הרשות לני"ע פתחה בהליך אכיפה מנהלי נגד טלדור ומנהליה לשעבר

ההליך: בשל פרשת "שיפוץ" דו''חותיה הכספיים של טלדור על ידי אנשיה, שניפחו את המלאי וגרמו לטעות של 49 מיליון שקלים בדו"חות

נרכשת. טלדור
ענת גואטה, יושבת ראש הרשות לניירות ערך, החליטה לפתוח בהליך אכיפה מנהלי נגד טלדור ומנהליה לשעבר. זאת, בשל פרשת "שיפוץ" הנתונים הכספיים של החברה על ידי אנשיה, שניפחו את המלאי וגרמו לטעות של 49 מיליון שקלים בדו"חותיה. ליאור מצא, סמנכ"ל הכספים של טלדור ומזכיר החברה, הודיע על כך אתמול (ג') לרשות לניירות ערך ולבורסה בתל אביב. בהודעתו כתב מצא כי "בהמשך לדו"חות המיידיים של החברה מ-2014 ומ-2015, שעניינם ליקויים שהתגלו במסגרת ספירת מלאי שנעשתה לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים של החברה לשנת 2013 ופתיחת חקירת הרשות לניירות ערך שנעשתה בעניינה של החברה, ביום ב' השבוע התקבלה בחברה הודעה בדבר החלטת יו"ר רשות ניירות ערך לפתוח נגד החברה ואחרים, לרבות נושאי משרה שכבר אינם מועסקים בחברה, בהליך אכיפה מנהלי, (בגין חשד ל) ביצוע 12 הפרות של סעיפים לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968". עוד הוסיף מצא כי "החברה לומדת את כתב הטענות והיא תכין, באמצעות יועציה המשפטיים את כתב טענותיה בתשובה להליך המנהלי האמור".

"אי התאמה מהותית"

בפברואר 2014 הודיעה טלדור לבורסה על "אי התאמה מהותית" בין ערך המלאי בספריה לערכו בפועל ומסרה כי על פי הערכה ראשונית שווייה עומד על 20 מיליון שקלים. אי ההתאמה התגלתה "במסגרת ספירת מלאי לקראת הכנת הדו"חות הכספיים השנתיים ל-2013". דירקטוריון טלדור מינה ועדת בדיקה מטעמו לבחינת הנושא וההשלכות הנובעות ממנו. במרץ 2014 טלדור הודיעה לבורסה על פיטוריו של יוסי פחימה,ראש חטיבת שירותים מנוהלים בחברה. יחד עימו פוטרה רו"ח מירב גת, ששימשה אז כמנהלת הכספים של החטיבה. הפיטורים הגיעו יומיים לאחר הודעתה השנייה של טלדור, לפיה הגירעון שהודיעה עליו לפני כן, בסך 20 מיליון שקלים תפח כמעט כפליים ועומד על 37 מיליון.
אריה רימיני, המנכ"ל הקודם של טלדור. צילום: שי בן אפרים

אריה רימיני, המנכ"ל הקודם של טלדור. צילום: שי בן אפרים צילום: שי בן אפרים

יצויין כי האירועים הללו התרחשו בשעה שאת החברה הוביל אריה רימיני מנכ"ל טלדור הקודם. בחלוף יותר משנה לאחר התפוצצות הפרשה, במאי 2015, רימיני עזב את תפקידו. בנובמבר האחרון במסגרת הסדר טיעון גת הודתה בכתב האישום שהוגש נגדה במקביל להסדר ונגזרו עליה עונש מאסר לתקופה של שישה חודשים שרוצה בעבודות שירות, קנס בסך 250 אלף שקלים ומאסר על תנאי.

"מצג מטעה לגבי תוצאותיה הכספיות של החטיבה"

נגד גת נטען כי "חטיבת שירותים מנוהלים בטלדור הייתה אחראית לאספקת שירותי תשתית במודל של שירותים מנוהלים, עמדות מתקדמות לשירות עצמי,וכן מתן שירותי אחריות ותמיכה. החטיבה פעלה כחברה בת בבעלות מלאה של טלדור, טלדור IT. בסוף 2014 הושלם המיזוג בין טלדור וטלדור IT, הנכסים וההתחייבויות של טלדור IT הועברו לטלדור, וטלדור IT חדלה מלהתקיים משפטית". "גת, רואת חשבון במקצועה, עבדה כמנהלת הכספים של חטיבת השירותים המנוהלים מ-2007-2014 והייתה יד ימינו של יוסי פחימה מנהל החטיבה ובצד ניהול כספי החטיבה הייתה אחראית גם להיבטים נוספים בתפעול החטיבה". "דו"חותיה הכספיים של טלדור IT אוחדו עם אלה של טלדור. גת הייתה אחראית על ריכוז הנתונים הכספיים של החטיבה לקראת עריכת דו"חותיה הכספיים ועל העברתם לביקורת על ידי רואי החשבון המבקרים של הקבוצה. היא העבירה לרואי החשבון המבקרים דו"חות שמשקפים (לכאורה) את ערך המלאי של החטיבה. גת ביצעה פעולות שונות שהביאו לכך שדו"חות המלאי לא שיקפו נכונה את ערך המלאי של החטיבה וייצרו מצג מטעה לגבי תוצאותיה הכספיות של החטיבה. השינויים שערכה גת, העלו, במרבית המקרים, את ערך המלאי של החטיבה". "כתוצאה מפעולותיה ומחדליה של גת נוצר פער בכל הדו"חות הכספיים שפורסמו בתקופה הרלוונטית בין המלאי בפועל כפי שתועד במערכת התפנית לבין הנתון שפורסם בדו"חות הכספים", נכתב, "היא עשתה כן ביודעה שבכך היא פוגעת בניהול התקין של עסקי טלדור. גת גרמה ביודעין להכללת פרטים מטעים בדו"חות התקופתיים של טלדור בין 2007 ו-2013". טלדור תיקנה את הדו"חות הכספיים שפורסמו בציבור במהלך כל התקופה הרלוונטית לאישום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים