"האפליקציות עפות כדבורה והתשתיות כמו פיל – צריך לסנכרן ביניהן"

"צריך שה-IT יחשוב שונה וימצב עצמו כמאפשר עסקית ולא כמי שמתמקד בטכנולוגיה לכשעצמה", אמר דיראג' פאנדי, מנכ"ל ומייסד נוטניקס

דיראג' פאנדי, מייסד דברב.

"אנחנו, הצרכנים, צורכים יותר מוצרים ומהר יותר. ה-IT הארגוני, לעומת זאת, לא נע באותו הקצב. קיים פער, שלא קטן, בין הגידול בעולם האפליקטיבי לקיפאון בעולם התשתיות. האפליקציות עפות כדבורה והתשתיות נעות במגושמות של פיל. צריך לסנכרן בין העולמות, צריך שה-IT יחשוב שונה וימצב עצמו כמאפשר עסקית ולא כמי שמתמקד בטכנולוגיה לכשעצמה", כך אמר דיראג' פאנדי, מנכ"ל ומייסד נוטניקס (Nutanix).

בראיון לאנשים ומחשבים ציין פאנדי כי "עולם ה-IT חייב להשתנות – ואתמול. זה יקרה עם שימוש בבינה מלאכותית, לימוד מכונה ועוד ועוד מיכון. אנשי ה-IT צריכים להמציא את עצמם מחדש ולהיערך לעולם העתיד, עם מיקוד על הדור הבא של ה-BI וניתוח מעמיק. רק כך המנמ"רים יהיו רלוונטיים להיבטים העסקיים של הארגון, עם מענה ותגובה מהירים וזריזים יותר, יכולת לתת לנתונים משמעות חדשה ויותר ערך, ומיסוד פונקציה חדשה – מנהל נתונים ארגוני".

כך המנמ"ר לא יפוטר

לדבריו, "אנחנו נמצאים כיום בנקודת זמן מאוד מעניינת. הטרנספורמציה הדיגיטלית, שכל ארגון נדרש לעשותה כדי להתמודד עם אתגרי העולם החדש, היא לא רק אתגר עבור המנמ"ר – אלא גם סיכון. אם המנמ"ר רק רוצה 'לשמור על האורות דלוקים', הוא יחפש מישהו אחר בארגון שיעשה עבורו את המהפכה במחשוב. המלצתי למנמ"ר שלא רוצה למצוא את עצמו מובטל היא: הייה חדשן, שלב בין חזון וביצוע. רק כך תסייע למנכ"ל ולארגון. להערכתי, בתוך שלוש עד חמש שנים יהיה שיבוש בתפקיד המנמ"ר, ולכן עליו להיערך לקראתו היום".

פאנדי הוסיף ש-"לצד כל אתגרי המנמ"רים, עולה וצומחת לה בעיית אבטחת המידע. כיום, יותר מבעבר, קשה לאבטח את שלל הנתונים, המבוזרים במקומות רבים".

נוטניקס מספקת מערכות IT המשולבות והאחודות לעומק (Hyper-converged). "אנחנו מספקים את התוכנה והופכים את התשתיות ל-'בלתי נראות'. כך, אנשי ה-IT יכולים להתמקד בפיתוח האפליקציות ובאספקת המשאבים והשירותים", אמר פאנדי. "תפיסת הארכיטקטורה לדור הבא של הדטה סנטרים שפיתחנו היא בראייה ממוקדת אפליקציה – ולא תשתית. כך, כל אפליקציה תוכל לעבוד בכל תצורה".

ערימת IT מוכללת

"נדרשים כמה רכיבים בערימה של עולם ה-IT: מערכת הפעלה, אחסון מוגדר תוכנה, Hypervisor, רישות מוגדר תוכנה, אבטחה מוגדרת תוכנה, ניהול תפעול, ניהול מערכות ואוטומציה – וכל אלה נדרשים להגיע יחדיו", ציין פאנדי. "אנשים לא רוצים לקנות 'קופסת תשתיות'. צריך מערכת מוכללת, ארכיטקטורה כוללת, וזה מה שאנחנו עושים, בעוד שהמתחרים שלנו נותנים רק חלק מערימת ה-IT".

הוא ציין כי "המנמ"ר נדרש לתכנן את ה-IT בארגונו לטווח ארוך, וזו משימה מאתגרת. הארכיטקטורה – של רישות, אחסון ושרתים – הופכת למאוד מורכבת. ארגונים רוצים יכולת גידול וקיטון דינמית, שתאפשר להם ארכיטקטורת Web Scale, גידול בלי גבולות – גם בעיבוד וגם באחסון – וצמצום של מספר הכלים שמנהלים את ה-IT".

"אנחנו", אמר פאנדי, "מציעים מערכת הפעלה שמטפלת בשלוש שכבות ה-IT ומייתרת לחלוטין את הצורך בתשתיות SAN. הארכיטקטורה שלנו, המבוססת על תפיסת הקליק הבודד, משלב ההתקנה ועד שלב ההרחבה, מאפשרת ללקוחות את חופש הבחירה בהיבטי החומרה, התוכנה וה-וירטואליזציה. אנחנו מגדירים מחדש את מודל הענן ההיברידי, באמצעות הפשטה של כל רכיבי המערכת". הוא ציין ש-"נוטניקס תומכת בספקיות הענן המובילות, בכל מערכת הפעלה ובכל שרת. היא מספקת תוכנה שמטפלת ועובדת על גבי כל חומרה ומספקת תוכנה לאחסון – על בסיס תפיסות של אחסון מבוסס תוכנה, רישות מבוסס תוכנה ושכבת ה-וירטואליזציה. מעל כל אלה, היא מציעה את כלי הניהול, האוטומציה, הניטור וכלי הניתוח – במוצר אחד, מספקית IT אחת".

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס. צילום: ניב קנטור

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל. צילום: ניב קנטור

"נמשיך להשקיע בישראל ונגדיל את הצוות המקומי"

הסניף של נוטניקס בישראל מנוהל על ידי נדב טוביאס. פאנדי ציין ש-"השוק הישראלי מתאים לנו מאוד, בשל החדשנות שמאפיינת אותו ובהיותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. יש לנו בישראל עשרות לקוחות ארגוניים ואני צופה גידול משמעותי בהמשך השנה". הוא הוסיף ש-"הגידול במכירות פה גדול יותר מהגידול העולמי שלנו. נמשיך להשקיע פה ונגדיל את הצוות".

בהתייחסו לחשיפת אנשים ומחשבים שלפיה החברה תקים בישראל מרכז מו"פ בהשקעה של מיליוני שקלים, הוא אמר ש-"אנחנו ממשיכים לסרוק את השוק המקומי. המרכז, לכשיוקם, ישיק לתחומי הפעילות שלנו ויתבסס על סטארט-אפים ישראליים מעולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר, התקשורת או הקונטיינרים. הטכנולוגיות שנרכוש צריכות להתאים ולהשתלב בזו שלנו".

לסיכום אמר פאנדי כי "ה-IT יתאפיין בעתיד בטשטוש הגבולות בין הענן הפרטי והציבורי, עם דו קיום ביניהם. בסופו של דבר, הספקיות השונות, של ה-IT ושל הענן, יפעלו במתכונת שו-תחרות – Co-opetition. אנחנו מצויים בעיצומו של מסע להפיכת התשתיות לגמישות, אפקטיביות ובעלות נראות רבה יותר ומאפשרים למנמ"ר לנייד את האפליקציות לרוחב כל ה-IT בארגונו – בענן ובדטה סנטר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים