שתי נשים מישראל – ברשימת 100 המשפיעים בתחום הממשל הדיגיטלי

הנבחרות הן ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים במרכז השלטון המקומי, ושי-לי שפיגלמן, מנכ"לית ישראל דיגיטלית

מימין: שי-לי שפיגלמן, מנכ"לית ישראל דיגיטלית, וליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. צילומים: ניב קנטור

כבוד לאומי: שתי נשים ישראליות נכללות ברשימת 100 המשפיעים בעולם בתחום הממשל הדיגיטלי של אתר Apolitical. השתיים הן ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים במרכז השלטון המקומי, ושי-לי שפיגלמן, מנכ"לית ישראל דיגיטלית.

Apolitical הוא ארגון ללא כוונות רווח שמפעיל פלטפורמה דיגיטלית להחלפת מידע ופעילויות שונות בכל מה שקשור לממשל דיגיטלי. בארגון חברות מדינות מאירופה, צפון אמריקה ואסיה, והוא נתמך על ידי מיזם Horizon 2020 של האיחוד האירופי.

הרשימה כוללת בעלי תפקידים שונים: ראשי ממשלות, שרים ובכירים בממשלים, מנהלי דיגיטל, ראשי רשויות מקומיות, מנמ"רים ומנהלים טכנולוגיים נוספים. שכטר נבחרה בקטגוריה של שלטון מקומי ומשובצים בה עוד שלושה בעלי תפקידים: המנמ"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של עיריית ניו-יורק, וראש עיריית קליפורניה.

בנימוקי הבחירה בשכטר נכתב כי היא "מובילה בתל אביב את הטרנספורמציה הדיגיטלית, תוך מיקוד הקשר עם התושב. עבודתה כמנמ"רית כוללת, בין היתר, את הובלת המיזם המוצלח דיגיתל – פלטפורמה דיגיטלית המשרתת יותר מ-200 אלף משתמשים רשומים". כמו כן, מצוין בנימוקים כי ב-2014 זכתה תל אביב-יפו בפרס הראשון בתחרות ערים חכמות שנערכה בכנס השנתי שמתקיים בברצלונה ועוסק בנושא.

על שפיגלמן צוין כי היא מובילה את התכנית הלאומית ישראל דיגיטלית וכן תכניות לאומיות לחינוך, בריאות דיגיטלית וערים חכמות. שפיגלמן כיהנה בעבר בתפקידים ניהוליים במיקרוסופט.

לשים את הספוט לא רק על המפורסמים

בדברי ההקדמה לרשימה מציינים אנשי Apolitical כי "הטכנולוגיה הדיגיטלית הולכת ותופסת מקום בכל תחום, בכל מדינה ובכל שלב. הטמעת טרנספורמציה דיגיטלית בתחום הממשל והמגזר הציבורי אינה משימה קלה, והעוסקים בכך הם אנשי חזון ופורצי דרך".

עוד צוין כי עורכי האתר הקפידו לגוון את הרשימה ולכלול בה לא רק בפוליטיקאים או אנשים מפורסמים, שניתן למצוא אותם ברשתות החברתיות, אלא גם את האנשים שעומדים בראש המיזמים הדיגיטליים ולא תמיד נחשפים. "מיליוני עובדי מדינה בכל העולם אחראים על ביצוע מדיניות הממשל הדיגיטלי, אבל הם לא יוכלו לעשות את עבודתם ללא תמיכת נבחרי הציבור", כתבו עורכי האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים