"תהליך היציאה מהארון לעולם לא נגמר"

"אנשים יוצאים מההנחה שאתה סטרייט; בכל פעם שאתה מגיע למקום עבודה חדש או שיש בוס חדש, צריך ללכת ולספר מי אתה ומה אתה", אומר רפי מרגליות, בכיר במיקרופוקוס העולמית ● ראיון עם הומו ישראלי גאה, שמגלגל מחזור שנתי של יותר ממיליארד דולר

רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר במיקרו פוקוס ומנכ''ל חטיבת Application Delivery Management. צילום: נדב כהן יהונתן

"אני מצטער שאני לא בארץ בימים הקרובים, כי הייתי שמח להשתתף באירועי שבוע הגאווה, אבל אין מה לעשות – העבודה היא חיינו", כך אמר רפי מרגליות, בכיר בתעשיית ה-IT העולמית, בראיון מיוחד לפרויקט הגאווה של אנשים ומחשבים. הראיון עם מרגליות, אחד ההומואים והלהט"בים בכלל הבכירים ביותר מחוץ לארון בתעשייה המקומית, נערך בשעת בוקר מוקדמת שלו, כשהוא נמצא בימים אלה בנסיעת עבודה בקליפורניה.

מרגליות, בן 44, חי בזוגיות זה 14 שנים. לו ולבן זוגו, זיו, מורה ללשון, יש שלושה בנים, בגילאי 7, 9 ו-11. את דרכו בתעשייה החל מרגליות כשהיה סטודנט באינטל (Intel) ישראל, שם שימש כמפתח תוכנה. בשנת 1998 עבר למרקורי (Mercury Interactive) ביהוד. בעסקת ענק, הגדולה ביותר לשעתה ב-2006, רכשה HP את מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר. על בסיס הרכישה הקימה HP את עסקי התוכנה שלה בישראל ומרגליות התקדם בחברה. ב-2011 הוא מונה למנהל מו"פ בחטיבת התוכנה של HP העולמית, ועם פיצולה במחצית העשור הנוכחי מונה לסגן נשיא בכיר ב-HPE העולמית ולמנכ"ל מרכז הפיתוח של HPE תוכנה בישראל.

בספטמבר 2017 השלימה מיקרו פוקוס (MicroFocus) את המיזוג של עסקי התוכנה של HPE לתוכה. בכך היא הפכה לחברת הטכנולוגיה הבריטית הגדולה ביותר והשביעית בגודלה בעולם. כיום משמש מרגליות כסגן נשיא בכיר בחברה ומנכ"ל חטיבת Application Delivery Management ואחראי על יותר מ-1,000 עובדים, מתוכם 800 בישראל. לדבריו, "מרכז הפיתוח בישראל מוביל פיתוח מוצרים בתחום ה-Enterprise DevOps. בנוסף, הוא עוסק בחזית הטכנולוגית בתחומי הסייבר, ה-IT ההיברידי והאנליטיקה החיזויית". החטיבה בראשותו של מרגליות אחראית לפיתוח שירותים ומוצרי תוכנה המשקפים מחזור שנתי של יותר ממיליארד דולר.

"לא חוויתי אירועים על רקע נטייתי המינית"

"יצאתי מהארון בגיל 24", סיפר מרגליות. "לא חוויתי אירועים על רקע נטייתי המינית, גם לא כאשר התחלתי את דרכי המקצועית בתור מתכנת זוטר בארגון. אבל יש אבל: בכל פעם שעברתי שינוי ארגוני או בכל פעם שהגיע בוס, חדש תהליך היציאה מהארון לעולם לא נגמר. עליך לשוב ולספר מי אתה ומה אתה, כי ההנחה של הסביבה היא שאתה סטרייט ועליך להסביר שלא כך הדבר במקרה שלך. עד שאינך מספר, זה שמולך – מנהל, עובד מקביל או לקוח – לא יודע".

לדברי מרגליות, "אם אתה מייצר תקשורת מעט אישית במקום העבודה, מעבר לתקשורת המקצועית, מהר מאוד אנשים מגיעים לדבר על משפחה. אתה הומו ואז אתה צריך להסביר שאתה הומו. אם אתה לא רוצה לומר זאת, אתה נמנע מכל אינטימיות בשיחה".

הוא ציין כי "האתגר בלצאת מהארון תמיד קיים – בכל סביבה בארגון היי-טק או בארגון מכל מגזר תעשייתי אחר. בסופו של דבר, מדובר תמיד באנשים. כיום, בהרבה מקומות, כשאנשים פוגשים אדם שהוא הומו – אין להם בעיה עם זה. פעם המצב היה שונה. כאשר אנשים לא ידעו שאני הומו, עפו בדיחות הומופוביות סביבי. ברגע שסיפרתי מי אני – הבדיחות פסקו".

לסיכום, יש לו מסר ללהט"בים צעירים בתחילת דרכם המקצועית: "הנטייה המינית היא לא 'אישיו'. על מנת להפוך את הנושא ל-'נון אישיו', צריך לשים אותו על השולחן. ככל שאתה שלם עם עצמך, ככה יהיה לך יותר קל. כשאתה עומד באופן יציב על רגליך, זה פחות מטריד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים