שיאומי: מתקדמים בסגנון עקב אחר אגודל

ה-Redmi 5 Plus נראה כמו מכשיר שמותאם לצו האופנתי של השעה, וזה היתרון הבולט שלו ● מחירו בשוק, שעומד על כ-1,079 שקלים, עם שנתיים אחריות - זה בהחלט יותר מסביר

Xioami Redmi 5 Plus. צילום: דורון קצבורג
אחד הדברים המעניינים שמגלים אם עוקבים מקרוב אחרי ההכרזות של שיאומי (Xiaomi) על טלפונים חדשים הוא ההתקדמות בסגנון עקב אחר אגודל. זה נכון במיוחד במכשירים המיועדים לשוק הביניים התחתון ומטה, אלה שמתויגים כ-Redmi ולא ממש משנה התוספת. למעשה, השנה אפילו אפשר ללכת קצת לאיבוד כשמנסים להבין איזה טלפון במשפחה הזו יותר למעלה ואיזה מכוון יותר לשוק הכניסה. קחו, למשל, את ה-Redmi 5 Plus, נשוא הסקירה הזו. מקדימה הוא נראה כמו טלפון מודרני לכל דבר. המסך הוא בגודל 5.99 אינץ', השוליים הצדדיים ממש צרים, השוליים שלמעלה ולמטה ממש נסבלים, בסגנון של מכשירי Galaxy רבים של סמסונג (Samsung), ואין כפתור פיזי למטה. עם רזולוציה של +FHD ועם יחס מסך לגוף של כ-78%, הוא נראה ממש כמו מכשיר שמותאם לצו האופנתי של השעה. בנוסף, יש למסך ציפוי של זכוכית Gorilla Glass, אם כי לא ברור מאיזה דור והוא גם קצת מחוספס למגע. זה טוב כי הוא תופס פחות לכלוך וסימני אצבעות. עוד לפני שמסובבים את המכשיר מגלים שהגב המתכתי דווקא חלק למגע, אך לא מדי, ובסך הכול המכשיר נוח להחזקה ביד ולשימוש יום יומי.

למראית הדז'ה וו

אבל ברגע שהופכים את המכשיר וברור שזה קורה הרבה יותר מהר מאשר לקרוא את כל השורות הללו עד כאן, כבר יש הרגשה של דז'ה וו. הגב של המכשיר דומה מאוד לזה של כל המכשירים כמעט של שאומי בשנתיים האחרונות: פסי אנטנה רחבים למעלה ולמטה, הלוגו של החברה בחלק התחתון של הגב באותה צורה בדיוק. גם המצלמה היחידה והמעט בולטת באמצע למעלה, מטבע הדברים חיישן טביעות האצבע נמצא מאחור מתחת למצלמה, אבל גם על זה כבר מזמן אי אפשר לומר חדש. ממש לא. ואם זה לא מספיק, למטה יש מחבר microUSB 2.0 וזה בעולם בו כבר כמעט כולם משלבים במכשירים מחברי USB Type-C. למעשה, כשבוחנים את הקרביים הולכת ומתחזקת ההרגשה שהדבר היחיד כמעט שיש למכשיר הזה להציע לעומת הדור הקודם, נאמר Redmi Note 4, הוא העיצוב. למה? כי התצורה שלו היא משהו שכל בעל Redmi Note 4 יכול לדקלם כמעט בעל פה: המערכת על שבב היא Snapdragon 625, המוכרת היטב ממכשיריה השונים של שאומי, במהירות מרבית של 2 גיגה-הרץ כולל השבב גרפי Adreno 506. בדומה לכך, שילוב זיכרונות העבודה או האחסון הוא בנפחים של 3/32 או 4/64 ג'יגה-בייט. אין אפילו הבדל בתמיכה בקישוריות, מכיוון שהמערכת על שבב מכילה בדיוק את אותו מודם שתומך ב-Wi-Fi 802.11n לכל היותר ובבלוטות’ 4.2, כי אם בוחרים מערכת על שבב ישנה לא מקבלים משהו חדש הרי – נכון?

יותר מ-10 ורבע שעות פעילות רצופה

מה עם המצלמות? גם במקרה הזה, מדובר בדיוק במה שאפשר לצפות ממכשיר שוק ביניים נמוך של שאומי: חיישן 12 מגה-פיקסל שגם מלווה במפתח צמצם בינוני משהו של f/2.2. גם המצלמה הקדמית, דרך אגב, מצוידת באותו חיישן 5 מגה-פיקסל ששולב ב-Redmi Note 4. אבל גם אם בסופו של דבר אין פה שום דבר חדש מדי, להוציא כאמור העיצוב המודרני והנקי מקדימה, עבור מי שבא לעולם מכשירי שוק הביניים של שאומי מדובר במכשיר שמציע את היתרון הגדול שיש בדרך כלל למכשירים של החברה בהיבט של גזרת השוק הזו: תמורה לכסף. לסיכומו של עניין זה מכשיר שמגיע כבר עם אנדרואיד 8.0 ועם הממשק המצוין והבוגר של החברה, MIUI, בגרסה היציבה האחרונה שהיא 9.5, הוא מספק חוויית משתמש מהירה ומגיבה היטב גם במשחקים. בנוסף עם סוללת ה-4,000 מילי-אמפר שלו הוא סיפק במבחנים למעלה מ-10 ורבע שעות פעילות רצופה וזה עדיין מעל לממוצע בשוק. כל זה מגיע במחיר שוק שעומד על כ-1,079 שקלים עבור מכשיר עם שנתיים אחריות של היבואנית הרשמית, המילטון. זה בהחלט יותר מסביר. למי שרוצים לשדרג מ-Redmi 4 Note וחבריו ה-Redmi 5 Plus אולי לא מתאים, אבל למי שמחפש מכשיר שוק ביניים חדש – בהחלט כן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים