סייבר לכחולי המדים: ניצב (דימ') בנצי סאו מצטרף ל-White Hat

ניצב (בדימוס) סאו יהיה בחבר המנהלים של החברה ● לצידו מכהנים בכירים לשעבר מהצבא ומהמוסד

ניצב (בדימוס) בנצי סאו, חבר במועצת המנהלים של White-Hat ולשעבר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה. צילום: זיו קורן

כחול ולבן זה הצבע גם של בנצי סאו: ניצב (בדימוס) סאו, לשעבר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, הצטרף לחבר המנהלים של חברת הסייבר White-Hat.

סאו מילא מגוון תפקידים בכירים במהלך הקריירה שלו במשטרת ישראל, ביניהם סגן המפכ"ל, מפקד משטרת מחוז תל אביב, מפקד משטרת מחוז מרכז, ראש אגף המבצעים וראש המטה המבצעי של השר לביטחון פנים.

White-Hat מונה עשרות עובדים, האקרים "לבנים" ("טובים"), והיא מספקת שירותי סייבר פרו-אקטיביים, הכוללים פיתוח מערך תקיפות לצרכי הגנה, איתור תקיפות סמויות, שירותי תגובה לאירועים, מודיעין סייבר ושירותי מחקר איומים לארגונים.

בחבר המנהלים של החברה נמצאים בכירים לשעבר מגופי צבא וביטחון, כמו גם מהמגזר הפיננסי, בהם אייל פישר, שכיהן כמפקד מרכז הסייבר ב-8200, אילן מזרחי, המשנה לראש המוסד עד 2003 והיועץ לביטחון לאומי עד 2007, ורונן זרצקי, לשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט ואל"מ (מיל').

סאו, בן 59, נשוי ואב לארבעה, הוא בעל תואר ראשון במדעי החברה ותואר שני במנהל עסקים. הוא התגייס ב-1977 למשמר הגבול והמשיך לשרת בחיל בתפקידי פיקוד במשך קרוב ל-30 שנים. באוגוסט 1996 הוא מונה למפקד מרחב מג"ב צפון. בתפקידו זה הוא הוביל את היערכות החטיבה במרחב התפר בצפון, בעקבות יישום הסכמי אוסלו. במהלך אירועי אוקטובר 2000 הופקד סאו על גזרת ואדי ערה. ב-2001 הוא מונה למפקד מרחב מג"ב ירושלים והוביל את הקמת מערך מג"ב בעוטף ירושלים. ב-2004 הוא מונה לראש מטה משמר הגבול ובמקביל שימש גם כראש מטה תיאום תכנית ההתנתקות במטה הארצי. ב-2015 אושר מינויו לממלא מקום המפכ"ל דאז, יוחנן דנינו, עד להחלטה וכניסתו לתפקיד של המפכ"ל החדש.

באותה השנה, עם ההכרזה על הכוונה למנות את גל הירש למפכ"ל המשטרה (שלא יצאה לפועל, בסופו של דבר), הודיע סאו על פרישתו משירות במשטרה. למרות זאת, החליטה הממשלה להאריך את תקופת כהונתו כממלא מקום המפכ"ל, עקב הימשכות הליך הבדיקה הנדרש בעניינו של הירש. עם אישור מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל, הוארך מינויו של סאו כממלא מקום, והוא כיהן בתפקיד עד לכניסתו של אלשיך לתפקיד, בדצמבר 2015. בפברואר 2016 הוא פרש מהמשטרה.

שרון נימירובסקי, המנכ"ל והבעלים של White-Hat, אמר כי "סאו מביא עמו ניסיון רב וידע מעמיק בתחום הביטחוני. חבר המנהלים תומך ותורם למגמת הצמיחה שלנו. אנחנו נמצאים כעת בתהליך של הרחבת פעילותנו מחוץ לישראל, עם סניפים שפתחנו באחרונה באתונה ובלימסול. בהמשך השנה נפתח סניפים בלונדון ובניו-יורק".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נגד מינויים לא מקצועיים בדירקטוריון

    בנצי סאו אדם משכמו מעלה. היה מפקד שלי , מפקד מעולה וכריזמטי. אבל התחום העיסקי והפיננסי לדעתי פחות מדבר אליו ואין לו כישורים בו. לעניות דעתי , המינוי הזה צביע על רקבון מסויים בחברת White-Hat: כנראה שזה סוג של דירקטוריון של "חבר מביא חבר" , או ניצול של "קשרים של בכירים" עם גופים בטחוניים , אחרת איך נסביר שרוב חברי הדיקטוריון של חברת סייבר הם אנשי בטחון לשעבר שאינם בהכרח בעלי מומחיות במערך הסייבר וגם לא מומחיות בניהולי פיננסי. אני מכיר היטב את בנצי, הוא איש נהדר, הוא מתאים מאד לתפקידים בתחום החברתי והפוליטי, אבל אינו בעל אוריינטציה כלכלית ופיננסית , בטח שלא בתחום הסייבר. חבל שבמדינת ישראל דירקטורים הם מינויים חצי פוליטיים ולא מינייים מקצועיים.

  2. דוד

    בנצי סאו מיקצוען ישר הגון ואיכותי בכל התחומים. עלו והצליחו

אירועים קרובים