קבוצת טבת עברה לענן של אורקל

התשתית החדשה, OCI, תשמש לניהול שרשרת האספקה מהנמל ועד הלקוח ותסייע בהיערכות הקבוצה לתמיכה בלקוחות מסחר אלקטרוני

דדו מסיקה, מנכ"ל ובעלים קבוצת טבת. צילום: יח"צ

קבוצת טבת, המספקת שירותים לוגיסטיים לגדולי היבואנים והיצרנים בארץ, שידרגה את תשתיות ה-IT שלה ועברה בימים אלו משרתים מקומיים לתשתית בענן של אורקל (Oracle).

התשתית החדשה, OCI, תשמש לניהול שרשרת האספקה מהנמל ועד הלקוח. כמו כן הענן ישמש כתשתית בהיערכות של קבוצת טבת לתמיכה בלקוחות מסחר אלקטרוני. את פרויקט המעבר לענן עורכת OCS, חטיבת הייעוץ של אורקל, והוא מנוהל על ידי מלם תים. הפרויקט החל במאי השנה ויסתיים בעוד כמה שבועות. אנשי ה-IT של מלם תים ימשיכו לנהל את התשתית החדשה בענן ואת שאר המערכות לאחר העלייה לאוויר.

טבת מספקת שירותי לוגיסטיקה לכ-120 יבואנים ויצרנים מהגדולים בארץ. היא מטפלת בהיבטי פתרונות לוגיסטיקה בשרשרת האספקה, מרגע הגעת הסחורה לנמל ועד מסירתה ללקוח. הקבוצה מעסיקה כ-300 עובדים ומפעילה ארבעה מרכזים לוגיסטיים (מרלו"גים) בפארק נמלי ישראל באשדוד, פארק לב הארץ בצומת קסם, כפר-סבא ואתר נוסף באבן יהודה. שטחם הכולל של המרלו"גים הוא כ-50 אלף מ"ר.
לקבוצה לקוחות ממגוון תחומים: ציוד רפואי, תרופות, ציוד תעשייתי, ציוד מוסדי, אופנה, רכב וחלקי חילוף, קמעונות, מזון ועוד. בין לקוחותיה נמנים טבע, פוקס, הנקל, שווקרצקופף (Schwarzkopf), רשת טו גו ומותגים אחרים.

עד היום החברה השתמשה בחוות שרתים משלה ובמערכת ייעודית לניהול מחסנים (WMS -Warehouse management system) על בסיס נתונים של אורקל. המערכת מנהלת עשרות אלפי מק"טים (פריטים, מספרים קטלוגיים) ומאות אלפי תנועות בשנה. פעילות זו הינה מורכבת ביותר, הן בשל מגוון הפריטים, הן בשל ריבוי כתובות האיתור (מסומנות בברקוד) והן בשל ריבוי תנועות לוגיסטיות (קבלה, פיזור, שינוי מיקום, ליקוט, וכו').

לאחרונה קבוצת טבת נדרשה להעלות גרסה חדשה במערכת ולשם כך לצרוך כוח מחשוב גדול יותר. המהלך דרש את החלפת השרתים הקיימים של הקבוצה, שחברת מלם תים מנהלת ומתחזקת. בקבוצה התלבטו אם לשדרג שרתים מקומיים או לצאת לשירותי ענן,ולאחר תהליך בחינה ממושך שבחן את כל האפשרויות בשוק, בחרה הנהלת טבת בתשתית של אורקל בענן.

עומרי סטון, מנהל מכירות ענן באורקל ישראל. צילום: יח"צ

עומרי סטון, מנהל מכירות ענן באורקל ישראל. צילום: יח"צ

הצלע השלישית: פרטנר

ענן אורקל ישרת את קבוצת טבת גם כתשתית עתידית ללקוחותיה הקמעונאים, שעוברים יותר ויותר לתהליכי מסחר אלקטרוני.

לצד אורקל ומלם תים, פרטנר תקשורת היא הצלע השלישית בפרויקט. פרטנר מנהלת את כלל נושא הרשת והחיבוריות בין האתרים השונים של הקבוצה בארץ וביניהם את החיבוריות לענן אורקל.

דדו מסיקה, מנכ"ל ובעלים קבוצת טבת, אמר כי "עולם הלוגיסטיקה הולך והופך מתוחכם יותר ויותר. הצורך בגיבוי טכנולוגי ברמה גבוהה הופך לחלק בלתי נפרד מהעולם הזה, כיוון שמערכת מידע שלא עובדת אצל ספק לוגיסטי מוביל משביתה פעילות חברות עם מחזור עסקי עצום. בחרנו בענן אורקל כיוון ששרידות היא נושא בעל חשיבות עליונה מבחינתנו. אם קורה משהו באחד האתרים, כל השאר חייב להמשיך לעבוד. זאת, לצד הצורך באבטחת המידע, כיוון שיש לנו מידע רגיש של לקוחות גדולים".

עומרי סטון, מנהל מכירות ענן באורקל ישראל, הוסיף כי "קבוצת טבת היא החברה הראשונה בתחומה בישראל שמעבירה את כלל מערך ה-IT שלה לענן. חברות שליבת הפעילות שלהן מבוססת על מערכות ניהול מחסנים מתוחכמות, זקוקות לתשתית יציבה, מאובטחת ובעלת שרידות ברמה הגבוהה ביותר. התחרות בין המותגים היא על זמן הגעה לשוק, ועל שירות ללקוח. כדי לספק יכולות כאלו, נדרשת תשתית ענן אמינה, חזקה ומאובטחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים