ה-FBI מזהיר כי פריצה לרכב ממוחשב מהווה איום שיש להתייחס אליו ברצינות

ההודעה לא מתבססת ככל הנראה על איומים חדשים ידועים שמגיעים מהאקרים - אלא אמורה לחנך את הציבור לאחר סדרה של פריצות-סייבר מפורסמות למכוניות בשנת 2015

מי באמת נוהג ברכב? צילום: BigStock

הבולשת, משרד התחבורה של ארצות הברית והמנהל הלאומי האמריקני לבטיחות כבישים מהירים, פרסמו הודעת שירות לציבור המזהירה נהגים כי האקינג למכוניות הוא איום ממשי, אשר צריך להילקח ברצינות.

"כלי רכב מודרני כולל לעתים טכנולוגיות רכב מחוברות חדשות, שמטרתן לספק לו יתרונות כגון תכונות בטיחות נוספות, צריכת דלק משופרת ונוחות כללית גדולה יותר", נכתב בהודעה לציבור. "ההתקנים הנלווים נועדו גם לספק לצרכנים תכונות חדשות בכדי לפקח על מצב כלי הרכב שלהם. עם זאת, עם קישוריות מוגברת זו, חשוב כי צרכנים ויצרנים ישמרו על מודעות לאיומי סייבר-ביטחוניים פוטנציאליים".

ההודעה לא מתבססת ככל הנראה על איומים חדשים ידועים שמגיעים מהאקרים – אלא אמורה לחנך את הציבור לאחר סדרה של פריצות-סייבר מפורסמות של מכוניות בשנת 2015, כולל ג'יפ שנחטף במכוון על-ידי חוקרים בזמן שנסע בכביש המהיר.

ה-FBI סיפק ארבעה טיפים לדברים שאחריהם צרכנים יכולים לעקוב, כדי לעזור למזער את הסיכון של פריצה לרכבם. הטיפים כוללים: דאגה לכך שהתוכנה של הרכב מעודכנת; הימנעות משינויי תוכנה לא מורשים למערכת ההפעלה של הרכב וליישומים שלו; דיסקרטיות בעת בחירת מכשירי צד-שלישי שבכוונת המשתמש לחבר לרכב שלו; ובגדול, להיות מודע למי שיש לו גישה פיזית לכלי הרכב.

סוכנות אכיפת החוק גם מתארת ארבעה צעדים שיש לנקוט כשמתעורר חשד כי הרכב נפרץ. אלה כוללים: בדיקת עדכוני תוכנת הרכב; יצירת קשר עם הספקית או היצרנית כדי לבדוק את נושא התוכנה שגרם לחשוב כי הרכב נפרץ; ויצירת קשר הן עם המנהל הלאומי האמריקני לבטיחות הכבישים המהירים וה-FBI, אם קיים חשד כי הרכב נפרץ על-ידי האקרים.

"אמנם לא כל תקריות הפריצה עלולות לגרום סיכון אבטחה כגון השתלטות התוקף על הרכב – אבל חשוב שצרכנים יינקטו בצעדים מתאימים כדי למזער את הסיכון", הנחה ה-FBI את הציבור בהצהרה.

FBI

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים