מינהל הרכש הממשלתי הפסיק המו"מ לחידוש הסכם משרדי הממשלה עם מיקרוסופט

ההסכם המרכזי הנוכחי הסדיר את רכישות תוכנות שולחן העבודה מסוג אופיס, חלונות וכן תוכנות לשרתים הנמכרות על ידי מיקרוסופט בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקלים בשנה • ממיקרוסופט לא נמסרה תגובה

21/08/2018 12:33
מיקרוסופט

מינהל הרכש הממשלתי הודיע היום (ג') על הפסקת המשא ומתן לחידוש ההסכם המרכזי של משרדי הממשלה מול מיקרוסופט. במינהל אמרו כי ההסכם המרכזי הנוכחי הסדיר את רכישות תוכנות שולחן העבודה מסוג אופיס, חלונות וכן תוכנות לשרתים הנמכרות על ידי החברה בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקלים בשנה.

במהלך השנה האחרונה קיים המינהל משא ומתן לחידוש ההסכם, המגדיר את תכולת המוצרים הנרכשים על ידי הממשלה ומחיריהם. "לאור זאת שמיקרוסופט מבקשת לשנות את תצורת העבודה ולעבור למודלי רישוי שאינם עונים לצורכי הממשלה ויביאו בהכרח לגידול של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהוצאה הממשלתית, החליט מנהל מינהל הרכש לא לחדש את ההסכם עם מיקרוסופט החל משנת 2019", נאמר בהודעת המינהל.

איתור וקידום טכנולוגיות חליפיות

במקביל לתהליך זה, מינהל הרכש יחד עם רשות התקשוב הממשלתי פועלים בימים אלו לאיתור וקידום טכנולוגיות חליפיות.

גורם במנהל אמר לאנשים ומחשבים כי"הבעייתיות בהסכם היא בשלושה נתיבים. ראשית, המחירים יקפצו בעשרות מיליוני שקלים בשנה. אין היגיון בכך שעל אותה פעילות נשלם יותר. שנית, המודל החדש מצריך וויתור על זכויות ומעבר למודל של שכירות, כך שכל מה ששילמתי עד היום ייהרס. שלישית, מהות ההסכם עצמה. היום הכל נעשה בהתקנה מקומית והכיוון שאליו ההסכם מכוון הוא למודל ענני. מודל זה דורש מאיתנו לדווח אחת לתקופה ממערכות הממשלה למערכות מיקרוסופט, מה שלא ניתן לעשות מסיבות ברורות כגון סוגיות אבטחה ותקנות שונות של המדינה".

מנהל מינהל הרכש הממשלתי, גל אמיר, אמר כי "אי חידושו של ההסכם יביא להקפאת תצורת הרישוי הקיימת שבבעלות משרדי הממשלה, אשר ניתן להמשיך ולהשתמש בה ללא צורך בתשלום נוסף. כמו כן, יעודד את משרדי הממשלה לבחון את הצורך בשימוש בטכנולוגיית מיקרוסופט או לעבור לחלופות טכנולוגיות אחרות".

ממיקרוסופט לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים