"הקוד הפתוח – מוקד של חדשנות ארגונית"

"ניתן לשלב אותו עם בינה מלאכותית, Big Data ולימוד מכונה, וכך לקדם את ההגעה המהירה לשוק של אפליקציות", אמר דידייה ווצ'רובסקי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט

דידייה ווצ'רובסקי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט. צילום: ניב קנטור

"עולם הקוד הפתוח מספק את היכולת להניע קדימה מיזמים ורעיונות, תוך שהוא מסיר את המגבלות הטכנולוגיות. ניתן לשלב אותו עם בינה מלאכותית, Big Data ולימוד מכונה, וכך לקדם את ההגעה המהירה לשוק של אפליקציות", כך אמר דידייה ווצ'רובסקי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד-האט (Red Hat).

ווצ'רובסקי דיבר בסדנה אותה ערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח, תחת השם Container Cloud – Native Road Tour. הסדנה, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיימה היום (ג') באולם האירועים סטוקו במגרשי הטניס בהדר יוסף, תל אביב, והשתתפו בה יותר מ-200 מפתחים ואנשי תשתיות ותפעול.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי ווצ'רובסקי, "העבודה בעולם ה-IT החדש כוללת כמה היבטים: ענן ציבורי והיברידי, הכל מוגדר תוכנה ובמרכז העניינים – המפתחים, שמייצרים את הערך המוסף על ידי יישומים חדשים. משמעות המעבר לעולם מוטה אפליקציות היא היכולת לפתח מהר ולייצר גרסאות רבות מדי יום – לטעות מהר, לתקן את השגיאה מהר ולרוץ קדימה".

הוא הסביר כי "אנחנו מאפשרים לארגונים לממש את האסטרטגיה העסקית שלהם, על בסיס פתרונות המשרתים את הליבה העסקית ואת החדשנות הארגונית. רד-האט עושה זאת עם פלטפורמת OpenShift, המאפשרת מעבר קל, מהיר ואיכותי לארכיטקטורות מבוססות אג'ייל ו-DevOps".

"OpenShift", הוסיף ווצ'רובסקי, "היא פלטפורמה כשירות (PaaS) מוטת-קונטיינרים (Container-native) שלנו. האסטרטגיה שלנו לתחום הקונטיינרים מתבססת על המיצוב בשוק של מערכת ההפעלה הלינוקסית שלנו, RHEL (ר"ת Red Hat Enterprise Linux). היציבות והאבטחה של מערכת ההפעלה הנפוצה שלנו, יחד עם קלות השימוש של CoreOS, אותה רכשנו, יביאו לכך שפלטפורמות לינוקס והקוברנטיס שלנו ימצבו אותנו בחזית של זירת הקונטיינרים. קונטיינרים הם לינוקס. מרחב ה-Kernerl (גרעין הלינוקס) הינו המצע ברמה הנמוכה ביותר ומרחב המשתמש הינו בקונטיינרים. זה דורש משהו כמו קוברנטיס כדי לתזמר אותו, אבל זו רק דרך שונה לספק לינוקס. OpenShift היא פלטפורמת קונטיינרים מאובטחת, אמינה והיא בנויה למחזור חיים מלא".

"ארגונים נדרשים להתמקד בפיתוח אסטרטגיית החדשנות"

חורחה מוראלס, מומחה פלטפורמות פיתוח בקוד פתוח ברד-האט, ציין כי "הארגונים נדרשים להתמקד בפיתוח אסטרטגיית החדשנות שלהם ולהריץ אותה היכן שרק ירצו. עליהם לעזוב את המיקוד ברמת התשתית ולהתמקד בחדשנות כחלק מפעולות הטרנספורמציה הדיגיטלית".

לדברי מוראלס, "OpenShift היא המענה שלנו לאתגרי העולם החדש. זו פלטפורמה כשירות, שמספקת את כל שכבת ניהול מחזור חיי האפליקציה ושכבה איכותית של אוטומציה, עם מבט של 360 מעלות על תהליכי ה-DevOps. היא גם פתוחה לחלוטין לשילוב כלים נוספים".

חורחה מוראלס, מומחה פלטפורמות פיתוח בקוד פתוח ברד-האט. צילום: ניב קנטור

חורחה מוראלס, מומחה פלטפורמות פיתוח בקוד פתוח ברד-האט. צילום: ניב קנטור

הוא ציין ש-"לצד הפלטפורמה, אנחנו מספקים ארכיטקטורה של מיקרו-שירותים, שמביאה לשבירת התוכנה לחלקים קטנים וקלים. ארכיטקטורה זו מאפשרת בניית מודולים קטנים וגמישים מאוד, הניתנים לתיקון ולעדכון בתדירות מאוד גבוהה, ובדרך זו אנחנו מספקים למפתחים את הגמישות הנדרשת להם בעבודתם".

מוראלס הוסיף כי "לפלטפורמה יש שני היבטים: האחד, כפלטפורמה ליישומים מוטי-ענן (Cloud-native apps), שם OpenShift מהווה שולחן עבודה סטנדרטי לפיתוח והרצת יישומים – גם ל-Dev וגם ל-Ops. זאת, תוך שימוש בארכיטקטורת מיקרו-שירותים. ההיבט השני הוא התפעול בסביבת המוצר. שני ההיבטים יחדיו מייצגים את עולם ה-DevOps".

לדבריו, "ארגונים נדרשים ליכולת לבנייה, פיתוח וניהול של אפליקציות מוטות ענן, תוך שימוש בסטנדרטים פתוחים ובטכנולוגיות קוד פתוח. עבודה בקוד פתוח מאפשרת מהירות פיתוח ואספקת שירותים, עם אינסוף שירותים ומפתחים, עם מימוש ושימוש מחודש של פיתוחים, יישומים זמינים וסטנדרטים פתוחים – המאפשרים אינטגרציה מהירה. כל אלה מבטיחים אינטגרציה פשוטה ויצירת ערך עסקי מהיר לארגונים".

לסיכום אמר מוראלס ש-"תפישת הענן ההיברידי שלנו היא לספק פלטפורמה אחידה – OpenShift, שמעליה יפתח הארגון את חזון החדשנות שלו. הארגון צריך להתמקד בפיתוח אסטרטגיית החדשנות שלו ולהריץ אותה היכן שרק ירצה. המטרה היא שהכל ירוץ תמיד – בכל סביבת ענן שהיא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים