האם הרשתות החברתיות מאבדות גובה?

סקר חדש מעלה כי 40% מהמשתמשים מחקו חשבון שפתחו ברשתות החברתיות במהלך השנה האחרונה ● עוד סיבה לדאגה לפייסבוק, טוויטר והאחרות?

26/06/2018 17:20
ליותר ויותר אנשים נמאס לעשות לייק או לצייץ. צילום אילוסטרציה: BigStock

כ-40% ממשתמשי הרשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), מחקו במהלך השנה האחרונה את החשבונות שלהם וסיימו את פעילותם בהן – כך מעלה סקר, שנערך בקרב 9,000 איש בתשע מדינות – קנדה, סין, צרפת, גרמניה, ברזיל, הודו, איחוד האמירויות הערביות, בריטניה וארצות הברית.

הסקר, שערכה חברת יחסי הציבור אדלמן, מעלה ש-48% משוכנעים שזו אשמת המותגים אם הפרסומות שלהן מופיעות ליד תכנים המביעים שנאה או אלימות. כמו כן, 62% מעוניינים ביותר רגולציות על הרשתות החברתיות.

הכל עניין של גיל

מספרים אלה מתווספים לנתונים אחרים, המעידים על צניחתה של פייסבוק בקרב צעירים וירידה משמעותית בכמות בני הנוער המשתמשים ברשת החברתית. לפי סקר אחר, שנערך באחרונה על ידי Pew Research Center, רק ל-51% מבני הנוער האמריקנים בגילאי 13 עד 17 יש חשבון פייסבוק – ירידה דרמטית מהסקר שנערך ב-2015, שאז ענו 71% מבני גילאים אלה שיש להם חשבון ברשת חברתית זו, שהייתה אז הפלטפורמה הדומיננטית בשוק גם בקרב בני גילאים אלה.

סקר זה העלה עוד כי קשה יותר להתנתק מהרשתות החברתיות ככל שהגיל עולה. מעל 50% ממשתמשי המדיות החברתיות בגילאי 18 עד 24 דיווחו כי יהיה להם קשה לוותר על השימוש בהן, בהשוואה ל-66% מהמשתמשים בגילאי 50 ומעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים