"האיומים גדלים – ולכן יש למצות יותר מכלי האבטחה הקיימים"

"ארגון שלא יהיה מסוגל לנהל אירוע סייבר בזמן אמת הוא ארגון שלא יהיה קיים", אמר שחר אפעל, מנכ''ל נס

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: ניב קנטור

"כל ארגון מכיר את המושגים אבטחת מידע והגנת סייבר, ובהתאם, יש לו כלים ומוצרים שונים בתחום. אלא שהנחה נוספת היא שאין ארגון שניתן לומר עליו שהוא מכוסה ומוגן במאת האחוזים. לכן, נדרש למצות בצורה טובה יותר את כלי האבטחה הקיימים בארגון", כך אמר שחר אפעל, מנכ"ל נס.

אפעל דיבר בפתח כנס Cyber for C-Level 2018, אותו ערכה NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם האירועים East בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 מקצועני אבטחת מידע והגנת סייבר. את האירוע הנחה דוד ביסמוט, מנהל תחום שו"ב וסייבר ב-NessPRO.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי אפעל, "נדרש למצות את המרב מכלי אבטחת המידע הקיימים ולהביא למיכון ולתזמור שלהם, כי לא ניתן לפעול בטווח הארוך עם עוד ועוד כלי אבטחה. רק בדרך זו, של מיצוי הכלים שכבר הוטמעו, ניתן להתמודד עם האתגרים: כמות האיומים גדלה וכמות כלי ההגנה גדלה אף היא, אולם היקף כוח האדם המקצועי בתחום לא גדל כלל".

הוא סיכם באמרו כי "אנחנו מסייעים למנהלי אבטחת המידע לקבל יותר ניראות בעולם האבטחה, לצד יכולת בקרה על כלל הכלים. מעבר להיבט הטכנולוגי, הערך המוסף שלנו הוא ההון האנושי, הניסיון והידע שנצברים אצלנו בעבודה המשותפת עם לקוחות. זאת, לטובת הבנת הצרכים השונים שלהם בעולם המורכב של האבטחה. ארגון שלא יהיה מסוגל לנהל אירוע סייבר בזמן אמת הוא ארגון שלא יהיה קיים".

דוד ביסמוט, מנהל תחום שו"ב וסייבר ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

דוד ביסמוט, מנהל תחום שו"ב וסייבר ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

לדברי ביסמוט, "קיים פער שנדרש לצמצם אותו, בין היקף הפעילות הנדרש ממקצועני אבטחת המידע והגנת הסייבר בארגונים ובין היכולת שלהם. זה ייעשה על ידי שילוב היבטים של בינה מלאכותית, לימוד מכונה ומיכון תהליכים בעולם אבטחת המידע".

סיפור לקוח: אבן קיסר

אבי גנון, מנהל אבטחת מידע באבן קיסר, הציג סיפור לקוח. לדבריו, האתגר בהגנת הסייבר של החברה נובע מהיותה גלובלית, עם חברות בנות, שלושה מפעלים, אחד מהם בחו"ל, והשילוב בין לואו-טק להיי-טק. החברה יושבת בקיבוץ שדות ים, אמר גנון.

אבי גנון, מנהל אבטחת מידע באבן קיסר. צילום: ניב קנטור

אבי גנון, מנהל אבטחת מידע באבן קיסר. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "בניגוד לתפיסה הרווחת, אנחנו לא מספקים שיש, אלא אבן הנוצרת מערבול של חומרים שנאספו". בהיבט האבטחה, ציין, "הכל צריך להתנהל תחת מערך אחד. האתגרים שלי הם ריבוי מערכות אבטחת מידע, חלקן אצלי וחלקן פרוסות גלובלית. עליי לוודא שכל המערכות עובדות".

הוא סיים בציינו כי "הטמעת כלי Cyber Observer הביאה לארגון שלנו ניראות של כלל המערכות עוד בטרם טיפול באירועים. הכלי עוזר לי לנהל ולבקר את כלל המערכות. הוא מעניק לי תמונת מצב מה קורה בהן, בכל המקומות. בנוסף, לכלי יש יכולת התממשקות וחיבור פשוטה וקלה לכלים נוספים ול-SIEM".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים