שנה וחצי מאסר לצעיר שהפעיל "טרור רשתי"

ירון עמר הורשע על פי הודאתו בעבירות פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית, הפרת הוראה חוקית, מידע כוזב במחשב, איומים וסחיטה באיומים

צילום אילוסטרציה: BigStock

שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינקטביץ', גזר לפני כחודש מאסר למשך שנה וחצי על ירון עמר, בן 28 מירושלים. נגד עמר הוגש כתב אישום בגין מאות עבירות באמצעות רשת האינטרנט והפעלת "טרור רשתי" כנגד ארבעה מתלוננים אותם הגדיר כ "אויביו". היום (ד') הותר דבר מעצרו ומשפטו לפרסום.

בדצמבר 2017, לאחר חקירה של מחלקת הסייבר בימ"ר ירושלים, הגישה פרקליטות המחוז בעיר כתב אישום נגד עמר. על פי כתב האישום, עמר נהג לפרסם באופן שיטתי ובמשך כשנתיים עשרות אלפי פרסומים מכפישים נגד ארבעת המתלוננים. הפרסומים כללו השמצות, הכפשות, פרסום פרטים אישיים והטרדות מיניות. כמו כן נשלחו אלפי הודעות דואר אלקטרוני ב"שמם" של המתלוננים – והכל על מנת להטריד, לפגוע ולגרום למתלוננים לנזק. "עמר עשה זאת תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים להסתרת זהותו", נכתב בכתב האישום.

"פעל באופן שיטתי, מתוחכם וממושך"

עמר עסק בקידום אתרים ובמשלוח דואר זבל. "בזעמו על המתלוננים כי העזו לפעול נגדו, הגדיר אותם עמר כ'אויביו' ושם לו למטרה לפגוע בהם", נכתב בכתב האישום.

"עמר פעל באופן שיטתי, מתוחכם וממושך, באמצעות פרסומים כוזבים באינטרנט, ותוך שימוש בחשבונות דואר אלקטרוני פיקטיביים, התחזות למתלוננים ולאחרים וגלישה בשרתים שאינם מאפשרים לעלות על עקבותיו – על מנת להכפישם, להשפילם, לפגוע בשמם הטוב, בפרנסתם ובשגרת חייהם".

כך, על פי כתב האישום, מתלונן אחד שילם לעמר אלף שקלים לטובת שירותיו לקידום אתרים. הוא סבר כי השירות שסיפק עמר לא היה בהתאם למוסכם וביקש מעמר שישיב לו את כספו. כשעמר סירב, הוא הגיש נגדו תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, "דבר שעורר את חמתו של עמר", נכתב.

בכעסו על המתלונן, "עמר ניהל החל מנובמבר 2015 ועד למעצרו מסע הטרדות והכפשות כנגדו ומשפחתו. עם חשבונות מייל פיקטיביים הוא פעל פעמים רבות להעלאת פרסומים בגנות מקצועיותו של המתלונן, שכותרתם 'זהירות נוכל' או 'זהירות עוקץ', במספר רב של פורומים ברשת"', צויין בכתב האישום.

"עמר תיאר אותו כנוכל, גנב ורמאי שאינו מספק תמורה עבור התשלום שגובה והציג טענות כוזבות לפיהן נפל קורבן למרמה מצדו, תוך פרסום מספר הטלפון, מספר תעודת הזהות וכתובות המייל שלו. עמר שלח פרסומים אלה ללקוחותיו של המתלונן בתפוצה רחבה, במטרה לפגוע בו, להטרידו ולהביא להטרדתו בידי אחרים", נכתב עוד.

בנוסף, נכתב, "אף שהוצא נגדו צו מניעת הטרדה, עמר לא חדל ממעשיו ואף המשיך בכך ביתר שאת. מעשי עמר פגעו במוניטין המקצועי שלו ובשמו הטוב הובילו לירידה משמעותית במספר הלקוחות ולפגיעה בעסקיו ובפרנסתו. בני משפחתו נאלצו להתמודד עם ההכפשות וההשמצות אשר הופצו ברחבי הרשת כנגד אבי המשפחה, ובמשך שנתיים המתלונן נאלץ להיאבק בפרסומים".

על פי כתב האישום, מתלוננת שניה עבדה אצל עמר ולאחר שהפסיקה לעבוד, עמר לחץ שיהיה ביניהם קשר מיני ורומנטי. כשזו סירבה, עמר העלה עליה פרסומים במספר רב של אתרים המציעים שירותי מין בתשלום. הוא אף צירף את תמונתה. הוא כינה אותה בכינויים סקסיסטים בוטים. באתר "טוטה" פעל עמר לפרסום תמונתה ולצידה הכיתוב, הכולל את שמה המלא וכתובת המייל שלה. המתלוננת סבלה הטרדות רבות בהודעות דואר אלקטרוני, שיחות טלפון והודעות כתובות בכל שעות היום והלילה שהופנו אליה על ידי אנשים שזהותם אינם ידועה לה, שביקשו לממש את ההצעות המיניות שפורסמו כביכול בשמה.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים בקשה לעצור את עמר עד תום ההליכים ובית המשפט קיבל את הבקשה.

פיצויים לטובת המתלוננים

לפני כחודש, ב-21 ליוני, הודה עמר בכתב האישום המתוקן והורשע על פי הודאתו בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית, הפרת הוראה חוקית, מידע כוזב במחשב וכן איומים וסחיטה באיומים.

במסגרת הסדר, הוסכם כי על עמר יושת עונש של 18 חודשי מאסר בפועל וכן ייפסקו לחובתו פיצויים לטובת המתלוננים. על פרטיהם הוצא איסור פרסום.

עו״ד עמרי כהן מפרקליטות מחוז ירושלים, ציין כי "ראוי שעונש המאסר יהווה תמרור אזהרה: מי שיפרסם פרסומים פוגעניים או תכנים הפוגעים בפרטיותם של אנשים, השמצות והכפשות ברשת – עלול למצוא עצמו בעבירות שהעונש שלהם הינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים