חברות סלולר מזהירות את לקוחותיהן: אנו תחת מתקפת פישינג

מתחזים פונים ללקוחות סלקום, פרטנר ופלאפון במייל או במסרונים ומעדכנים אותם על סיום חבילת השירות תוך הפנייה ללינק שמבקש פרטי אשראי ● סלקום: נגיש תלונה במשטרה

26/08/2018 10:41
צילום: BigStock

מתקפת פישינג נערכה בסוף השבוע האחרון על לקוחות סלקום, פרטנר ופלאפון. במסגרת המתקפה פנו מתחזים ללקוחות החברות  באמצעות מייל או מסרונים. ההודעות עדכנו את הלקוחות על סיום חבילת השירות לכאורה והפנו אותם ללחיצה על לינק שמבקש לספק פרטי אשראי.

סלקום דיווחה כי מאז תחילת מתקפת הפישינג וגם הבוקר (א') היא שלחה ללקוחותיה מסרון אזהרה והמליצה לפנות לחברת האשראי.

בהודעת סלקום ללקוחות נכתב: ״אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMS לחידוש חבילת הסלולר וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי".

"לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות״, נמסר ללקוחות.

בעמוד הפייסבוק של פלאפון קראה החברה ללקוחותיה "שימו לב, בכל פנייה שנראית לכם מוזרה או חשודה, יש להמנע מלמסור פרטים אישיים וכדאי לפנות לשירות הלקוחות ישירות".

 

"החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי"

יצויין כי ככל הנראה לחיצה על הלינק עצמה לא חשפה את המשתמשים למתקפה כמו במתקפות מסוג וירוס, אלא רק אספקת פרטי כרטיס האשראי לאחר הלחיצה. ההערכה היא כי בעוד עשרות אלפי לקוחות החברות קיבלו  את ההודעה, רק בודדים נפלו לה קורבן לאחר שסיפקו את פרטי האשראי.

בסלקום הוסיפו כי בכוונת החברה להגיש תלונה בעניין במשטרת ישראל. "עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות", אמרו בחברה. גם בפרטנר הגישה לקישורים נחסמה ללקוחות.

מפרטנר נמסר בתגובה כי צוותי הטכנולוגיה של החברה חסמו את הקישורים שנשלחו עם הודעות הפישינג בשבת ואמש בסמוך להפצת ההודעות, וכן נשלחה הודעה למנויים המזהירה מפני מסירת פרטים אישיים שלא דרך הערוצים הרשמיים של החברה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים