הבטיחו שואה דיגיטלית וסיימו בקול ענות חלושה

המתקפה הדיגיטלית של אנונימוס בישרה פחד גדול בשורות הישראלים המשתמשים ברשת (שזה בעצם כולם), אבל בפועל לא היה ממה לפחד

אנונימוס לא ממש הותירו רושם הפעם. צילום: מתוך סרטון של אנונימוס

הם הבטיחו "שואה דיגיטלית", אבל בפועל, למזלנו ולשמחתנו, חוסר ההצלחה ברוב המקרים שלט בכיפה: המתקפה השנתית של ארגון אנונימוס (Anonymous), שזכתה לכינוי OPISRAEL, הגיעה לסיומה בקול ענות חלושה, בלי להשאיר חותם אמיתי – אף אתר חשוב או מפורסם לא נפרץ, שום נזק אמיתי, כולל בכל מה שקשור לכתובות מיילים או רשתות חברתיות של ישראלים, לא נגרם.

מה בכל זאת נפגע? אתרים רשמיים של מוזיקאים כמו שלומי שבן, שלום חנוך, עברי לידר ולהקת הדג נחש, האתר של ארגון האורולוגים הישראלי, אתר העמותה למצוינות בחינוך והאתר של רשת המסעדות פאפאגאיו. גם האתר של מרץ הופל, אבל רוב הטענות של ההאקרים, על הפלה או כוונה להפיל שורה של אתרים גדולים (ממשלתיים, מסחריים גדולים, אתרי תוכן מובילים), התבררה כהצהרה ריקה מתוכן.

אבל יתכן גם שהסיבה לכישלון המתקפה היא שונה לגמרי, ומעוררת אופטימיות: יתכן ושורת המומחים שהתראיינו בנושא וטיפים ועצות כיצד להגן על המחשבים הפרטיים מהמתקפה, עזרו.

אנשים היום הרבה יותר מודעים לסכנות של מתקפות כאלה – ושומרים על הנתונים ועל המחשבים שלהם בצורה הרבה יותר רצינית, והעדות הטובה ביותר לכך הייתה שרשימות כרטיסי האשראי ופרטי הגישה לחשבונות ישראלים שפורסמו, היו ממוחזרים – כך שרוב המידע שפורסם ברשת לא היה חדש.

אבל עדיין, חשוב להיזהר ולזכור, שהאקרים מיומנים יכולים עדיין לעקוף חסימות סטנדרטיות, ולכן אסור להישאר שאננים: יש להמשיך ולשמור ולשים לב ולהגן על המידע שבמחשבים שלנו, לא רק לקראת השביעי באפריל 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים