איך לטפל בשלושה מיליארד דפי אינטרנט ביום ולשרוד

בטאבולה סבלו מבעיות ב-IT בהיבטים כמו ניהול, יכולת גידול, אנרגיה, תמיכה של ספקיות וזמינות של חלפים, ורצו שהכל יעבוד בקלות, כמו לגו ● בסוף זה הצליח - ואריאל פיסצקי, סגן נשיא ל-IT בחברה, מספר כיצד

אריאל פיסצקי, סגן נשיא ל-IT בטאבולה. צילום: ניב קנטור

"אנו נותנים המלצות תוכן בכל ערוץ ופלטפורמה שתבחרו, במחשב הנייד או בטלפון החכם, תראו מוצר שלנו בקצה הדף. אנו מטפלים בשלושה מיליארד דפי אינטרנט ביום ובכל דף אנו מספקים בין 4 ל 8 המלצות תוכן. אלה עשרות מיליארדי המלצות תוכן ביום, שפוגשות מיליארד אנשים בחודש", כך אמר אריאל פיסצקי, סגן נשיא ל-IT בטאבולה (Taboola).

פיסצקי דיבר במליאה המרכזית בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של Dell-EMC. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו יותר מאלף איש, לקוחות החברה ושותפיה העסקיים והוא התקיים אתמול (ב') בגני התערוכה בתל אביב.

התוכן "ימצא" אתכם

לדברי פיסצקי, "טאבולה עוזרת לכמיליארד משתמשים למצוא תוכן שנמצא בחוץ. סיימתם לקרוא כתבה ואתם רוצים לקרוא עוד משהו הקשור אליה? אנו עוזרים לכם למצוא את פיסת התוכן הבאה. המשתמש צריך, ורוצה, לפגוש תוכן שמעניין אותו. מטרתנו היא להצליח להגיע לאותם כמויות אדירות של אנשים ונתונים. עלינו ליצור חיבור שיהא בעל ערך למו"לים, למפרסמים ולמשתמשים".

פיסצקי הוסיף כי "מדובר בעוד התפתחות של עולם האינטרנט, מעולם הפורטלים לעולם החיפוש ומשם לחיקור, לגילוי. משמע שהתוכן 'ימצא' אתכם. עלינו לאסוף נתונים ממקומות רבים. אנו מחפשים 'אותות', רמזים, על כוונת המשתמש, לכן אנו מקבצים את המידע על מנת להבין מה הוא התוכן המיטבי עבורו, גם ביחס לאתר בו הוא נמצא כעת".

לדבריו, "אנו עוזרים למוציאים לאור להגיע ליותר קהל, ושהקהל יהיה יותר אינטראקטיבי באתר שלהם. חברות עוברות למוצר שלנו כי אנו מסייעים להם להביא ערך עבורם. אנו עושים היוון לאתר החינמי שאתם נמצאים בו אנו יודעים לייצר את מירב הערך מה'נדל"ן' החינמי עבור המו"ל".

"500 אלף אירועי IT בכל שניה"

לטאבולה, אמר פיסצקי, "יש כמיליארד משתמשים ייחודיים בחודש בעולם, עם אחוז חדירה שני בהיקפו אך ורק לגוגל (Google). מחצית מהמשתמשים עושים זאת עם מחשב נייח ומחציתם בנייד".

הוא תיאר את האתגר הטכנולוגי בפעילות החברה: "לפני חמש שנים היו לנו 200 שרתים וכיום יש לנו 6,000 שרתים ובנוסף גם שרתים בענן. אז היו לנו חמישה דטה סנטרים וכעת הנתון הוא עשרה. אנו פרוסים ביותר מענן אחד. כשהתחלתי בתפקידי, לפני חמש שנים, ידענו שאנו רוצים יכולת גידול אבל לא ידענו כמה נצטרך לגדול. בשל צרכים שונים שלנו, לא עשינו וירטואליזציה. עלינו לנצל את השרתים שלנו בצורה המיטבית והמירבית על מנת שנוכל לעשות עיבוד נתונים: יש לנו 500 אלף אירועי IT בכל שניה".

"היו לנו כמה בעיות ב-IT. בעיית ניהול, בעיית יכולת גידול, בעיות אנרגיה, ניהול הכבילה, תמיכה של ספקיות IT, זמינות של חלפים, צפיפות. רצינו שהכל ייראה כמו לגו ושיהיה פשוט כמו לגו", אמר.

מערך ה-IT בראשותו, סיפר פיסצקי, "בנה מערכת פרי פיתוח עצמי לניהול הדטה סנטר. רצינו לדעת איפה נמצא כל רכיב מחשוב ומה וכמה הוא צורך. כיום הגענו למצב שחדרי המחשוב שלנו ריקים. התפעול הלוגיסטי 'זורם' באתר בלא הפרעה. השגנו יכולת לטפל בסוגים שונים של צריכת חשמל עם יכולת להחלפה. קיבלנו את כל יכולות הניהול מתוך מערכת ההפעלה וכך הכל עובד אוטומטית".

"בנוסף, הטמענו את תוכנת Dell Boomi שמקשרת בין שירותי הענן השונים בצורה גמישה. כאשר מגיעים שרתים חדשים, הם כבר עברו תצורה מראש והם מוגדרים ויכולים ישר להתחיל לעבוד. לכל שרת יש כתובת, לכל חוט יש צבע. קיבלנו אפשרות ל'לגו', אנו יכולים לעשות עם השרתים מה שאנו רוצים", הוסיף.

"בעזרת שרתי דל (Dell)", סיכם פיסצקי, "קיבלנו יכולות ניהול, גמישות, ויכולת לשחק עימם ב'לגו'. השרתים עושים את העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים