"ה-Big Data הוא המנוע של הטרנספורמציה הדיגיטלית"

גדי גילאון, ה-CDO של לובינסקי, סבור שהתמודדות עם ארגון נתונים לא מובנים היא האתגר המרכזי של חברות שרוצות לשרת טוב יותר את הלקוחות ● וגם: מה המשקל של IT במיזוגים ורכישות של חברות?

גדי גילאון, ה-CDO של לובינסקי. צילום: יח"צ

"ה-Big Data הוא המנוע של הטרנספורמציה הדיגיטלית והתנאי להפעלתה הוא איסוף נתונים מסיבי שיאפשר לארגון לשרת את הלקוח בצורה הכי נאמנה וגם לדעת לפצות אותו במקרה שמזהים חוסר נאמנות". כך אומר גדי גילאון, ה-CDO של יבואנית המכוניות לובינסקי.

"המציאות כיום היא שהלקוח עובר מבנק לבנק בלחיצת מקש בטלפון הנייד ולכן האתגר של כל הארגונים הוא לייצר כל הזמן חוויה מיטיבה שתחזיק את הלקוח ותיתן לו ערך", אמר גילאון. הוא דיבר במפגש עם מנמ"רים חברי פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך בראשון לציון.

לדבריו, "בעולם הדיגיטלי יש ללקוח הר של ציפיות. אם בעבר אמרו שהלקוח הוא מלך, הרי שכיום הוא ה-מלך הבלתי מעורער. הדרישות שלו מאיתנו מאוד ברורות, הוא דורש אחידות, איכות ברמה הגבוהה ביותר ומהר ככול האפשר".

"אנו חיים בעידן של הטלפון החכם, שמכיל רכיבי מידע שאנו לא שולטים בו כי רובו אינו מובנה והוא מוגדר כ- Big Data. ה- Big Data מאתגר את הארגונים למצוא דרכים יצירתיות לייצר מבנה מסודר לנתונים כי אחרת הם לא יכולים לגשת כלל תהליכי האנליטיקה" אמר.

בהמשך דבריו הציג גילאון מדד חדש יחסית, שמקובל כיום בעולם הארגוני DXP ((Digital Experience Strategy . זהו מדד שמתייחס לשתי חוויות: האחת של הלקוח והשנייה של העובד הפנימי.

"המידע שזורם לארגון מגיע ממקורות שונים. בסופו של דבר רוצים לייצר שפה אחידה ותשתית אחידה של ידע קודם עבור העובד שיידע לשרת טוב יותר את הלקוח" אמר גילאון.

פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום. צילום: קובי קנטור

פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום. צילום: קובי קנטור

איך מנהלים IT ל-74 מפעלים ברחבי העולם

במפגש השתתפה גם פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום (Frutarom), שנמכרה לא מכבר ל-IFF האמריקנית תמורת 7.1 מיליארד דולר. לוין עמדה על ההיבטים השונים של ניהול IT בחברה גלובלית כמו פרוטארום, שמבססת את צמיחתה בעיקר על רכישות ומיזוגים.

"רק השנה רכשנו 12 חברות, כלומר בממוצע רכישה כל חודש. כיום יש לנו 74 מפעלים, 93 מעבדות, ומשרדים ב-111 מדינות. בכל החברה מועסקים 5400 עובדים" אמרה לוין.

מערך ה-IT של החברה הגלובלית כולל 40 מערכות שונות של ERP , מערכת EIS . לדברי לוין, "התפיסה שלנו אומרת שאנו לא מקדשים את האחידות בכל הפלטפורמות, בניגוד למה שמקובל לחשוב ונסיונות שנעשו בחברות אחרות. כל עסק מתנהל עם ה-ERP שלו, כאשר בפועל נעשים כל תהליכי התיאומים והקישורים".

לדבריה, בתהליכי מיזוג ורכישות, יש ל-IT משקל חשוב וכבר בשלב בדיקות הנאותות, ברכישת חברות מקבלים תמונת מצב על מפת ה-IT . תהליך דומה נעשה בבדיקות שעשתה החברה שרכשה את פרוטארום.

לוין הוסיפה ואמרה כי " מפת ה-IT היא ספר התנ"ך של הארגון, כך הם רואים אותנו ועל פי זה פועלים".

יחד עם לוין דיבר באירוע אלדד סברבסקי, מנהל ה-BI של פרוטארום. סברבסקי סיפר על תהליכי התפעול הנובעים מריבוי מערכות ליבה שונות.

לדבריו, "אנו משקיעים משאבים רבים בטיוב קבוע של נתונים, כדי לוודא שהם נכונים, כי על סמך זה עושים את כל הניתוחים ומגישים את הדוחות".

סברסקי אמר לסיום כי "קצב זרימת הנתונים היומי אלינו עומד על 500 ביום ובנוסף מבצעים את כל ההמרות הדרושות ממושגים מקומיים למושגים גלובליים".

במפגש השתתפו גם שמעונה נווה, מנמ"רית לובינסקי, שהנחתה את המפגש ומוטי סדובסקי, יו"ר ועדת התכנים של פורום Big Data של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים