עובדי שע"מ מאיימים בשביתה במחאה על אי מינוי מנהל קבוע

העובדים טוענים כי העובדה שבמשך 10 חודשים לא מונה מנהל קבוע הביאה להקפאה בארגון, המהווה זרוע המחשוב של רשות המסים

רשות המסים

עובדי שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, פתחו אתמול (ד') בעיצומים והם מאיימים בהשבתה כללית של העבודה אם עד יום א' הקרוב ההנהלה לא תיענה לדרישותיהם. העיצומים משבשים את פעילות המחשוב ברשות המסים ואת הפעילות של מע"מ. העובדים מוחים על כך שמזה 10 חודשים לא נבחר מנהל קבוע לשע"מ, במקום שעיה בנימין.

בינואר השנה הוקמה ועדת איתור, בראשותו של המנכ"ל הקודם של רשות המסים, משה אשר, שבראיון לאנשים ומחשבים קרא למנמ"רים להגיש את מועמדותם. הוועדה הוקמה לאחר שהרשות קיבלה פטור חריג משר האוצר, שמאפשר לה לבחור מנהל שלא במכרז. הרשות פרסמה קול קורא ואף קיבלה הצעות ממועמדים.

"הקפאת בחירת המנהל מדרדרת את המערכת"

אשר התחייב בראיון שעד ה-31 במרץ, מועד סיום תפקידו, יהיה מנהל קבוע לשע"מ. אולם בפועל, כפי שעולה ממסמך שכתב יו"ר ועד העובדים, דורון דודו, שהגיע לידי אנשים ומחשבים, שע"מ מנוהלת על ידי מנהל זמני שמינתה הרשות ואיננו בעל רקע של מחשבים.

"חיכינו זמן רב למינוי מנהל מקצועי, כאשר האישור להפעלת ועדת איתור נועדה לאפשר איתור מהיר של מועמד, וגם אדם בעל כישורים גבוהים, המתאימים ליחידת מחשוב", כתב דודו. "לצערנו, לאחר 10 חודשי הקפאה, המדרדרת את המערכת, החלטנו לדרוש שתהליך הבחירה יהיה במכרז, כפי שהיה נהוג עד היום". הוא ציין ש-"המצב הנוכחי גורם נזק לארגון, שסובל מחוסר החלטות מקצועיות, פגיעה בעובדים ומחטפי קידומים של הרגע האחרון".

נושא אחר שהעובדים דורשים לנהל בגינו משא ומתן עם ההנהלה הוא העובדה שהרשות שוכרת סטודנטים כיועצים במיקור-חוץ. "אני, כיו״ר ועד העובדים, לא יכול לאפשר זאת", כתב דודו. "המצב הוא שמספר היועצים כפול ממספר העובדים הקבועים והם משתכרים בסכומי עתק". הוא הדגיש ששע"מ היא יחידת סמך עצמאית על פי חוק וכי העובדים לא יאפשרו פגיעה במעמדם.

"הייתה לנו ציפייה ממנהל רשות המסים אך לצערנו, לא רואים את האור מצידו – ואנחנו מצרים על כך", סיים היו"ר את מכתבו.

מרשות המסים נמסר בתשובה כי "ועדת האיתור לבחירת מנהל קבוע לשע"מ כבר פועלת וצפויות לה ישיבות נוספות במהלך חודש יולי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים