"88% מהסטארט-אטפים נכשלים כי לא מצאו ביקוש למוצר שלהם"

"ברגע שמוצאים את הביקוש הזה, חייבים לגדול ומהר; היסודות לצמיחה הזו מצויים באסטרטגיה, מדידה וערכי ליבה", כך אמרה מיכל קיסוס הרצוג, מנכ''לית Pepper בכנס FINTECH JUNCTION

מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית Pepper, בשיחה עם בן פלד, יזם ומנכ"ל הכנס. צילום: תומר פולטין

"מחקרים מצביעים על כך ש-88% מהסטארט-אפים נכשלים כיוון שלא הצליחו ליצור התאמה בין המוצר שלהם לצרכי השוק (Product market fit), אבל ברגע שהם מוצאים את הביקוש הזה, הם חייבים לגדול ומהר", דברים אלה אמרה מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית PePPer, בכנס FINTECH JUNCTION.

הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים, זו השנה השנייה ברציפות, בהשתתפות יותר מ-1,500 איש. קיסוס הרצוג אמרה את הדברים בשיחה עם בן פלד, יזם ומנכ"ל הכנס. השניים שוחחו על "המעבר מהקמה לצמיחה בעת בניית בנק דיגיטלי".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

בהמשך להתייחסותה לסטארט-אפים, אמרה קיסוס הרצוג: "את ההתאמה מזהים כשרואים שיש דרישה מטורפת למוצר, בזמן שבינתיים החברה מנסה לעמוד בכל הדרישות, במקביל לשיפור מתמיד של המוצר ולמעבר של המייסדים מכתיבת קוד להנהלה והנהגה. אז יודעים שהגיע גם השלב של לצמוח. לכן החלטנו לעלות עם מוצר שכרגע לא מציע הכל".

"לבנות מוצר שאנשים אוהבים"

לדברי קיסוס הרצוג, Pepper הוא הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל שנועד לספק בנקאות שונה באמצעות הטלפון הנייד. "אנשים שמשתמשים ב-Pepper ובאפליקציות של בנקים מסורתיים יאמרו לכם בוודאות שההבדל ביניהם הוא דרמטי", אמרה. "בנוסף", ציינה, "מודל התפעול הרזה שלנו מאפשר לנו להשקיע את הכסף שלנו (כסף שבנקים מסורתיים למשל משקיעים בתפעול יקר של סניפים ומערכות Legacy) במה שחשוב, כלומר – שירות לקוחות ופיצ'רים שנותנים מענה פרסונלי".

קיסוס הרצוג דיברה גם על עולם הסטארט-אפים וציינה כי Pepper אכן שייך לחברה גדולה – בנק לאומי – אך הוא סטארט-אפ, כי הוא פועל על פי "התנ"ך" של הסטארט-אפים: "לבנות מוצר שאנשים אוהבים, לבחון את המוצר ולהטמיע אותו מהר, להגיע ל-Product market fit ואז לצמוח כמו משוגע".

"הפלטפורמה לא משנה – מה שחשוב אלה ערכי הליבה"

"על מנת לצמוח הרבה ובמהירות נדרשים קודם כל חזון בהיר וברור לצד אסטרטגיה ומדידה ברורה, וכמובן תרבות ארגונית וערכי ליבה", אמרה קיסוס הרצוג. "ללא ערכי ליבה המהווים את DNA של הארגון לא ניתן להצליח לאורך זמן".

לדבריה, "ההצלחה של Pepper טמונה באותם רכיבים – של אסטרטגיה, מדידה ותרבות ארגונית. עובדים מגיעים אלינו ונשארים לעבוד אצלנו, לא כי האוכל שלנו טוב יותר מאשר בחברות היי-טק אחרות או כי אנחנו משלמים יותר, ממש לא, אלא כי הם רוצים להיות חלק מגוף שמשנה, הם רוצים לשנות את הדרך שבה הבנקים עובדים".

לעניין המדידה אמרה קיסוס הרצוג כי "על אף שכולם יודעים את חשיבותה של המדידה לעתים קרובות, אנחנו לא מגדירים מראש את יעדי הצמיחה שלנו ולכן גם המדידה שלנו אינה מדויקת. ומדידה היא מפתח לצמיחה. דוגמה לכך היא מדידה של הורדות של אפליקציה לעומת שימושים".

קיסוס הרצוג סיימה את השיחה עם פלד במענה קצר לסדרת שאלות, כולל על בלוקצ'יין, ביטקוין ובינה מלאכותית. לדבריה, "בינה מלאכותית נתפסת יותר כתקווה מפחד. היא לא תחליף בני אנוש, אלא תסייע להם. אבל, בהחלט נדרשת כאן רגולציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים