Mi Pad 3: טאבלט מרשים עם חוויית צפייה נהדרת

המכשיר החדש של שיאומי מזכיר את קודמו מבחינה חיצונית, ומציע רזולוציה גבוהה, משקל קל וזמן עבודה משופר ● אין ספק שה- Mi Pad 3 מספק תמורה נאה לכסף

בקרוב האח? ה-Mi Pad 3 של שיאומי. צילום: יח"צ

במבט ראשון יכולים משתמשים שכבר ראו, רכשו ו/או השתמשו ב-Mi Pad 2, הטאבלט שהשיקה שיאומי (Xiaomi) לפני כשנה וחצי, לחשוב ששום דבר לא השתנה ברגע שהם יראו בראשונה את ה-Mi Pad 3 – טאבלט המדיה החדש של החברה. במידה מסוימת הם צודקים. מבחינה חיצונית קשה מאוד למצוא הבדלים בין שני המכשירים, שנראים אותו הדבר – עם אותם מסך, גב מחוספס ומערך של כפתורים ומחברים.

האם זה מתחבר לאמירה "אל תתקן את מה שלא מקולקל?" יכול מאוד להיות שכן. Mi Pad 2 זכה לאהדת הקהל ולמכירות לא רעות. האם גם ה-Mi Pad 3 בדרך להשיג הישג דומה, לאחר שהחומרה שלו עברה שדרוגים? רוב הסיכויים שכן, במיוחד כי שוק הטאבלטים לא משופע במכשירים טובים שיצאו בחודשים האחרונים – וכן, כבר עכשיו אספר ש-Mi Pad 3 הוא טאבלט מדיה מוצלח.

המחשב החדש מאוד דומה גם ל-mini iPad של אפל (Apple), וגם בכך הוא מיישר קו לחלוטין עם קודמו. הוא כולל אפילו מצלמה בדיוק בפינה השמאלית העליונה של המכשיר, אם מסתכלים על גבו כשהלוגו של החברה למטה – מעל מחבר ה-USB Type-C.

המסך הוא מסוג רטינה (Retina) והוא מציע רזולוציה נאה, של 2,048 על 1,536 פיקסלים, בצפיפות של 326 פיקסלים לאינץ'. הגודל שלו הוא 7.9 אינץ', וגם בכך (ואשתדל לא לכתוב זאת שוב עד הסוף) אין הבדל בינו לבין המכשיר הקודם בסדרה.

מה שכן שונה הוא המעבד: שיאומי בחרה להחליף את המעבד של אינטל (Intel) ב-MT8176 של מדיה-טק (MediaTek), שמציע שש ליבות: שתיים שמבוססות על Cortex-A72, שמגיעות למהירות מרבית של 2.1 ג'יגה-הרץ, וארבע שמבוססות על Cortex-A53. וזו רק ההתחלה: זיכרון העבודה הוכפל מ-2 ל-4 ג'יגה-בייט ואילו האפשרות לרכוש את המכשיר עם זיכרון עבודה של 16 ג'יגה-בייט נזנחה. מעתה הוא זמין אך ורק עם 64 ג'יגה-בייט.

גם השבב הגרפי שופר: במכשיר החדש שילבה שיאומי את PowerVR GX6250, עם מהירות שעון בסיסית של 600 מגה-הרץ.

הצלחה במבחנים

עוד דבר שצמח במכשיר הנוכחי, על אף שמשקלו 328 גרם בלבד, הוא הסוללה, שמציעה כעת נפח עבודה של 6,600 מילי-אמפר לשעה. כיצד זה בא לידי ביטוי? במבחן הזמן החדש של PC Mark הגיע Mi Pad 3 לזמן מרשים ביותר של 10:04 שעות עבודה – וזאת, להזכירכם, כשהוא פועל ללא הפסקה תחת אפליקציית הבדיקה, וכשגם רכיב ה-Wi-Fi פעיל, כדי לאפשר את בדיקות הקישוריות לרשת. בבדיקה "רגילה" של המכשיר, בבהירות גבוהה ובשימושים רגילים, כולל מדי פעם הפסקות לכמה שעות, הצלחתי להוציא מהמכשיר כמעט יומיים של עבודה ללא טעינה באמצע. מצד שני, למרות התמיכה בטעינה מהירה על הנייר, הטעינה הייתה איטית יחסית.

הטאבלט הרשים אותי גם מבחינה גרפית. מעבר לרזולוציה הגבוהה שהוזכרה לעיל, חוויית הצפייה פשוט נהדרת, כולל זוויות צפייה יוצאות מן הכלל וצבעים נעימים מאוד, גם אם קצת רכים. מבחינת ביצועים גרפיים נרשמו תוצאות שיא. בפעם הראשונה במבחן Epic Citadel נחצה קו ה-60 פריימים לשנייה. אמנם "רק" 60.1, אבל עדיין – היסטוריה קטנה, וזאת למרות הרזולוציה הגבוהה יחסית. גם במבחנים הסינתטיים השיג הטאבלט תוצאות נאות – כולל, לדוגמה, 81,606 נקודות במבחן Antutu. מדובר בתוצאה טובה מזו של ה-Yoga Tab 3 Pro המרשים, שהגיע ל-75,749 נקודות.

מערכת ההפעלה של ה-Mi Pad 3 היא אנדרואיד 7.0 (Android 7.0) ישירות מהקופסה, אך מה שבאמת שולט במכשיר הוא הממשק הקנייני של שיאומי, בגרסה 8 – שעברה התאמות קטנות לשימוש בטאבלט. בנוסף, הממשק בעברית מוצלח מאוד.

הממשק קצת יותר נוח לשימוש מקודמו. כך, לדוגמה, בעת שנמצאים במסך הבית הראשי, גרירה ימינה מציגה מסך שמרכז בתוכו חמישה דברים שבהם בדרך כלל יש שימוש רב: לוח שנה, מחשבון, רשימת פתקים, נגן מוזיקה ושעון שכולל גם אפשרות לכוון התראות. מעבר לכך, כברירת מחדל, מופיע בצד המסך כפתור שמכונה "כדור מהיר", והוא מאפשר לבצע כמה פעולות במהירות, כמו חזרה לעמוד הבית או לכידת תמונת מסך. את כל הפעולות הללו ניתן להגדיר באופן עצמאי בהגדרות המכשיר, כולל את ההתנהגות של "הכדור המהיר" במהלך פעולות שונות. כשמתרגלים, אפשר אפילו לכבות את כפתורי הניווט הראשיים, שהופכים לחסרי שימוש.

בעלי יד סבירה ומעלה יכולים להחזיק את המכשיר ביד אחת, אך לתפעול צריך שתי ידיים. ועדיין, מדובר בטאבלט שנוח מאוד לשימוש, לעבודה ובוודאי שלמשחקים. הוא קצת מתחמם, אבל בכך הוא לא שונה מטלפון ממוצע בשוק בעת שמעבידים אותו קשה.

בסך הכול, ה-Mi Pad 3 מציע תמורה יפה לכסף, כל עוד הצרכים הם בעיקר שימושי מדיה בעיקר וכל עוד מקבלים את העובדה שאי אפשר להרחיב את זיכרון האחסון בכרטיס חיצוני.

את הטאבלט קיבלנו לסקירה מאתר המכירות הסיני GearBest. בימים הקרובים תוכלו לרכוש אותו כאן במחיר של 269.99 דולר במקום 314.99 דולר. קוראי האתר זכאים להנחה נוספת של 10 דולר. השתמשו בקוד הקופון TabPC בתהליך הרכישה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נסים

    חסר לי בטאבלט כרטיס סים שיאפשר עבודה גם מחוץ לטווח של wi fi

אירועים קרובים