28% מהפונים לסיוע בגלל אלימות ברשת הם מהחברה הערבית

כך על פי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי ● בעוד בחברה היהודית קיים שימוש רחב ברשת לצורך קניות, עיקר השימוש בחברה הערבית הוא ברשתות החברתיות

11/07/2018 13:47
צילום אילוסטרציה: BigStock

במסגרת ציון יום המאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית, קיימה השבוע ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ישיבה בנושא מאבק באלימות ברשת בחברה הערבית.

במהלך הישיבה הציגה אורנה היילנגר מאיגוד האינטרנט הישראלי  נתון שאספה מהשנים האחרונות ולפיו 28% מהפונים לסיוע בקו החם של האיגוד בגלל אלימות ברשת הם מהחברה הערבית. לדבריה, בעוד בחברה היהודית האלימות ברשת באה לידי ביטוי בביוש [שיימינג] והחרמות של אישים, בחברה הערבית בולטת בעיקר הפגיעה ברשת בצורה מינית.

היילנגר הסבירה כי "הקושי בטיפול בנושא הוא כי ההורים לא יודעים איך להכיל את הדור החדש של שימוש באינטרנט ויש פער וחסך תרבותי גדול בין ההורים שלא מדמיינים כל את היקף ויכולת השימוש ברשת של החברה הערבית".

נתון מעניין נוסף שהעלתה בוועדה הוא כי בעוד בחברה היהודית קיים שימוש רחב ברשת לצורך קניות, עיקר השימוש ברשת בחברה הערבית הוא ברשתות החברתיות.

"סביבת הרשת מהווה אתגר משמעותי"

חברת הכנסת יעל כהן פארן, מ"מ יו"ר הוועדה, אמרה כי "סביבת הרשת מהווה אתגר משמעותי והיא כיום חלק מכל אחד ואחת. עלינו לדעת כמערכת איך אנחנו מתמודדים עם תלונות על אלימות ברשת ובפרט בחברה הערבית ששם הן יותר מהחברה הכללית. כולי תקווה שמדיון זה תצא קריאה גדולה למערכת ולכל הגורמים המפקחים לתת פוקוס לנושא כדי ליצור תיקון לדור הצעיר שיאמין גם הוא במערכת שעובדת גם בשבילו".

חבר הכנסת איימן עודה אמר בעקבות הדברים כי "האלימות בחברה הערבית היא נושא החירום מס' 1 של הרשימה המשותפת. צריך אומץ לעסוק בזה כי יש חשש שיש מי שיפגע במלחמה שלנו לחיות בחברה נורמלית ללא פשיעה. אלימות ברשת – זהו סיפור כואב כי זה יכול להיות מאחורי המסך כשאף אחד אינו רואה ויודע ואז הפוגע מרשה לעצמו להשתלח ולהשתמש במילים ואלימות קשה. מה שעשינו היום בכנסת, זה חשוב להצפת הנושא והעלאת המודעות אבל מה שחשוב זו התוצאה שאני מקווה שיבנו תכנית לאומית כדי למגר את הפשיעות".

אמיר גפן, ראש תחום קהילה במשרד לביטחון פנים סיפר בוועדה כי המערך הלאומי להגנה על ילדים בנוער ברשת, נותן את דעתו גם על פעילות בחברה הערבית, "כרגע אין כל נתונים להציג על כמות הפניות מהם כי אנו נמצאים במצב של הרצה – מוקד הדיווח המיוחד 105 טרם פורסם לציבור ולכן אין אינדיקציה בפניות" הוסיף גפן.

אדורה אלעיס חבש, נציגת משרד החינוך במוקד 105 אמרה בוועדה: "המענה שלנו לנושא פגיעה ברשת הוא הוליסטי ואנו עובדים עם הפונה מול גופים רבים שקושרים אליו. דרך המוקד, הילדים יידעו שיש כתובת להתקשר. גם בחברה הערבית זה יקרה ומכיוון שגם חברה זו היא מאוד מגוונת, משרד החינוך עושה את ההתאמות הנדרשות. אנו מגיעים לשטח ומנסים ליצור דפוסי עבודה ומאמץ משותף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים