בפעם הראשונה: רחפן מספק חבילה לאזור מגורים

כלי הטיס הבלתי מאויש סיפק בהצלחה חבילה לאזור מגורים בעיירה קטנה בנבאדה ● לפי טענת יוצריו והממשל, היה זה המשלוח העירוני הראשון האוטונומי לחלוטין שביצע רחפן בארצות הברית

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

מתעניינים ברחפנים ובטכנולוגיות תעופה? מרגישים מעופפים יותר מתמיד? הירשמו לכנס אנשים ורחפנים של אנשים ומחשבים.

טכנולוגיית הרחפנים היא אחת הטכנולוגיות שצוברות תאוצה בזמנים אלו, וההתקדמות בתחום ללא ספק מרשימה. בשישי האחרון נרשם עוד שיא כשרחפן הטיס חבילת סיוע לאזור מיושב במרחק של כמעט קילומטר, מה שפותח כר חדש של הזדמנויות ואופנים לשימוש ברחפנים כבר בעתיד הקרוב.

מאט סוויני, מנכ"לה של Flirtey – יצרנית ומפעילת הרחפן – אמר שהרחפן בעל ששת הרוטורים טס ב-10 במרץ למרחק של כ-800 מטרים בתוואי מתוכנן מראש אל יעד המשלוח, והוריד את החבילה מחוץ למבנה מגורים ריק בשטח לא מיושב של הות'ורן, דרומית מזרחית לרינו. המסלול הוכן באמצעות GPS. טייס ומשקיפים נוספים הוצבו בעמדת כוננות במהלך הטיסה, אך לא היה בהם צורך, סיפר סוויני. לדבריו, החבילה כללה בקבוקי מים, מזון וערכת עזרה ראשונה.

"ניהול משלוח הרחפן הראשון בסביבה עירונית הוא הישג גדול הלוקח אותנו קרוב יותר ליום שבו רחפנים יבצעו משלוחים סדירים עד לדלת הכניסה שלנו", אמר סוויני. מושל נבאדה, בריאן סנדובל, בירך את החברה על "סיום מוצלח של משלוח החבילה העירוני האוטונומי הראשון של האומה".

למנוע קריסות במעורבות רחפנים

רק לאחרונה העבירה Flirtey את המטה שלה מאוסטרליה לנבאדה, והמושל התייחס לעניין ואמר "אני נפעם מכך שלא רק ש-Flirtey מבצעת את בדיקות הטכנולוגיה החדשנית שלה בנבאדה, אלא שהיא גם יוצרת מקומות עבודה באמצעות העתקת המטה לרינו".

לצורך קידום הטכנולוגיה פועלת תעשיית הרחפנים בשיתוף נאס"א (NASA) ומנהל התעופה הפדרלי (Federal Aviation Administration) על מערכת בקרת תנועה אווירית בגובה נמוך, כדי למנוע קריסות במעורבות רחפנים ומטוסים אחרים הטסים בגובה זה. "זו הייתה ללא ספק אחת הפעולות (במערכות מטוסים ללא טייס) המצליחות ביותר שהרצנו, והיא מייצגת רמה מתקדמת של בדיקה ופיתוח מצד Flirtey", אמר כריס וולך, מנהל התפעול של אתר ה-FAA בנבאדה.

ביולי האחרון כבר ניהלה Flirtey משלוח רחפן כפרי ראשון, שאישר ה-FAA, אל מרפאה כפרית בווירג'יניה. "כעת המשלוח בנבאדה מוכיח כי מערכות רחפן מתקדמות מאפשרות לכלי טייס לנווט בבטחה בסביבת בניינים ולספק חבילות תוך דיוק רב גם בתוך אזור מיושב", אמר סוויני.

המשלוח האחרון צולם עבור סרט תיעודי שישודר ב-ABC בקרוב.

מתעניינים ברחפנים ובטכנולוגיות תעופה? מרגישים מעופפים יותר מתמיד? הירשמו לכנס אנשים ורחפנים של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים