב הנייד שנגנב, נגנבו גם מסמכים רגישים אחרים וכרטיס גישה השייך לסוכן. הסוכן אמר לחוקרים כי המידע שעל המחשב עלול לסכן את הביטחון הלאומי.

"זה עניין גדול מאוד", אמר גורם במשטרה לעיתון, אשר ציין כי השירות החשאי – אשר תחום אחריותו הוא הגנה ואבטחה של הנשיא דונלד טראמפ ומשפחתו – מעורב באופן מעמיק בחקירה. "יש במחשב שנגנב נתונים מאד רגישים. החוקרים נאבקים כמו משוגעים (לפצח את המקרה)", הוסיף הגורם המשטרתי.

המחשב הנייד עדיין לא נמצא

על פי העיתון, המידע שהיה במחשב הנייד שנגנב, כלל נהלי פינוי מהמגדל, לצד תרשימים של המבנה והקומות השונות במגדל טראמפ.  במגדל שבמנהטן גר הנשיא טראמפ, וכיום ממשיכים להתגורר בו אשתו מלאניה ובנם בארון.

על פי הדיילי ניוז, הגנב של המחשב הנייד, אשר יכול היה להגיע לביתו של הסוכן החשאי עם מונית של אובר (Uber), נראה במצלמת מעקב כאשר הוא מתרחק מן המכונית של הסוכן ובידו תרמיל. מאוחר יותר נמצאו – לא נמסר היכן – כמה פריטים, ביניהם מטבעות ושקית הנושאת את סמל השירות החשאי – אולם המחשב הנייד עדיין לא נמצא.

משטרת ניו יורק סירבה להתייחס למקרה והפנתה את העיתונאים לשירות החשאי. בהודעה המאשרת את פרטי המקרה, השירות החשאי מסר כי "הארגון מנפיק מחשבים ניידים, אשר מכילים שכבות רבות של אבטחה, לרבות הצפנה מלאה של הדיסק. בכל מקרה, המחשבים אינם מורשים לכלול מידע מסווג". השירות ביקש עזרה מהציבור וביקש מאזרחים היודעים פרטים על המקרה, שיפנו למשטרת ניו יורק ולשירות.

השבוע שעבר לא היה מהמשובחים עבור השירות החשאי: גניבת המחשב הנייד אירעה יממה לאחר שנחשף כי השירות חוקר חשדות, לפיהם שניים מהסוכנים החשאיים שהופקדו לשמור על אחד מנכדיו של טראמפ, הצטלמו צילום סלפי עם הילד בן השמונה, בעת שישן. הנכד התעורר וסיפר על כך לאמו, ונסה טראמפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים