"מהות המהפכה התעשייתית הרביעית היא חיבור הדוק אדם-מכונה"

"הבינה המלאכותית תשנה את האופן בו האנושות נוהגת; היא תביא לשינויי משרות, לבתים חכמים, לרובוטים תעשייתיים, לשינוי תהליכים עסקיים ותפעוליים ולשינוי הקשר ארגון מול לקוח", אמרה מרגרט פרנקו, סגנית נשיא בכירה לשיווק ב-Dell-EMC לאזור EMEA

מרגרט פרנקו, סגנית נשיא בכירה לשיווק ב-Dell-EMC לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור.

"כבר מאות בשנים האדם והמכונה עובדים יחדיו. אבל כעת, כאשר האנושות נמצאת על סיפה של המהפכה התעשייתית הרביעית, החיבור אדם-מכונה הפך לצמוד יותר מאי פעם, כי האדם לבדו אינו יכול לטפל בהררי הנתונים ולהפכם למידע בעל ערך", כך אמרה מרגרט פרנקו סגנית נשיא בכירה לשיווק ב-Dell-EMC לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

פרנקו הייתה דוברת המפתח בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו יותר מ-1,000 איש, לקוחות החברה ושותפיה העסקיים, והוא התקיים היום (ב') בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב.

צילום ועריכת וידאו: ליטל רובינשטיין

פרנקו ציטטה ממחקר שערכה החברה בקרב 3,800 מלקוחותיה לבחינת המגמות הטכנולוגיות שיהיו בעולם בעשור הבא. מהמחקר עלה כי אף שכולם מכירים בצורך לפצוח במסע לשינוי הדיגיטלי, הרי ש-57% מהם לא יודעים כיצד עליהם להתמודד עם היקף ותדירות השינויים. לדבריה, "הם מוצאים עצמם נאבקים בשינוי במקום לזרום איתו. זהו המקום שבו הטכנולוגיה, שהיא מקור הבעיה, יכולה להיות גם הפתרון כי היא עשויה לסייע לעובדים ולארגונים לטפל בנתונים, שהם רכיב המפתח בטרנספורמציה הדיגיטלית. הנתונים לכשעצמם חסרי כל ערך אם לא יודעים כיצד לטפל בהם".

הטרנספורמציה הדיגיטלית, אמרה פרנקו, "כוללת ארבעה מימדים. האחד הוא הטרנספורמציה של ה-IT הארגוני, כי כל ארגון הופך להיות עסק של IT. השינויים הנוספים הם אלה של הדיגיטל, של כוח העבודה בארגון ושל תפיסת אבטחת המידע. יש לשנות את התפיסה מהגנה על המבצר לחשיבה האומרת 'האויב כבר בפנים' ולהיערך לפריצות ולפרצות. יש לבנות תשתיות עם חסינות סייבר, אבטחה שהיא חלק מתהליכי התפעול וניהול סיכונים אחוד. רק שילוב של ארבעת המימדים יניב הצלחה למסע הדיגיטלי בארגון".

"לחוש" את הנתונים

היא הוסיפה כי "הדרך למימוש המסע הדיגיטלי כוללת כמה שלבים. הראשון, הוא 'לחוש' את הנתונים ולהשיג אותם ולכך מסייע האינטרנט של הדברים. אינטרנט של הדברים זה כל דבר, משבב על פרה ועד חיישן ברצפת הייצור במפעל. זה לא 'משהו' שניתן לצרוך, אלא תפיסה של תהליך עסקי שבבסיסו החיבוריות והקישוריות".

"השלב השני", ציינה, "הוא הטיפול בנתונים, מבוסס ניתוח עסקי מעמיק ובינה מלאכותית אשר יתמוך בהפקת תובנות מושכלות. הצעד השלישי הוא לפעול על בסיס אותן תובנות, מבוססות ניתוח וידע. את כלל התהליכים הללו יש לעטוף במעטפת אבטחת מידע, ליצירת חוסן בסייבר".

"החדשות הטובות הן שהנתונים כבר פה, בכל מקום. החדשות הפחות טובות הן שיש המון נתונים. מטרתנו היא לקצור אותם על מנת להפיק מהם תובנות", אמרה פרנקו. "לאחר ה-IoT, השלב הבא במסע הוא שילוב של עולמות מציאות רבודה, מציאות וירטואלית, ובינה מלאכותית".

לאחר מכן, אמרה פרנקו, "יש לבנות ארכיטקטורה שתסייע לזרימה מהירה וקלה של הנתונים. הארכיטקטורה בנויה משלוש רגליים: מחשוב קצה, מערכות ליבה מבוזרות ומעבר לענן. רק כך ניתן לחבר את מערכות המידע, ה-IT, לטכנולוגיה התפעולית, OT. פה נדרש חיבור וניהול, שנעשה על בסיס מערכות של VMware עם יכולות האבטחה שלנו, של RSA ו-Secureworks. המטרה היא לצמצם את הסיכונים בסביבה זו".

לקבל תובנות מופלאות מהנתונים

פרנקו הוסיפה כי "חלק מהמהות של העידן החדש הוא ביכולת לקבל תובנות מופלאות מהנתונים. כך, מחקרים מצביעים כי כבר כיום 51% מהמשתמשים בעולם המערבי נעזרים בסייען אישי, דוגמת אלכסה (Alexa). גוגל (Google) הצליחה לצמצם ב-40% את הוצאות תפעול הדטה סנטרים שלה בשל ניתוח התפעול, מבוסס בינה מלאכותית". לדבריה, "כניסת הבינה המלאכותית תשנה את האופן בו האנושות נוהגת, היא תביא לשינויי משרות, לבתים חכמים, לרובוטים תעשייתיים, לשינוי תהליכים עסקיים ותפעוליים ולשינוי הקשר ארגון מול לקוח".

"Dell-EMC משקיעה בכל אחד משלושת האזורים הללו", אמרה פרנקו, "במנוע של הבינה, שהוא המחשוב, בדלק של הבינה, שאלו הן מערכות האחסון, ניהול האחסון והגנת הנתונים ובפלטפורמה, שהיא המוח ונועדה לשרת סביבת מחשוב מרובת עננים. כבר כיום 81% מהארגונים פועלים בסביבות היברידיות. פה VMware מסייעת לעשות זאת עם תפיסת הניהול של 'כל רכיב, כל אפליקציה, על גבי כל ענן'. היבט נוסף הוא מימוש ארכיטקטורה של 'הכל מוגדר תוכנה' – זה העתיד".

"הנתונים הם שיעצימו את התהליכים", סיכמה. "כל שנדרש הוא לשלבם בצורה נבונה בתהליכים. בשלב הראשון היה המחשוב לכשעצמו היעד. הגל השני היה המחשוב הנייד, מחשבים נישאים, טאבלטים וטלפונים חכמים. כיום אנו בגל השלישי בו המחשוב כבר נסתר, הוא ברקע, והכל מתחיל ונגמר בנתונים, הם הכוכב. אנו יכולים לסייע ללקוחות הארגוניים לצלוח את המסע הדיגיטלי המורכב הזה במגוון דרכים עם שירותים ומוצרים ולהביא ליצירת ערך עסקי מבוסס נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים