"בעיות ה-IT מורכבות מדי מלהיפתר בטכנולוגיה קניינית"

רק החדשנות, הזורמת בעורקי הקוד הפתוח, יכולה לענות לאתגרים בסדר גודל זה", כך אמר ג'יאני אנגווילטי, מנהל אזור אגן הים התיכון ברד-האט

ג'יאני אנגווילטי, מנהל אזור אגן הים התיכון ברד-האט. צילום: יח"צ

"האתגרים הניצבים בפני המנמ"רים בארגונים, כמות והיקף הבעיות שעליהם לפתור, והמוצרים והשירותים שהם נדרשים לפתח גדולים ומורכבים מדי מכדי שיוכלו להיפתר באמצעות טכנולוגיות קנייניות מסורתיות. רק החדשנות, הזורמת בעורקי הקוד הפתוח, יכולה לענות לאתגרים בסדר גודל זה", כך אמר ג'יאני אנגווילטי, מנהל אזור אגן הים התיכון ברד-האט (Red Hat).

אנגווילטי התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס פיצה וטכנולוגיה, שאותו ערכו מטריקס ורד-האט ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים ביום ה' האחרון זו הפעם ה-20, בסינמה סיטי שבגלילות.

"נכון הוא שהקוד הפתוח הפך להיות בזרם המרכזי בעשייה המחשובית של הארגונים", אמר אנגווילטי. "כבר כיום, מחקרים מצביעים כי 95% מכלל הארגונים בעולם מטמיעים מערכות מבוססות קוד פתוח במערכי המחשוב שלהם. אבל למרות זאת, ישנם ארגונים רבים שלא הפנימו, או לא הבינו, את התועלות הגלומות בעבודה בסביבה זו. מדובר על תועלת לא רק מההיבט הכספי, אלא גם בהיבטי הביצועים, היכולת להנפיק אפליקציות במהירות, צמצום כוח האדם התפעולי לצורך תחזוקת התשתיות ועוד".

הוא הוסיף כי "הקוד הפתוח הוא בעל פוטנציאל למנף ולשדרג את היכולות של ה-IT הארגוני, בשל ממד השיתופיות של הקהילה הטבוע בו. מדובר בתועלת לכל ארגון, בכל גודל ומכל מגזר פעילות שהוא". כך, אמר, "דמיינו מצב שבו כלל קהילת המפתחים בקוד פתוח מתאגדים יחדיו לעבודה משותפת על מציאת תרופה למחלה חשוכת מרפא. העלויות של מציאת תרופה שכזו תהיינה זולות משמעותית לעומת עבודה על מציאת התרופה באופן נפרד".

"תשתיות ה-IT בארגונים ישנות ולא מספיק זריזות"

לדבריו, "תשתיות ה-IT בארגונים ישנות ברובן ולא מעניקות לארגונים את הזריזות הנדרשת להם כדי להגיב במהירות בעולם התחרותי של היום. המענה לאתגר טמון בקוד הפתוח, במתודולוגיות קוד פתוח, ובתרבות של שקיפות ושיתופיות, שמאפיינת את המפתחים בקוד פתוח. מאפייני התרבות הללו תופסים יותר ויותר אחיזה בקרב מערכי IT ופיתוח בארגונים. הקוד הפתוח הוכיח את עצמו ולכן לקוחות עובדים עמו. יש ביקוש לפתרונות קוד פתוח, כי הם מניבים ערך ומשתלמים כלכלית וטכנולוגית".

"בתוך שנתיים", העריך אנגווילטי, "העולם יתקדם לעבר הקוד הפתוח יותר מהר ובהיקף נרחב יותר מכל ההתקדמות שהייתה בכל העשור. בתוך עולם הקוד הפתוח, רד-האט תמשיך לשמש כזרז להידוק הקשר בין הלקוחות הארגוניים ובין המפתחים, לשם שחרור טכנולוגיות טובות יותר ולשחרור ארגונים מנעילה של ספקים".

אנגווילטי ציין כי "לפני 12 שנים התחלתי לנהל את הסניף של רד-האט באיטליה והיה לי צוות של חמישה אנשים. בחלוף שנים ספורות, הצוות גדל פי 30 ומנה 150 איש. זה מה שיקרה גם בישראל. אנחנו משקיעים פה בהיבטי המכירות, כוח האדם והמו"פ, עם 250 מהנדסים ברעננה. נרחיב עוד יותר את בסיס הלקוחות שלנו ובמקביל, נעמיק את ההטמעות של מוצרינו בקרב לקוחות קיימים. הייתי פה כבר כמה פעמים ואני מתחיל להבין את היקף הפוטנציאל של השוק המקומי. הוא לא מוצה".

לסיכום הוא אמר כי "הקוד הפתוח נמצא כיום על סדר היום של הנהלה של כל ארגון וארגון. הקוד הפתוח הוא רכיב אסטרטגי בכל יוזמת מסע טרנספורמציה דיגיטלית בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים