בזק שוקלת למכור את וואלה! ובזק און ליין; רשמה ירידות בהכנסות וברווחים

דירקטוריון החברה החליט לבחון את מכירת החברות וביצוע סינרגיות של פעילויות בין החברות הבנות שלה ● הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון ירדו ב-4% והרווח צנח ב-26%

שלמה רודב, יו"ר בזק. צילום: אלדד רפאלי

החקירות ממשיכות להשפיע על בזק: החברה דיווחה הבוקר (ה') כי היא סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידות ברווחים ובהכנסות, וכי היא שוקלת למכור את בזק און ליין ואת אתר וואלה! NEWS.

בבזק תולים את הדברים בהגברת התחרות בשוק התקשורת, בהתפתחויות הטכנולוגיות וברגולציה, אולם נראה כי הם תוצאה גם של החקירות שעוברים בחודשים האחרונים בכירים עד לא מזמן בחברה, בהם שאול אלוביץ', היו"ר ובעל השליטה, וסטלה הנדלר, המנכ"לית. וואלה! NEWS אף מהווה חלק בולט בחקירה, שכן הועלה חשד שהאתר סיקר באופן חיובי את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהיה אז גם שר התקשורת, תמורת הקלות רגולטוריות ששוות לבזק הרבה מאוד כסף.

בהודעה שהוציאה בזק לבורסה נכתב כי היא ביצעה עבודת מטה ראשונית, שבעקבותיה החליט הדירקטוריון לבחון את מכירת החברות. עוד הוחלט לבחון סינרגיות בין חברות הבנות של הקבוצה – אם כי ההודעה לא מפרטת יותר בעניין זה – ועל הקמת יחידת חדשנות "שתפעל למיצוב החברה במרכז עולם התקשורת העתידי".

ירידות לכל אורך ורוחב קבוצת בזק

התוצאות הכספיות מראות שהרווח הנקי של הקבוצה צנח ברבעון ב-26% ל-260 מיליון דולר והרווח למנייה קטן בכמעט שליש – 31% – לתשע אגורות בלבד. ההכנסות רשמו ירידה מתונה הרבה יותר – של 3.8% – ועמדו על 2.36 מיליארד. גם הרווח התפעולי של החברה ירד – ב-18.4% – ועמד על 462 מיליון.

הירידות נרשמו לאורכה ולרוחבה של קבוצת בזק: כך, ההכנסות של בזק קווי קטנו ב-1.4% ל-1.06 מיליארד שקלים; אלה של פלאפון ירדו ב-1.4% ל-619 מיליון; של בזק בינלאומי – ב-8.3% ל-352 מיליון; ושל yes ב-11.6% ל-375 מיליון. הרווח הנקי של בזק קווי צנח ב-17.6% ל-263 מיליון שקלים; של פלאפון צלל ב-43.8% לתשעה מיליון שקלים בלבד; של בזק בינלאומי – ב-33.3% ל-24 מיליון; ו-yes עומדת בפני חזרה להפסדים, לאחר שהרווח הנקי שלה צנח ב-94.7% ועמד על מיליון שקלים בלבד.

בנוסף, ניתן לראות ששיעור נטישת המנויים של בזק קווי קפץ ל-3% לעומת 2.4% ברבעון הקודם. נתון אחד שאפשר לציין לחיוב הוא העלייה בשירותי הענן והדיגיטל של בזק קווי, שעמדה על קרוב ל-11%.

בעקבות התוצאות עדכנה בזק את התחזיות השנתיות שלה וכעת היא צופה שהרווח הנקי שתניב ב-2018 לבעלי המניות יעמוד על מיליארד שקלים.

שלמה רודב, היו"ר החדש של בזק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן ״ממשיכות לבטא את הגברת התחרות והשינויים בכל הזירות בשוק התקשורת. בזק נמצאת בעיצומו של תהליך לגיבוש אסטרטגיה לקבוצה לטווח ארוך, תוך התחשבות באילוצים רגולטוריים קשים והשלביות הנגזרת מכך, מתוך מטרה להגיע, בהמשך הדרך, לביטול ההפרדה המבנית – וזאת לטובת כלל בעלי העניין בחברה ולטובת המשק הישראלי״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים