"עסק דיגיטלי = תשתיות דיגיטליות = תשתיות מבוססות תוכנה"

"המסע להפיכת הארגון לדיגיטלי הוא כבר לא עוד קלישאה שיווקית. הוא קורה ובלא מעט ארגונים, כי הם מבינים שרק כך הם יוכלו לשרוד בעידן החדש", אמר סילביאן קאזארד, סגן נשיא ב-VMware לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה

סילביאן קאזארד, סגן נשיא ב-VMware לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. צילום: יח"צ

"המסע להפיכת הארגון לדיגיטלי הוא כבר לא עוד קלישאה שיווקית. הוא קורה- ובלא מעט ארגונים, כי הם מבינים שרק כך הם יוכלו לשרוד בעידן החדש. אני מאמין שכדי שעסק יהיה דיגיטלי, הוא נדרש לתשתיות דיגיטליות, משמע – תשתיות מבוססות תוכנה", כך אמר סילביאן קאזארד, סגן נשיא ב-VMware לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

קאזארד אמון על עסקי דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC, בענקית הווירטואליזציה. לדבריו, "התשתיות הן לא משהו 'כייפי' ולא סקסי. אבל חשיבותן רבה: הן המשפיעות העיקריות על חוויית המשתמש ובהתאמה, על השכבה האפליקטיבית. כל ארגון חפץ חיים נדרש לתשתיות שמגיבות במהירות לדרישות העסקיות ולהנפקה מהירה של שירותים דיגיטליים. התשתיות צריכות להיות אג'יליות ולהיות עטופות במעטפת אבטחת מידע, כדי שלא יקרה אירוע אבטחה שיפגע במותג".

"כדי שהאפליקציות ירוצו ביעילות ומהר יותר, נדרש שינוי בתשתיות.

לדבריו, "האתגרים האלה, של אג'יליות ושל אבטחת מידע, ייפתרו רק בדרך אחת של בניית שכבת תוכנה. התוכנה היא המענה למצוקות המנמ"ר לאורך ולרוחב כל השרשרת – מהטלפונים החכמים, מתחנות הקצה הנייחות והניידות- שם המשתמשים והלקוחות צורכים את החוויה הדיגיטלית – ועד לדיסק של האחסון. הכנסת תוכנה לכל רוחב התשתיות מניבה ניהול פשוט, זריזות, עלויות מופחתות ואבטחת מידע".

קאזארד אמר עוד כי "כדי שהאפליקציות ירוצו ביעילות ומהר יותר, נדרש שינוי בתשתיות. השינוי הזה יכול להתממש עם תפיסת מיקרו-שירותים, ענן והפשטה. הקונטיינרים עוזרים למימוש השינוי של המודל התשתיתי. כך מתקבלת שכבה לטובת הרצה מהירה של האפליקציות. תפיסתנו היא 'כל רכיב קצה, כל אפליקציה על כל ענן', כדי להחצין כל שירות".

"השכלנו להבין שחל שינוי בעולם ה-IT כפי שהכרנו אותו שנים רבות. זו כבר לא סביבה אחת ולא מיקום אחד. חלק מהמערכות הארגוניות נמצאות בענן וארגונים נדרשים למענה כדי לפעול בסביבה מרובת עננים ובענן פרטי, ציבורי והיברידי, עם חופש בחירה לעבוד בעננים השונים ולעבור ביניהם. כך אנו יודעים לשלוף את הנתונים והאפליקציות מענן לענן ומהדטה סנטר לענן – ובחזרה, כשהתווך ביניהם מאובטח לכל אורכו", אמר קאזארד.

הוא הוסיף כי "התשתיות שלנו תומכות בשכבה האפליקטיבית. אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים להנגיש את האפליקציות לעננים השונים. בנוסף, אנו מטפלים בהיבט הצריכה של האפליקציות, כך שניתן יהיה להגיע אליהן מעל כל תשתית ומכל רכיב מחשוב. אנו מגשרים על הפער ומאפשרים לארגונים לפעול בסביבות משתנות, עם יכולת העברת יישומים ונתונים מהדטה סנטר הפרטי אל הענן ומענן אחד למשנהו".

"תפיסת ה-SDDC היא כבר בת כמה שנים ובשנתיים האחרונות היא הולכת ומקבלת תאוצה. ארגונים הבינו שרק באמצעותה ניתן לשנות את המצב הקיים, שמתאפיין במורכבות מערכות ה-IT, עלויות רבות מדי של תחזוקה ותפעול – שהוא בחלקו ידני ולא אוטומטי. בעזרתה ניתן להגיע לגמישות בדטה סנטר, עם יכולות לשינויים מהירים, מיכון של שירותי ה-IT ובשל כל אלה – צמצום עלויות", הסביר.

"תוכנה היא המענה היחידי להזרקת חדשנות לארגונים"

"תפיסת ה-SDDC מאפשרת מיכון לא רק בווירטואליזציה של השרתים, אלא ווירטואליזציה גם בעולמות האחסון והרישות. לאחר שטיפלנו בשלוש שכבות אלו, הגיע השלב הבא: מיכון של כל התשתיות כדי שהן ינהלו את עצמן באופן עצמוני. השלב הבא הוא ניהול עצמי. מדובר בסביבה לא פשוטה: סביבה מרובת תשתיות, והאתגר הוא קישוריות בין כל התשתיות, ובין כלל סביבות הענן", אמר.

לדבריו, "בדצמבר האחרון רכשה VMware את VeloCloud, שפועלת בעולם ה-SD-WAN בענן ומאפשרת לארגונים ולספקיות שירות לפרוס קישוריות WAN גמישה ומאובטחת. כך, רשת ה-SD-WAN של VeloCloud מאפשרת לארגונים חיבוריות בצורה מאובטחת בהנפקה ובתפעול של יישומים רבים ולעשות זאת באופן אג'ילי עם יכולות לתת מענה גם בסניפים של ארגונים ובתחנות הקצה. זאת, תוך אספקת אמינות לשירותי ענן, לדטה סנטרים פרטיים וליישומים ארגוניים מבוססי תוכנה כשירות (SaaS). כך מתקבלת תעבורת נתונים טובה יותר בין הענן והדטה סנטר הפנימי וביניהם ובין המשתמשים. בדרך זו ניתן להוזיל את עלויות הקווים ולענות טוב יותר על צרכי הלקוחות של הארגון".

קאזארד ציין עוד כי "חיברנו את היכולות של VeloCloud לפלטפורמה של VMware NSX וכך ארגונים יכולים לקבל אוטומציה מקצה לקצה, הפעלה רציפה ומתמשכת של היישומים, עבודה מהירה בין מטה הארגון והסניפים ומעטפת אבטחת מידע מוכללת – מהדטה סנטר לענן ובחזרה".

"השוק מבין כי תוכנה היא המענה היחידי להזרקת חדשנות לארגונים. כך אנו מספקים רציפות תפעולית לעולם החדש – עם יכולת לפעול ולהריץ את תשתיות ה-IT בחצר הבית, ועל גבי כל ענן – ובצורה מאובטחת", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים